שיווק ופרסום

הכתובת הייתה על הקיר: בית הספר לפרסום 'עבודי' הודיע לתלמידים על סגירה

כפי שנחשף בעבר באייס, בשנים האחרונות ביה"ס לפרסום של נאור הרמן היה מוקד לתביעות של מרצים וראשי מחלקות בגין אי סדרים בתשלום משכורות
נאור הרמן. עכשיו הסוף? (צילום יח"צ)
הכתובת הייתה על הקיר והתוצאה בלתי נמנעת: בית הספר לפרסום עבודי שבשנותיו האחרונות היה מוקד בלתי פוסק לתביעות מצד מרציו בגין אי סדרים בתשלום משכורות הודיע הבוקר (יום ב\') על סגירתו.
במייל ששלחה הנהלת בית הספר לתלמידים, נכתב: \"סטודנט יקר, מאחר ועקב קשיים רבים אין ביכולתנו להמשיך ולספק את השרותים המקצועיים הנדרשים, אנחנו נאלצים להודיע על הפסקת פעילות בית הספר. ננסה לעשות כמיטב יכולתנו כדי לאפשר לך לייצר תיק עבודות מקצועי ולקבל תעודת סיום. נעדכן אותך בהמשך על האפשרויות לכך. בכבוד רב עבודי קריאייטיב בית ספר לפרסום בע\"מ\".
לכל אורך השנים האחרונות נטען כלפי בית הספר לפרסום ובעליו נאור הרמן - שבעבר היה בשותפות עם משרד הפרסום ארועטי ברמן GPS עד שאלו נפרדו ממנו לאחר תביעות הדדיות - כי מחזורי הלימוד נפתחים כרגיל ומאידך המרצים לא מקבלים את שכרם מזה מספר חודשים. אייס חשף את הנושא לפני יותר משנתיים , וכן לפני כשנה .
לאייס הגיעו בעבר עדויות ממספר מרצים שלימדו ב\'עבודי\' במחלקות שונות כמו פרסום ויח\"צ לפיהן בית הספר בניהולו של נאור הרמן חייב להם שכר עבודה עבור מספר חודשים בהם לימדו במסגרת הקורסים המתנהלים בבית הספר. המרצים טוענים עוד כי \"הרמן בוחר למי מהמרצים לשלם על פי חשיבות הפרסונה\". יוזכר כי בית הספר מעסיק כמרצים פרסומאים, יועצי תקשורת ויחסי ציבור, עיתונאים ועוד.
ההודעה שנשלחה לתלמידי בית הספר, הבוקר
ההודעה שנשלחה לתלמידי בית הספר, הבוקר
שותפיו של הרמן לשעבר טענו בנוסף כנגדו כי \"הם (השותפים. מ\"ב) ניסו להיות מעורבים לכל אורך הדרך בניהול ענייני החברה ולהגשמת מטרה זו מונו שתי מנהלות לבית הספר אשר את שתיהן דאג הרמן לסלק, על מנת לוודא כי לא יוודע מה מתרחש בפועל בבית הספר, ומה הוא מעולל עם כספי החברה שאינם שלו\". עוד נטען בכתב התביעה של השותפים כנגדו כי \"התברר כי הרמן עושה בחברה כבתוך שלו, מעלים מידע מן התובעות ולאחרונה אף חמור מכך, משלשל במישרין לכיסו שכר לימוד של תלמידים חדשים שנרשמו לבית הספר בסכומים המגיעים למאות אלפי שקלים\".
בזמנו הגיב הרמן לאייס וטען כי הוא \"קורבן להתנהלות שיקרית של שותפיי שלשמחתי בית המשפט זיהה זאת אכן הם גרמו לנזק אך חוסנו של הבית ספר מוכיח את עצמו והפתרון מתחיל להתממש ממש בימים אלו\".
רק לאחרונה נחשפו עדויות נוספות של מרצים שלימדו ב\'עבודי\' והתלוננו כלפי בית הספר על הלנת משכורתם.
לא היה ניתן להשיג את תגובת בית הספר או תגובתו של נאור הרמן עד למועד פרסום הידיעה.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    המרצים היו ברמה גבוה אך המנהל היה נוכל!!!
    אחד שנפגע 08/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המרצים היו מקצועיים חלקם אפילו מבריקים. נאור היה תחמן ושקרן וניצל לא פעם את תמימותם של תלמידים צעירים רבים שרצו לפתח את הפוטנציאל שלהם ולהתחיל בקריירת פרסום. אישית נפגעתי מלשונו החלקלקה. למזלי השכלתי עם השנים והתמודדתי עימו בבית משפט.
    סגור
  • 8.
    זה לא כל כך נעים לראות גן סגור
    נ. 06/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום ניתן לראות סטודנטים לתקשורת במכללות שונות בארץ שמרגישים בעת הלימודים כי העולם בכף ידם, לצערי, לא כך הדבר. שוק הפרסום הישראלי סובל מאנומליה חסרת גבולות שלא מאפשרת כניסתם של שחקנים חדשים למשחק . לא די בכך, מספיק רק לעקוב ולראות שמידי יום מתפטרים מתפקידם בכירים בפרסום במקומי ופונים לדרך עצמאית. ועוד לא הזכרנו את משרדי הפרסום הקטנים שנרמסים, ועל חוסר צמיחתם של "הגדולים". "עבודי קריאייטיב" או בלשון הסטודנטים "עבודי " מסמל תקופת בתולים של פרסום מקומי (ללא קשר למהלכים כאלו ואחרים שנעשו ע"י מנהלים שונים שלא נהגו כראוי והלינו שכר), אני ממליץ לקוראים לקרוא את "עבודי הספר" ולהבין כמה דברים על המותג. בית הספר הוא בעצם הנס האחרון של כל מה שהמותג עבודי ייצג – ולצערנו הוא הורד השבוע עקב ניהול כושל. לי כתלמיד שם בעברי – על כל התרעומות שהיו לי ולכיתתי על הניהול הכושל, על ההבטחות שלא קוימו ועל האווירה הקצת מעורערת ולא יציבה במקום- עדיין צר על סגירתו. אני יודע שדבריי אלה מכעיסים הרבה שנפגעו, אך עדיין – כמאמר השיר "זה לא כל כך נעים לראות גן סגור"- במיוחד וזה הגן שלמדת בו . אני אשמח לדעת כי בעל המותג – אהרון עבודי – יחזיר עטרה ליושנה ויפתח אותו מחדש בהנהלה מוצלחת יותר מקודמתה.
    סגור
  • 7.
    אין על הבצפר ותרצה. הכי טובים (ל"ת)
    בוגרת בצפר / קופי 06/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כשתחושות בטן (על סגירה) הופכות למציאות :(
    נ 06/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך חבל עד דאבדין. יהיה לי הזכות לומר שזכיתי ללמוד שם ולהעביר תקופה מופלאה. מקווה שימצאו המשאבים לטובת פתיחתו המחודשת. יחד עם זאת – אי הסדרים מעולם היו מנת חלקו. סגירתו היא רק רמז לבאות בעולם הפרסום הישראלי ההולך לאבדון.
    סגור
  • 5.
    מזל שיש את הבצפר
    אנונימי 06/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד בוגר מרוצה
    סגור
  • 4.
    להוציא צו עיקוב יציאה מהארץ
    אחד שנפגע 06/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתאגדו כמה שיותר מהר בפייסבוק ואיפה שאפשר להוציא צו יציאה להרמן מהארץ. הבןאדם שרלטן...
    סגור
  • עיכוב (ל"ת)
    עוקב 06/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מזל שהלכתי ללמוד בבצפר (ל"ת)
    אנונימי 06/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עצוב. אחרי הכל אהבתי ללמוד שם (ל"ת)
    אייל 06/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    לתלמידים שנפגעו
    א 06/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתאגד, וכקבוצה לתבוע את שכר הלימוד כמה שיותר מהר.
    סגור