פרסום ושיווק

המציא את הגלגל: רון חולדאי נבחר לאיש השיווק באפריל בזכות פרויקט תל-אופן

פרויקט השכרת האופניים הושק במאי 2011 והפך לחלק מהנוף העירוני בתל אביב. מתחילת הפרויקט היו כ-3.8 מיליון השכרות, ומנויים לו כ-17 אלף איש
משה בנימין |  2
שנתיים לאחר השקת פרויקט תל-אופן להשכרות האופניים העירוניות בתל אביב נבחר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, מי שהוביל את המיזם, לאיש השיווק של חודש אפריל 2013, על ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי.

כאמור, חולדאי עמד מאחורי הפרויקט משלב הרעיון ועד להשקתו בעיר. זאת, לאחר שראה פרויקטים דומים בעולם, וליווה את כל שלבי ההקמה וההפעלה. חולדאי אף היה זה שהעניק למיזם את שמו \"תל-אופן\". לדברי ועדת השיווק של האיגוד: \"נפח השימוש הוא הוכחה להצלחה הכבירה של המיזם, הן במתן אפשרות של תנועה נוחה לאזרח, ובתרומה לאיכות החיים בעיר\".

הפרויקט, אמצעי תחבורה ירוק המפחית את העומס, הרעש וזיהום האוויר על הכבישים הושק במאי 2011 ואומץ בחום על ידי תושבי העיר. המיזם הצליח למצוא לעצמו מקום בנוף העירוני של תל אביב, ומהווה שינוי בהרגלי הנסיעה של רבים מתושבי העיר ורבים הנכנסים אליה מדי יום.

בראשיתו כלל הפרויקט 250 אופניים ב-35 תחנות עגינה. כיום, שנתיים לאחר תחילת הפרויקט יש 1650 זוגות אופניים מפוזרים ב-170 תחנות תל-אופן ברחבי העיר. מיקומי התחנות נקבעו על פי קריטריונים של מרכזיות ונגישות, סמיכות למרכזי תחבורה, סמיכות לשבילי אופניים ומרחק ממוצע של 250 מטר בין התחנות במרכז העיר.

מתחילת הפרויקט היו כ-3.8 מיליון השכרות, ומספר המנויים עומד על כ-17 אלף, כשמספרם צומח בהתמדה. בכל יום מתבצעות כ-8,000 נסיעות בממוצע. מספר המשתמשים גבוה ממספר המנויים, שכן משפחות מחזיקות במנוי אחד, או חברות שמשרדיהן בעיר רוכשות מנויים לעובדיהן.

80% מהשכרות האופניים מבוצעות מהתחנות במרכז העיר כשהפופולארית היא זו בככר רבין עם כ-145,000 השכרות מאז התחלת הפרויקט. תחנות פופולאריות אחרות הן תחנת הרכבת בסבידור, שד\' רוטשילד, ושד\' בן ציון.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שירות גרוע, מוצר גרוע, קניתי אופניים
    מנוי שנתי 05/05/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שנה שלמה של שימוש אני חייב לציין שתל-נו-פאן זה אחלה לתיירים אבל למי שצריך יום יום להגיע לעבודה זו זוועה. התחנות ריקות בבוקר ומלאות בערב. האופניים במצב תחזוקה נורא עם כסאות שנופלים, ברקסים שלא עובדים וצמיגים לא מנופחים. שיש תקלה דבר ראשון מחייבים אותך כי לא החזרתה את האופניים תוך 30 דקות ואחרי זה נותנים לך להמתין על הקו עוד 15 דקות. בסוף שכבר עונים לך אין להם שום יכולת שיפוט או עזרה וכל מה שהם אומרים זה ללכת לתחנה אחרת (שגם לא תעבוד). בקיצור כישלון מוחלט, קניתי אופניים משומשים ב350 שקל ואני מאושר עד הגג (וגם מעלה אותם כל יום עד הדירה שלי...)
    סגור
  • 1.
    חולדאיכס
    תל אביבי 05/05/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך הביתה!
    סגור