פרסום ושיווק

אלי ומריאנו עברו את הגבול? הפרסומת של הדואר היא "הזמנה להטרדה מינית"

הפרסומת בכיכובם של 2 הבדרנים הצליחה לעורר סערה. הרשות ה-2 דרשה לעדן אותה, ח"כ לביא פנתה לשר התקשורת, ו-ויצו התלוננה לרשות השידור
משה בנימין |  37
הפרסומת החדשה של גליקמן נטלר סמסונוב לדואר ישראל בכיכוב אלי ומריאנו לא עוברת מסך בקלות. ביום חמישי האחרון הורתה הרשות השנייה לזכיינים \"לתקן את תשדיר הפרסומת של דואר ישראל ולשדרו במתכונת המתוקנת החל מיום ו\' בבוקר\". הדרישה הגיעה בעקבות \"קטע שבו מוצגת רמיזה מינית בוטה\" כך לטענת הרשות.

על פי הרשות שמפקחת על התכנים המוצגים בערוצי הטלוויזיה והתחנות האזוריות \"הקטע עומד בניגוד לכללי הפרסומות של הרשות השנייה, האוסרים על הצגת רמיזות מיניות בתשדירי פרסומת, וכן יש בתשדיר פגיעה בטעם הטוב ופגיעה ברגשות הציבור\".

בהמשך לדרישת הרשות השנייה לעריכת הפרסומת קראה היום יו\"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח\"כ ד\"ר עליזה לביא \"לשינוי הנהלים שמאפשרים לפרסומת כזו, בה נראית אישה נהנית מהטרדה מינית, לעלות לשידור\".

ד\"ר לביא פנתה היום (יום א\') לשר התקשורת גלעד ארדן, בדרישה לבחון מחדש את הנהלים הנהוגים המקרים שכאלו. לדבריה \"אם חברה פרטית יוצאת בפרסומת בעייתית כזו, אפשר רק לקוות שהצרכנים יביעו דעתם ברגליים, והפרסום יצא שכרו בהפסדו, אך כשמדובר ברשות הדואר, חברה ממשלתית, אין מקום ל\'תאונות\' כאלה\", אומרת יו\"ר הוועדה.

\"בשיחה עם מנכ\"ל הדואר חיים אלמוזנינו הוא אמר לי שזו פרסומת הומוריסטית ושעל פי סקר שבידיו 81.9% מציבור הצופים אהב את הפרסומת. אולי אין לי הומור\", אומרת יו\"ר הוועדה, \"יש דברים שלא מצחיקים אותי כי הם פשוט לא מצחיקים. נקודה. אני חרדה מהמחשבה שיש צופים שעלולים לטעות ולחשוב שיש משהו משעשע בסיטואציה הזו. העובדה שקהל הצופים אוהב פרסומת אין לה כל קשר לעניין. יש גם אנשים שמתלהבים מהסתה. זה הופך אותה למותרת?\".

הפרסומת המתוקנת של רשות השידור


לדבריה \"הנוהל היום הוא שרק אם יש תלונות על פרסומת שעלתה, אז הרשות השנייה מתערבת, וזו אכן כבר תבעה לקצר את הסרטון. מאוחר מדי. הסרטון כבר זכה לחיי נצח ברשת האינטרנט, עליה אין כל רגולציה. לכן אני קוראת לשר התקשורת לבחון מחדש את הנהלים ולבדוק איך אפשר לוודא שמסרים איומים כאלה לא יעלו, לא בטלוויזיה ולא באינטרנט. על הרגולטור לוודא שלפחות בכל מה שקשור לחברות ממשלתיות או יחידות סמך ממשלתיות ידינו יהיו נקיות\".

בתנועת ויצו ישראל לא עמדו מנגד והצטרפו אף הם לביקורת כנגד הפרסומת של דואר ישראל. בויצו הרחיקו לכת והגדירו אותה כ\"הטרדה מינית בחסות דואר ישראל\" וקראו \"להוריד מהמסך את הפרסומת הסקסיסטית\".

מנכ\"לית תנועת ויצו ישראל, שרית ארבל, ויו\"ר האגף לקידום מעמד האישה של ויצו, אתי בורקין, הוציאו הבוקר מכתב חריף לרשות השידור ולרשות הדואר בנושא זה, בבקשה להוריד מהמסך את הפרסומת החדשה של רשות הדואר.

\"אין זו הפעם הראשונה\" מציינות נשות ויצו, \"שאנו נתקלות בפרסומת לדואר ישראל, המעבירה מסר לציבור תוך ביזוי נשים ופגיעה בכבודן. מרבית הפרסומות של בנק הדואר מבוססות על מערכונים של אלי ומריאנו, אשר דרכם מועבר המסר לציבור\", נכתב במכתב. \"הפרסומת האחרונה אף מגדילה לעשות, כאשר היא מתארת מעשה של הטרדה מינית בסמטה, כאשר המוטרדת נהנית לכאורה מן ההטרדה, ואף ממליצה לאחרות על כך. יש בפרסומת משום הזמנה לביצוע מעשים של להטרדה מינית ו/או לפגיעה מינית\".

לדברי בורקין: \"מדי שנה מדרגת ויצו את הפרסומת הסקסטיות במסגרת קמפיין שנתי לרגל יום האישה. השנה לא יכלנו להמתין שנה שלמה על מנת לדרג את הפרסומת הזו כסקסיטית ולא ראויה, שמציגה את האישה כאובייקט. אנו עדות לתמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ואפילו אלימות. לא יעלה על הדעת, כי חברה ציבורית תעשה שימוש בפרסומת כה בלתי ראויה, לשם פרסום שירותיה\".

מחברת דואר ישראל נמסר: \"אנו פועלים בדיאלוג ועל פי נהלי הרשות השניה, באישור הפרסומת ובקיצורה. מדובר בפרסומת הומוריסטית, בה מככבים שני שחקנים, וברור לכולם שאלי ומריאנו מתבדחים. יצויין כי על פי סקר גאוקרטוגרפיה 80 אחוז (נשים וגברים) אוהבים את הפרסומת, ורק 9 אחוז לא אהבו\".

תגובות לכתבה(37):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    חייבים להגיש נגדם תביעה על הסתה לאונס קשישות (ל"ת)
    שולמית 03/07/2013 23:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    למה צריך ללכת לסמטאות
    רק המבין יבין 24/06/2013 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לשדוד... יופי של תיקון סרקסטי
    סגור
  • 24.
    עליזה לביא
    נדב 24/06/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר מכרו ספרים -אבא במאה- איפה היית? צחקו על האבות. כעת היא קופצת . הפרסומת לא מצחיקה כי היא לא לטעמי ,אבל מה לזה ולעודד הטרדה מינית? הפנייה שלך היא הטרדה תקשורתית. לכי ותשאלי למה 200 אבות מתאבדים בשנה? בגלל מי שמעודד תלונות סרק. מה זה נוגע לך? שימותו.
    סגור
  • משרד גליקמן - חבל שאתם נותנים יד
    לשודדי המין 24/06/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודו שאכלתם אותה, את מה שבישלתם (כבר הרבה זמן, כנראה.) מעניין, מה לדואר ישראל או מי שאתם מפרסמים ו"לתלונות השווא"? מי אתם בכלל שתקבעו שיש תלונות שווא? הייתם שם?
    סגור
  • 23.
    צביעות
    אחד שמבין 24/06/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פעם קם לו ארגון או חבר כנסת שמחפש כותרות על חשבונם של אחרים. אנחנו בישראל, ההומור שלנו, לטוב ולרע ישראלי. הפרסומת מצחיקה ומשעשעת. כמובן שתמיד יהיו צבועים שיטענו אחרת. לא מכיר בן אדם אחד שיטען בפה מלא שהפרסומת פגעה בו. אם כן צריך לשלוח אותו להסתכלות...
    סגור
  • פרסומת מלמדת ועניינית
    זקן אוהב צעירות 24/06/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איטלקיות במיוחד. או שנראות כמו... יאמי
    סגור
  • 22.
    תגובות ממומנות
    בעל חוש ריח 24/06/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שעובדי גליקמן התגייסו כסנגורים. לאן התדרדרנו - תגובות יזומות באייס?!?!?! (ואת מי זה מעניין...?)
    סגור
  • 21.
    פרסומות מעולה ומצחיקה בטרוף. קצת הומור חברה (ל"ת)
    אנונימי 24/06/2013 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    סתם פרסומת חסרת טעם
    ערן 24/06/2013 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת שאני לא הייתי מוריד את הפרסומת. עצם השידור שלה גורם מספיק נזק לדואר ולמשרד הפרסום שאחראי לרדידות הזאת. וזה מבחינתי עונש מספיק גדול. אם יורידו להם את הפרסומת יעשו להם טובה גדולה. אני לא רואה פה איזו בעייתיות מבחינת עידוד של הטרדה מינית. זאת סתם פרסומת גרועה ולא מצחיקה.
    סגור
  • 19.
    מסתבר ששופטים רואים המון טלויזיה
    רונית 23/06/2013 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתביעה שהגשתי נגד חברת אינטל אמר לי השופט שהוא "לא מאמין לך, בתקשורת אינטל מצטיירת אחרת, חברה שלא מפלה ושוייונית". העובדות המוכחות שהצגתי בפניו לא היו מספין מעניינות ולכן הוא "דילג" עליהן. כך, השופט ש"נהנה מאונס" כנראה ראה יותר מידי פרסומות של הדואר. תפסיקו את זה! פרסומאים, אנשי תקשורת, אתם מנהיגי דיעה. קחו את עצמכם בידיים! מסתבר שגם השופטים הם לא פחות מאחד העם. גם עליהם אתם מצליחים לעבוד שמגע של אדם זר ברחוב יכול להיות מענג, גם כאשר הוא בעצם הטרדה. אני מוטרדת!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    הנזק שנשים עושות לעצמן!
    אנונימי 23/06/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דר' עליזה לביא, שרית ארבל ואתי בורקין יורות לנו, הנשים ברגל. א. הוא רצה לשדוד אותה ב. היא הובילה אותו לנגיעות ג. זה פאקינג אלי ומריאנו ד. מצחיק בטרוף! ה. בעזרת ה' תחפשו לעצמכן חיים...
    סגור
  • הנזק שמשרד הפרסום עושה (ל"ת)
    לעצמו! 25/06/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חחחחחח, (ל"ת)
    את/ה מצחיק/ה! 24/06/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    ד"ר עליזה לביא, משהו מאוד לא בסדר ביכולת
    השיפוט שלך 23/06/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקחת פרסומת מצחיקה על סבתא שמנסה לגרום לשודד איטלקי למזמז אותה, והפכת אותה להטרדה מינית, אחר כך מתפלאים שאנשים לא יודעים מה זה הטרדה מינית
    סגור
  • השיפוט שלך לא בסדר (ל"ת)
    ד"ר עליזה לביא 24/06/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    נא להוריד גם מהמדפים את 50 גוונים של אפור...
    עוף עם אופי 23/06/2013 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא לדבר על האח הגדול, שערים בעיתונים עם בחורות בבגד ים ובכלל, אל תדברו יותר עם אף אחד על כלום. הרי אין מצב שלא יפלט לכם "את נראית טוב היום, עשית משהו בשיער?" מבלי שזה יוביל לרצון שלכם לאנוס בברוטליות. האובר פרוטקטיביות הזה מאוס ולא יעיל.
    סגור
  • 15.
    החופש לצחוק
    יואל 23/06/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאן נגיע? תפסיקו לסתום פיות! מערכון של אלי ומריאנו... צפון קוריאה אירן
    סגור
  • 14.
    איזה הטרדה מינית יש פה? היא מטרידה את השודד?
    רחלי 23/06/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשים יקרות, תנוחו, נו
    סגור
  • 13.
    גם היא עברה את הגבול
    עוד אחת 23/06/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.youtube.com/watch?v=IuGD704MBfQ
    סגור
  • יופי. עוד אחת מצחיקה
    גם עליה תעשו פרסומת? 25/06/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או על דואר ישראל / הבנק. נו, תחליטו, כי שני נושאים לא קשורים, בדרך כלל אינם מסבירי פנים אחד לשני
    סגור
  • 12.
    אני רגישה לנושאי הביזוי וההטרדה- זה לא המקרה
    ליאורה זיו 23/06/2013 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צר לי, אבל הטענה נגד הפרסומת הזאת היא לא רצינית ועושה נזק למאבקים החשובים באמת. אין כאן פגיעה- יש כאן הומור בטעם מסויים שמי שלא מוצא חן בעניו יכול לא לראות. על זה להוציא אנרגיה...
    סגור
  • די ליאור, די (ל"ת)
    לגונן על המתגוננים 24/06/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    השתגענו קצת, לא?
    שפוי 23/06/2013 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הומור אלי ומריאנו
    סגור
  • 10.
    אם כבר מישהו מנוצל שם, זה האיטלקי החתיך. (ל"ת)
    רפאל ברוש 23/06/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    רק מי שחיי בבועה התל אביבית
    כבר לא בבועה 23/06/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתוך הגטו של משרדי הפרסום חושב שהפרסומת תקינה
    סגור
  • 8.
    הוא לא מטריד- הוא שודד. אין לו עניין מיני בה
    יוספיוס 23/06/2013 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא ברור?
    סגור
  • יוספיוס ממשרד הפרסום
    התמים. 24/06/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשימו לב עם מי אתם עובדים
    סגור
  • 7.
    איראן זה כאן
    בוגי 23/06/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו באמת השתגענו לגמרי . אני נגד פגיעה בנשים מכל סוג . אבל כאן יש שני בדרנים מוכרים מחופשים ברור לכל שזה מערכון . אם להם לא מותר לספר בדיחה למי כן ?
    סגור
  • 6.
    מה פוגעני פה בדיוק? הוא שודד אותה
    יוסף 23/06/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כבר היא מנצלת אותו. איזה שטויות
    סגור
  • 5.
    אתם בסדר בראש?
    תוהה 23/06/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאן תלכו? קצת הומור.. מה יש?
    סגור
  • 4.
    אין כאן שום דבר חורג- פרט לכפייה והשתקה
    הפרה 23/06/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של פרסומת לגיטימית לחלוטין. גם אם מישהו מוצא בה שמץ של שמץ בעייתיות, זה בוודאי לא אמור מלפסול אותה לשידור. לא יאמן
    סגור
  • על האמת אין להתווכח (ל"ת)
    חבוב 24/06/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    משעמם לכם...
    בעלת חוש הומור 23/06/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל העניין בפרסומת זה שהוא לא מטריד אותה מינית אבל ה"אישה" מפרשת את זה באופן מיני מרצונה...אנשים חסרי הומור. תתעסקו במה שחשוב
    סגור
  • 2.
    איזה קשקוש מקושקש- פשוט כפייה של מיעוט קיצוני
    אייל 23/06/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כאן שום הטרדה או משהו בעייתי. הוא שודד אותה והיא מנצלת אותו. לגבר אין כאן כוונה מינית בכלל. כל בר דעת כמו רוב הציבור שלא ראה בעיה בפרסומת מבין את זה.
    סגור
  • כבר עשית סקר בין העובדים?
    הדעה הרווחת בציבור.. 24/06/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוודאי לא אמרו לך את האמת שבליבם, בכ"ז צריך לשמור על מקום העבודה, תחשוב קצת מעבר לקופסא אולי אז תבין שאתה הוא זה הזקוק להסתכלות דחוף, כי עינייך סגורות לרווחה, לרווחתך העצמית היחידה. על חשבון כל הציבור בר הדעת
    סגור
  • 1.
    Over the top
    Yan Grin 23/06/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    I seen this TV ad, and frankly, i like it! it has a very fine sense of humor... And people who call this "invitation for harasment", are bending this issue too much into their political favor. People lost their sense of humor entierly! Great Ad! Well made! Good Acting! Good Execution!
    סגור
  • די נו...
    ניצולת ימי ראשון 23/06/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתי נהיינו כלכך רגישים?!?!?! איפה ההומור? איפה הקלילות? פרסומת שמשאירה אותך עם חיוך. רק עם חיוך.
    סגור