שיווק ופרסום

"השיווק לא אחראי רק לבזבוז כספים, הוא צריך לתרום לשורת ההכנסות של הארגון"

על רקע איחוד מיטב ודש, מנהלת השיווק של החברה אדוה נגלר כץ, היא האורחת ב-under 40. על עבודת השיווק, אפליקציות, ואיך עבדו עליה בהתחלה
מנהלת השיווק של מיטב דש בית השקעות, אדוה נגלר כץ, היא האורחת השבועית של מדור under 40 באייס, על רקע האיחוד בין 2 בתי ההשקעות.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תרומת השיווק לשורת ההכנסות. פעילות השיווק, לתפיסתי, היא יחידת רווח בארגון ואולי אף אחת החשובות שבהן. אמנם מדובר בפעילות קשה למדידה שאחראית בעיקר על הוצאות, אך השיווק אינו אחראי אך ורק על בזבוז כספים, טיפול במותג וקריאייטיב יוצא דופן, אלא הגורם המייצר ומשנה תפיסות ומבדל בין חברות. בידול זה הוא מה שבסופו של דבר מאפשר גביית פרמיה עבור שירותי ומוצרי החברה או דואג לשרידותה גם בשעות משבר. השיווק צריך לתרום בסופו של דבר לשורת ההכנסות של הארגון, על ידי תחזוק המותג, ובמקביל לוודא שלא יהיה רק סיסמה אלא שיהיו מאחוריו מעשים אמיתיים ומוצרים שמטיבים עם הלקוחות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
כולם רוצים היום נוכחות דיגיטלית, אבל לפעמים שוכחים שדיגיטל הוא הכלי ולא המטרה. גם אני מאמינה שהעולם כבר שם או צועד לשם בצעדי ענק, ומנסה כל יום לחשוב על הכלי/שירות/מוצר הדיגיטלי הבא בתחום. עם זאת, לבנות אפליקציה רק כדי להגיד שיש לי, מבלי שיהיה מאחוריה ערך ללקוח נראה לי מיותר.
3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
בתחילת דרכי במיטב, המזכירה של צבי סטפק - יו\"ר בית ההשקעות, מתחה אותי ונתנה לי משימה - לאשר מולו נתונים יומיים של קרן נאמנות בשם הלא הגיוני - \'מיטב צבי סטפק ובניו\'. אני, כסטודנטית צעירה, הקראתי באופן אוטומטי את השם שהמזכירה נתנה לי. צבי, כמובן, גיחך וביקש ממני לבדוק שוב את השם ברשימת הקרנות.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הטייטל הנוכחי שלי. היום זה כנראה נדיר למצוא עובדים שנמצאים באותו ארגון למעלה מ-8 שנים. אני גאה שגדלתי במיטב וצמחתי עד לתפקיד הנוכחי. אחת הסיבות להמשכיות זו היא הבוס שלי, אילן רביב המנכ\"ל של הגוף הממוזג, שבזכות הניהול שלו אתה רוצה להצליח יחד עם בית ההשקעות.
המשפחה. אדוה נגלר כץ עם הילדות
המשפחה. אדוה נגלר כץ עם הילדות
5. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
כנראה פוליטיקאית.
6. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
אחד המאפיינים של עבודה בשוק ההון היום הוא התמודדות עם המון רגולציה, וכאן אין מקום לעיגול פינות. קמפיין או כנס לא יצאו לפועל לפני שיתקבלו האישורים הנדרשים. זה לא קל אבל נחוץ, אנחנו נמצאים בתחום שאין בו מקום להטעיה של הצרכן, מדובר בכסף ובעתיד שלו ושל משפחתו.
7. באיזה בית גדלת?
גדלתי עם 3 אחים בנים גדולים, כך שגדלתי כ\"בן\" לכל דבר: גלשנים, מטוסים, לגו וביקור בבסיסים צבאיים בכל יום עצמאות. בשביל הכיף, אבי היה לוקח אותי בסופי שבוע לראות מסלולי נחיתה של מטוסים.
8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
העובדים שלי. כולם בעלי ראש גדול, יצירתיים וחושבים שהם תמיד צודקים. אני נותנת להם חופש פעולה ומנסה לכוון את האנרגיות שלהם למקומות אפקטיביים. החניכה שלהם היא שמאתגרת אותי בכל יום שאני מגיעה למשרד.
9. מה אנשים לא יודעים על תחום הפיננסים?
הם לא יודעים איזה מגוון תפקידים עצום יש בענף הפיננסים. לא כולם סוחרים במניית \'טבע\' מול מחשב כל היום. מדובר בענף סופר דינמי ותחרותי ומאתגר במיוחד מבחינה שיווקית.
10. פרגני למתחרים
בשמחה. אלטשולר-שחם עושים פעילות יפה מאוד תוך בחירה נכונה לטעמי בפלטפורמות שיווקיות ייחודיות בשוק ההון. חיזוק המותג שלהם על ידי פנייה לקהל הרחב בעזרת השקעה בחסויות ספורט ופעולות נוספות דוגמת משחק המשקיעים, בהחלט ראויים לפרגון.
*לסיכום, מהלך שיווקי מרשים של הזמן האחרון
משרד הפרסום (במקרה גם שלי ואל תספרו להם שאני מפרגנת), באומן בר ריבנאי, פתח לאחרונה חומוסיה בשם המותג \'אחלה\'. הלקוחות צולמו מפרגנים לחומוס כאילו מדובר בחומוס לבנוני אסלי. מצחיק היה לראות את הלקוחות מופתעים כשגילו שמדובר בחומוס קופסא רגיל מהסופר. מהלך יפה של אחלה ומשרד הפרסום, שרק מראה את כוחה של תפיסה.

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אכן ראויה לפרגון
    הבוס הקודם 04/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהלת מוכשרת מאוד, מבינה שיווק למרות שגדלה בתחום מאפס ודוגמא טובה לבניה פנים ארגונית של מנהלת... וכל המחמאות למרות שלא זוכרת איך קוראים לי :-)
    סגור
  • 5.
    משימה קשה לפניך אדוה
    daniel 04/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה במיזוג, מקווה שתשחקי אותה כי מיטב זה אחלה בית השקעות וכי אני רוצה לשמור על הפנסיה שלי במצב טוב
    סגור
  • 4.
    פעילות שיווקית לא מדידה??
    אלברט 04/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מכיר את הבחורה באופן אישי, אבל כזה גיבוב של שטויות מפי איש שיווק לא שמעתי כבר הרבה זמן. להגיד על פעילות שיווקית שהיא לא מדידה זו אמירה מיושנת שלא ראויה להישמע. כ-ל פעילות השיווק מדידות, באשר הן. כנראה שעולם הפיננסים עובד שיווקית באופן שונה משאר התחומים.
    סגור
  • 3.
    אדווה תדליקי את הדוד אני מגיע !!! (ל"ת)
    המעריץ מספר 1 04/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה שחשוב זה
    שמרית 04/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתקלח בזוגות
    סגור
  • 2.
    ועוד ג'ינג'ית! (ל"ת)
    יונה 04/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תותחית הבחורה
    גילי 04/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהכרות
    סגור