אייס

"השכר יורד לא כדי לעשוק עובדים - אלא למנוע הפסדים או להגדיל קצת רווח"

לקראת תחרות האפי, מנכ"ל איגוד הפרסום יגאל בראון מדבר על ענף משברי ("אסור לוועדת שחם להתערב בתחום העמלות"), על ה'קקטוס' ("רה-אורגניזציה כדי שלא תהיה פארסה), ועל אמיר גיא ("ישיב עטרה ליושנה"). ראיון
יגאל בראון מלווה את הענף מזה כ-3 עשורים. מנכ\"ל איגוד חברות הפרסום כיום, היה בעבר בעלים של משרד פרסום והחל את דרכו לתפקידים הבכירים עוד בגיל 20.
ביום ראשון הקרוב ייערך טקס האפי לאפקטיביות בפרסום אותו מנהלים 3 גופים: איגוד חברות הפרסום, איגוד השיווק הישראלי והמי\"ל כשבמקביל, תחרות הקריאייטיב המרכזית של ענף הפרסום המנוהלת אף היא על ידי איגוד הפרסום בוטלה השנה.
\"האפי משלב את 2 הצלעות החשובות של המפרסם והפרסומאי - שילוב שלא הצליח בקקטוס וזו הייתה חלק מהבעיה שלו\", הוא מספר בראיון לאייס.
פרסום הוא עדיין מקצוע נחשק?
\"בהחלט. והאתגר הגדול שלנו הוא לאתר את האנשים המוכשרים למקצוע הזה ולהביא אותם ולהכשיר אותם לעבוד בתעשייה\".
ממש ימי הזוהר של שירת הסירנה, כשיאיר לפיד עוד כיכב בסרטים על פרסומאים...
\"שוק הפרסום במקום לא מזהיר ב-3 השנים האחרונות. יש ירידה מבחינת היקפים ומבחינת פעילות מאז המחאה החברתית. אבל יש תנודות עונתיות\".
מה קרה ב-3 השנים האלה?
\"מה שקרה ב-3 שנים זה שכתוצאה מהמשבר הכלכלי וגם מהאווירה הציבורית שבאה איתו, עיקר הפעילות הפרסומית עברה להיות מכירתית: פחות בניית מותגים ופרסום תדמיתי, יותר הארד סייל: 2 במחיר של 1. זה הכיוון, אלה התכנים והמסרים. מבחינה כלכלית, יש עמידה במקום וגם ירידה בהקפי פרסום\".
איך זה מתבטא בתוצאות?
\"המעבר היה מקריאיטיב של בניית מותגים לקריאייטיב מכירתי, וזה גם השתקף בתחרות קאן בה אף עבודה ישראלית לא זכתה. גם בתחרות הקקטוס האחרונה ראינו ירידה בהיקפי הפרסום התדמיתי\".
הציבור פחות מאמין לקמפיינים תדמיתיים?
\"בעקבות המחאות והמצב הכלכלי, הציבור עבר לחפש מחיר טוב והנחות. זה גרם למפרסמים להיכנס לבונקר. זה לא הזמן לעשות תדמית אלא מבצעים והנחות, אנשים רוצים לדעת כמה הם יחסכו – בשורה התחתונה. המפרסמים חושש לעורר אנטגוניזם בדיבור על החיים היפים, אז הם עברו לדבר על החסכון\".
הצופים גם מעורבים בתכני הפרסומת באמצעות הרשתות החברתיות, וממהרים להגיב על כל מה שמרגיז אותם, כמו הפרסומות לכריות של תלמה, עם התינוק הפלייבוי. איך זה משפיע על העבודה של משרדי פרסום והמפרסמים?
\"התעשיה התבגרה - לפני 15 שנים היו הרבה יותר תשדירים שנפסלו על בסיס פרובוקציה ורעש, מאז הפרסומאים עברו תהליך - ובראשם כתיבת הקוד האתי המשותף עם הרשות השניה, שבא ליצור אחריות ומחויבות של המפרסומאים והמפרסמים לשמור על אתיקה ורגולציה עצמית. זה הביא למיתון של מקרים כאלה. אני מניח שיש לרשתות החברתיות השפעה. אם פעם משהו פרובוקטיבי היה גורר אחריו תלונות לרשות השנייה, היום קל יותר לעורר צונאמי - וגם הפרסומאים וגם המפרסמים רגישים לעניין הזה. מצד שני הרשת החברתית היא גם מקור להעברת מסרים ולהגדלת מעורבות הלקוח. הפרסומאים והמפרסמים רואים את שני ההיבטים האלה של הרשתות החברתיות: התרומה לשיווק וגם הרגישות והסכנה לסערות שיכולות להתעורר\".
הבחירות לוועד האיגוד בדרך ויש רק מועמד אחד לתפקיד היו\"ר - מה זה אומר על הענף, דווקא בתקופה שבה כולם חושבים שמשהו חייב להשתנות
\"זה שיש מועמד יחיד לא מעיד על דבר רע אלא על בגרותו של ענף. ההפך הוא הנכון, זו תעודת כבוד לענף שמישהו לוקח את התפקיד ואנחנו מפנים לו את הבמה. כשיש מועמד אחד ראוי ומוסכם אז אין שום ניסיון להתמודד מולו. יורם (באומן, התמודד אף הוא עד שפרש. מ\"ב) בחר מסיבותיו שקשורות לזמן הפנוי שלו, להסיר את מועמדותו וזה משאיר את אמיר גיא לבד. אם הוא לא היה ראוי אז היו מתמודדים מולו, מה גם שזה שהוא יחיד לא אומר שהוא נבחר - הוא עוד צריך לקבל את קולות החברים\".
אמיר גיא מייצג את הדור הצעיר ואמור להביא גישה חדשה ומרעננת - מצד שני הוא מגיע מאדלר חומסקי - עוד משרד שמוביל את התעשייה - איך לדעתך הוא צריך לתמרן בין הקטבים האלו?
\"אתה שואל שאלה של התפרצות לדלת פתוחה. בתעשיית הפרסום אותה אני מלווה כמה עשורים היו כבר 3 חילופי דורות. תמיד היה דור של מבוגרים שהעביר לאט לאט את השרביט הלאה, ומחליפיהם הציגו אג\'נדות חדשות, בלי קשר למקום ממנו הם באו. האג\'נדה של אמיר - ואתה מוזמן לשאול אותו - ותקבל תשובה מרשימה - לא קשורה לאדלר וגודל המשרד אלא קשורה פרופר למקצועיות של הענף, ולצורך להחזיר את הגאווה והעטרה ליושנה. אין קשר בין המשרד לבין גילו של אמיר, מה שכן זה יכול להיות רק לטובה כי יו\"ר שמגיע ממשרד גדול, מגיע עם יותר כוח להזיז מהלכים כי למשרדים גדולים יש את היכולת\".

הוועד המנהל באיגוד הפרסום מורכב מנציגים של הגדולים הבינוניים והקטנים אבל בשיחות מאחורי הקלעים כולם מודים שהאינטרסים של המשרדים הגדולים הם אלו שמובילים את הענף - אכן כך, קולם של הקטנים לא נשמע?
\"זו הסיבה שבגינה הוגדר שהרכב ההנהלה יבטיח ייצוג לכל הזרמים. 3 קטנים, גדולים ובינוניים באותה יחסיות של כוח, כדי שכל האינטרסים יקודמו, וגם הוכנס נציג אינטראקטיב כך שזה מבטיח שכל הקולות ישמעו. אמירה כזו היא פופוליסטית ואני לא יכול להבין את האינטרס של מי שאמר אותה. יש כאן זכות הצבעה שווה וקולו של הקטן שווה במשקלו\".
אומרים שהקקטוס בוטל כי המשרדים הגדולים לא רצו להגיש עבודות
\"בוא נדבר מתמטיקה ולא שמועות. ההחלטה התקבלה בישיבת הנהלה בה ישבו כולם והצביעו. אני הייתי שם והבאתי את זה להחלטת הנהלה. אחרי שהבנו את הבעיות המבניות כולם זעקו שזה קשה השנה כלכלית, להגיש עבודות, גם לגדולים וגם לקטנים. בנוסף היו טענות על צורת שיפוט, הקטגוריות ועוד. החלטנו שעדיף לעצור ולעשות רה-אורגניזציה כדי שלא תהיה פארסה. עדיף לנו לדחות ולצאת גדולים בשנה הבאה, וכבר התחלנו בהכנות לקקטוס הבא\".
יש לא מעט גורמים בענף שחושבים שהאיגוד הוא כמעט מיותר, שקולו לא נשמע לאורך השנה, שהוא חסר שיניים ולא מצדיק את קיומו
\"אני חושב שלמי שאומר את זה יש אינטרס באמירת הדברים. זה יכול להיות כי הוא מנסה להשיג משהו או מנגד כי הוא פשוט לא יודע. היכולת של האיגוד לעשות משהו בכל מה שקשור לעניינים מסחריים כספיים וכלכליים שואפת לאפס. יש לנו מגבלה כי זה גוף שמאגד את כל הענף וכל פעולה שכזו אסורה על פי חוק. האיגוד פועל למען חבריו בעיקר בתחומי הרגולציה - כמות הפגישות שישבנו בכנסת בגלל חוקים שהיו אמורים לפגוע בענף מגיעים בסיכום הכולל לימים. נאבקנו ברגולציה על תשדירי הפרסום, וכן בתחומים שקשורים למערכות מידע, נתונים, רייטינג, וכמובן בנושאי הדרכה באמצעות הזרוע של הבצפר. מעבר לזה יש דברים שלא מדברים עליהם כי לא חייב לתת להם פומבי\"
תן דוגמא
\"אם פתאום נעלמה איזו יוזמת חקיקה שהייתה אמורה לפגוע בענף, אז זה כי כנראה נעשתה פעולה שקטה במסדרונות הכנסת\"
אז יש לכם לוביסטים?
\"לא. אנחנו פשוט יודעים לדבר עם אנשים מסוימים ולהסביר להם שכשאתה מייצר כותרת אתה גם מייצר התנגדות ותגובת נגד, ולא חייב לעשות רעש וכותרות כדי להגיע להישגים הרבה יותר גדולים\".
באיזה הישג בולט האיגוד יכול להתהדר?
\"במניעת יוזמות חקיקה בתחומי עמלות, או בייעוץ לפרסומות כאלו ואחרות שהרשות השנייה מבקרת. פעולות נוספות שהאיגוד עושה כרגע והן התשתית לקיומה של התעשייה נוגעות לדרך בה היא מתפרנסת. מדובר בעבודת שטח רבה מאוד שבאה לידי ביטוי בכנס שעסק בשיטות התגמול של משרדי הפרסום, שאם תשתנה, עשויה בין היתר לסייע מאוד למשרדים קטנים ולתעשיית הדיגיטל שנתקעה לאחרונה\".
לדברי בראון, שינוי שיטת התגמול - \'הארץ המובטחת\' אליה מנסה להגיע הענף \"יעזור לתעשיית הדיגיטל להתפתח מהר, כי שם הפער בין השכר המשולם לכמות לעבודה הוא גדול מאוד. אם המועסקים בענף זה ישתכרו באופן ראוי על עבודתם בדיגיטל תראה שגם תחום זה יחזור לפרוח. זו הבעיה האקוטית כיום, שהתעשייה לא מתוגמלת נכון. במידה ונושא זה יטופל וישתנה אנחנו נמצא את עצמנו כמו תעשיית הפרסום האמריקאית והאירופאית - שם מקבלים שכר לפי שעות ורעיון ולא לפי מדיה\".
דבר איתי על ועדת שחם - שוב ענף הפרסום על הכוונת?
\"ועדת שחם תוציא את מסקנותיה. אנחנו אמרנו לה את מה שיש לנו להגיד - אל תתערבו לנו בתחום העמלות כי זה בין גופים פרטיים בשוק תחרותי. זה מתנהל על פי חוקים בשוק פרטי וכל התערבות רק תגרום לנזק. כל תזוזה של סנטימטר לכאן או לכאן יכולה להפר את האיזון אז תנו לכוחות השוק לעשות את שלהם, אל תדחפו רגל גסה לשוק עדין כי זאת לא הדרך לעזור לזכיינים. הלקוחות יודעים לבקש החזרי עמלות והזכיינים יודעים להעלות מחירים כשצריך, לכן אל תנהגו כפיל בחנות חרסינה\".
כמי שמשמש בתפקידים בכירים בענף מזה שנים רבות, מה אתה חושב על איכות הקריאייטיב כיום לעומת שנים עברו
אני חושב שאיבדנו כמה דברים בדרך, אבל קודם צריך לשאול מה המדינה איבדה - מה קרה אצלנו בשנים האחרונות - לאן הביאה אותנו המחאה החברתית. מפרסמים מפסיקים להשקיע בבניית מותג כי זה לא אופנתי ומנגד הצרכנים רק מחכים לתקוף את החברה על זה\".
בהגנה על הדור הנוכחי בראון מספק הסבר נוסף ואומר: \"מעבר לזה יש עוד מגמה - בעבר ענף הפרסום היה הזירה היחידה שנתנה לאנשים יצירתיים להביע את כישרונם, והיום תחום הדיגיטל-אינטרנט ועולם התוכן כל כך התפתח שיש לא מעט אנשים מוכשרים שמוצאים שם את סיפוקם והמטרה היא להחזיר אותם לענף\".
\"הדבר השני זה לעבוד באופן שהתגמול של המשרד יהיה על יצירה - לשם אנחנו הולכים - במקום על היקפי המדיה על הקריאייטיב, ואז אתה תראה שיהיה אפשר לתגמל אנשים יצירתיים וכל זה באמצעות פעולות הסברה של האיגוד והבצפר, ולאתגר אותם יתחיל לשנות את המאזן.
איזה דור מוכשר יותר?
אני כאן שנים רבות וראיתי את הענף מכל הזוויות. פעם זה היה ענף של משוגעים לדבר - הכל היה מהבטן והמותן - שום דבר לא מדיד, והיינו יושבים ו\'מתחרעים\' על רעיון. כל מה שהיה זה עיתון, חוצות ורדיו - וכל הרעיונות נותבו ל-3 ערוצים וכיום זה נראה כמו זיכרון רומנטי של פעם. עכשיו הכל מדיד, בודקים את ה-ROI וכל שקל נמדד, יש הרבה זירות - אינטרנט וטלוויזיה שמצריכים המון ידע והבנה כדי להביא לידי ביטוי רעיונות קריאייטיבים. פעם כל מה שהיה צריך זה מודעה טובה\".
אתה לא חושב שהגיע הזמן שאתה מתוקף תפקידך כמנכ\"ל האיגוד תתחיל לדאוג לפרסומאי השכיר - מה לגבי התאגדות עובדים במשרדי הפרסום כדי לייצר הגנה ושימור של זכויותיהם - כולנו יודעים שמדובר באחד הענפים היותר נצלניים שיש
\"אני יכול לומר לך ששוב, מכיוון שזו התאגדות, לא משנה אם של חברות או עובדים. האיגוד מנוע מזה כי זה לא תפקידו - הוא יכול להסביר על חובות וזכויות ויש לנו תוכניות כאלו, אבל אין לו יד או או רגל בדבר שכזה, כי זה איגוד מקצועי וערבוב התחומים הוא לא הגיוני\".
ובכל זאת מה דעתך האישית כמי בעברו היה בעלים של משרד פרסום?
\"גדלתי בתעשייה הזו מגיל 20 וטיפסתי מעלה עד שקניתי מניות והפכתי לבעלים. בדרך ראיתי אנשים כמוני, צעירים שפותחים משרדים, עוזבים אותם או הופכים לשותפים. זה לא תחום של התאגדויות אלא של תחרות חופשית בה כל בנאדם מתוגמל על פי יכולתו. אם תעשיית הפרסום שכרגע סובלת ממצוקה ומתגלגלת מטה - תהיה יותר רווחית, היא תתגמל יותר. השכר בענף יורד לא כי מישהו רוצה לעשוק עובדים - קיצוצים נעשים כי צריך למנוע הפסדים או להגדיל מעט את הרווח כי הוא שולי וגבולי וזה מסוכן עבור המשרדים. משרד פרסום צריך \'באפר\' כדי שלא לקרוס אם לקוח אחד עוזב. כשהמצב רע ומשרדי פרסום מאבדים הכנסות - הם צריכים לעשות קיצוצים. המשרדים צריכים לקבל שכר הוגן על כל שעה של העובד שלהם ואז יהיה אפשר גם לשלם באופן נכון. זאת לא תעשייה שהתאגדויות עובדים תעשה לה טוב\".
הבן שלך עוד בענף?
\"הבן שלי הוא דוגמא טובה לבריחת מוחות שנגרמת מאטרקטיביות של ענפים אחרים. הוא היה קופי בשלמור אבנון עמיחי (הגלגול הקודם לפני Y&R ישראל, מ\"ב) וזכה בתקופה של שנה בלא מעט קקטוסים. בסוף הוא החליט שהאינטרנט קורץ לו והלך ללמוד תואר של מדעי המחשב ותקשורת חזותית באוניברסיטה העברית ובבצלאל. שם הוא החליט להביא את היצירתיות שלו לידי ביטוי וויתר על התענוג של ענף הפרסום\".
איך האפי הצליח כל כך בישראל?
\"צריך לזכור שהאפי הוא מותג בינלאומי\"
הרבה מותגים בינלאומיים נכשלו בישראל
\"אבל כאן זו שאלה של ניהול. את האפי מנהלים איגוד הפרסום, איגוד השיווק והמי\"ל. הוא משלב את 2 הצלעות החשובות של המפרסם והפרסומאי - שילוב שלא הצליח בקקטוס וזו הייתה חלק מהבעיה שלו. הפרסומאים דחקו את המפרסמים החוצה ויצרו תחרות ששופטים בה רק פרסומאים\".
דיברת על מצוקה כלכלית בקשר לתחרות הקקטוס - מחירי ההגשה לאפי לא גבוהים מדי?
\"כדי שתחרות תתקיים צריך לייצר הכנסות. לתחרות יש עלויות שיפוט, תכנון טקס, מדליות, שעות עבודה ועוד. התחרות צריכה הכנסות שיכסו את העלויות. לפחות בקקטוס וגם באפי התמחור נעשה כדי לכסות עלויות ואין שום מטרה ליצור רווחים אלא רק כדי שהתחרות תממן את עצמה וזה נקבע לפי כמות ההגשות - ככל שזו גדלה המחירים יורדים. בשנה שעברה למשל מחירי ההגשה לקקטוס ירדו, ואז גם החלטנו שנצמצם את עלויות הטקס כדי לממן את התחרות\".
מה אפקטיבי בעינייך?
\"מקורי ורלוונטי. בלי שני מרכיבים אלו אף מהלך לא נחשב לטוב. לרעיונות טובים אך מנותקים מהבריף אין זכות קיום. פרסום הוא לא למען היצירתיות בלבד. לפרסום יש מדדים כמותיים מעבר לקריאטיביות. האם הוא העלה את המודעות ו/או שינה עמדות בקרב הקהל\".
מה אתה חושב על סגירת בית הספר לפרסום עבודי?
\"כואב לי הלב שסטודנטים חסרי אונים שילמו ממיטב כספם למוסד שקרס והשאיר אותם בלי כלום. מנגד כואב לי גם מצד איגוד הפרסום שמעוניין לקלוט אל התעשייה אנשים מוכשרים. הם באים אלינו (לבצפר, מ\"ב) בבקשה לעזרה ואנחנו מנסים לעזור ולקלוט אותם. אם הם עוברים את הבחינות הם מתקבלים ועוברים את מסלול הלימודים במחיר מופחת. אלו סטודנטים שרצו ללמוד אצלנו ופיתו אותם לעבור לעבודי עם הנחות - ובסוף הם נשארו בלי כלום\".
יגאל, מה לך ולהמבורגרים, שמענו שאתה פותח רשת חדשה?
\"לי ולהמבורגרים קשר ארוך ימים. הייתי הפרסומאי של בורגר ראנץ\' בימים הטובים של הרשת ובשנותיה היפות כשהייתה אפילו יותר חזקה ממקדונלדס. לאחר שפרשתי מניהול משרד פרסום נשארתי עם הרבה ידע בתחום ועם קשר מאוד חברי עם המייסד רון לפיד. יחד החלטנו לנסות ולהביא את הפנטזיה שלנו לידי מימוש מחודש, שזה אומר רשת המבורגרים בשם FOR. כרגע אנחנו עסוקים בגיוס הון בשלבים מתקדמים - גייסנו את מרבית הכסף וכשהכול יהיה מוכן נצא לדרך\".
אם זה יצליח נראה אותך מפנה את הכסא באיגוד?
\"אני יזם מייסד ולא אעבוד בזה ביום יום. כמו כל דבר, גם לחיים יש סוף ולכל תפקיד שלנו יש סוף. אני אהיה פה כל עוד יש לי מה לתרום לאיגוד ולבצפר בלי קשר למיזמים אחרים\".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ש
    שבשבת 07/2013/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מיזה הכלב הזה, אנשים מרוויחים 5.5 K ועובדים משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות, בלי תגמול על שעות נוספות, בלי ביטחון תעסוקתי. רק האהבה לתחום מחזיקה אותם שפויים.
    סגור
  • 8.
    לכתבה תצורף שקית הקאה
    רונית 07/2013/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני לא מטקבקת אבל קראתי את הכתבה של יגאל והיא גרמה לי להקיא בפה. אני עובדת עשר שנים בעולם הפרסום ואני מנהלת חברת הפקה. כשעבדתי כשכירה באדלר חומסקי תנאי העבודה שלי היו לא רחוקים מעבדות. עבודה של כ-12 14 שעות ביום, כולל הבונוס של עבודה בשישי שבת וזמן אפס עם הבנזוג. כל זה תמורת תחזיקו חזק 6500 ₪ ותחת החוזה העמום של משרדי פרסום שנקרא שכר גלובאלי. המשרד היה בשיא ההצלחה שלו וגם אז למרבה הפלא העובדים לא ראו מזה שקל. אלא אם בירה ופיצה בימי חמישי נחשבת חלוקת דיבידנדים. ואגב יגאל כשעושים קיצוץ רוחבי לאנשים שמרוויחים בתכלס מינימום מה הגיוני בזה? גם היום כשאני מגיעה למשרדים כפרילאנס או כחברת הפקה שום דבר לא השתנה אלא רק מחריף ואני נתקלת בעובדים ממורמרים ובתקציבאים שעובדים מהבוקר עד הלילה בשכר של 4000 ₪ שבכלל אי אפשר להתקיים ממנו. מדהים שמשרדי פרסום מצליחים בגלל הכוח שלהם לעבור על כל חוקי העבודה בישראל ובעולם מתוקן ואף אחד לא מדבר. כשהבנתי שמנצלים אותי יצאתי לפרילאנס ועשיתי הפקות בפועל, המשרדים המשיכו לעשוק אותי בעמלות גבוהות מאחורי גבם של הלקוחות ועל גבי. תזכירו לי למה חברת הפקה צריכה לשלם למשרד 30%!!!! למרות שמי שעושה בפועל את כל העבודה הקשה היא חברת ההפקה. כשנמאס לי גם מזה ומצאתי לקוחות ישירים כדי לעקוף את המשרדים תאבי הבצע המשרדים ברוב חוצפתם המשיכו לבקש ממני עמלה תוך האיום הסמוי שלא יתנו לי פרויקטים אחרים שמגיעים ישירות מהמשרדים. אני עם כל הניסיון והרזומה שלי לא מצליחה להתפרנס רק מהפקות ועברתי לניהול פרויקטים נוספים. ובוא לא נפתח בכלל את מוסר התשלומים לספקים בענף. שוטף 90 עד 365... האיגוד הוא מזמן גוף לא רלוונטי ומגוחך, עוד יותר מגוחך להגן על האינטרסים של המשרדים שהביאו את הענף כולו לקריסה ואת המילה קריאטיב ללא רלוונטית עם כל הזבל שהם מייצרים ומצליחים לדחוף ללקוחות. זה גם באמת רעיון טוב לשים בראש האיגוד עוד מנכ"ל שמקבל משכורת ענק ומנותק לחלוטין ממצוקות העובדים והספקים בתחום. במילא זה לא ימשך הרבה זמן, כל מי שמבין עניין יודע שהשעון של משרדי הפרסום מתקתק והזמן שלהם קצוב. אל תדאגו למנהלים עם המשכורות ענק- יש להם נדלן ועסקים שהם הצליחו לרכוש על גב העובדים המסכנים שיפלטו עוד שנתיים לשוק העבודה כדי לגלות שהם יכולים לדחוף את התארים הרלוונטים שלהם לתחום לתחת..
    סגור
  • 7.
    אהבתי את השורה
    קופי לא פייסט 07/2013/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכר העובדים יורד...כדי להגדיל קצת רווח עכשיו אני רגוע כי חשבתי שסתם דופקים אותנו
    סגור
  • 6.
    באמש'ך
    ארט דיירקטור לשעבר 07/2013/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מקצוע נחשק? בחינות כניסה? קריאייטיב? יגאל היקר, הזמנים השתנו, משרדי פרסום בקונסטלציה הנוכחית דינם למות (כמה כבר מתו) ואתם נאחים בקרנות המזבח. מודל העמלות והקריאייטיב בחינם מת גם הוא. לקוחות מתקדמים-קונים את המדיה לבד, מבינים שקריאייטיב טוב אפשר למצוא בכל סטודיו צעיר וזב חוטם ואתם ממשיכים לשדר עסקים כרגיל. תחרויות הקקטוס מזמן הפסיקו לעניין אנשי קריאייטיב אמיתיים ולא, הענף לא נחשק-הוא מת - פוסט מורטם. ולגבי העובדים-בעשור הקודם, עוד היה אפשר לומר שבמשרדי פרסום מסתובבים ה"אנשים הטובים" היום כל בר דעת מתרחק מכם כמו מאש וטוב שכך. הניצול הציני של"הבצפר" ודומיו מקומם-בעיקר בגובה שכר הלימוד החזירי ובפוטנציאל האפסי של למצוא עבודה אחר כך. צא וראה כמה קופירייטרים משוועים לעבודה בשוק המת הזה. אין לכם היום שום יתרון על חברות למיתוג הקיימות בשוק-מי צריך אותכם? מה יש לם להציע מלבד "חשיבות עצמית" ? פורמט משרד הפרסום לעת עתה בגרסתו המקורית-הוא סוס מת. צא ולמד!
    סגור
  • 5.
    תדחו עוד את עניין העמלות, בינתיים כל הלקוחות
    עוברים לקנייה ישירה 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לקוח אחר לקוח, קונים לבד ומבינים לבד מה צריך. גוגל כבר נתנו לכם ביס בישבן ומנהלים כבר חצי מהלקוחות. ןמזלכם שהם עדיין לא נכנסו לטלויזיה. מה שברור זה שההצלה של ערוץ 10 אותו אכלתם בעמלות תחזור אליכם והסדר יגיע לענף הכי שכונתי במדינה. תשתנו או תמותו כמו הדינוזאורים
    סגור
  • 4.
    להחזיר עטרה ליושנה?
    למה מה קרה? 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על מה אתה מדבר? להחזיר מה? להחזיר חבורת חזירים שניהלה את הענף תוך עושק העובדים והלקוחות? להחזיר את הכסף לכיסים המנופחים של בעלי המשרדים ? להחזיר את הנפיחות והיהירות חסרי הבסיס ? הדור שאתה כ"כ רוצה לחזור אליו החריב את הענף, והביא אותו למצב העלוב בו הוא נמצא היום. לך תהפוך המבורגרים.
    סגור
  • 3.
    "אם הם עוברים את הבחינות" - פחחחחח
    אחד שלמד בביצפר 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מה שצריך להתקבל לבצפר זה ת.ז. ו-17,000 שקל. אין שום סינון. בכלל, הדברים שהוא אומר זה בדיוק הדמות שלו. איש זחוח שיושב על פסגת הר הכסף עם חבריו, ומשתינים על העבדים מלמעלה. אולי הגיע הזמן כבר שמישהו יקח את המושכות ויקים איגוד עובדי פרסום מסודר.
    סגור
  • 2.
    רק פרסים
    לשעבר 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וואלק ענף מגעיל במקום לחשוב רק על פרסים תחשבו קצת על העובדים שקורעים תתחת בשביל להחזיק לכם את המשרדים חבורה של חזירים עושקים
    סגור
  • 1.
    להגדיל רווח על חשבון העובדים זה לא עושק?
    מרקס ואנגלס 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במלים פחות מכובסות אתה מוריד משכורות לרצפה כדי להגדיל את הרווח שלך. עושק? חזירות? ציניות? ככה הגיעה מדינת היהודים המפוארת למצב שבו היא נמצאת. קבוצת חזירים בוזזת את ההמונים חסרי האונים.
    סגור