שיווק ופרסום

אייס במדור חדש בשיתוף iSOCIA: האנשים שטווים את הרשתות החברתיות

פייסבוק, לינקדאין או בכלל סלולר? מה תקציב פעילות הניו-מדיה? מיהו לקוח החלומות ולמי צריך לפרגן? והשבוע: מיה אורן, מנהלת תוכן מדיה חברתית בחברת הדקה ה-90, האורחת הראשונה במדור השבועי החדש 'לכודים'
מיה אורן (צילום: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
מיה אורן היא האורחת הראשונה בלכודים - המדור החדש של אתר אייס בשיתוף עם iSOCIA - חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי. ב\'לכודים\' נחשוף מדי שבוע את האנשים העומדים מאחורי דפי הפייסבוק השונים.
אורן, תל אביבית בת 35, עובדת כמנהלת תוכן מדיה חברתית במחלקת השיווק והסחר של קבוצת הדקה ה-90 . לא תעשו לייק לדף של החברה?
לפני כן עבדה במחלקת התוכן של 5min Media (שנרכשה לפני כ-3 שנים על ידי ענקית האינטרנט AOL) תחילה כעורכת וידאו ומאוחר יותר כעורכת תוכן. בנוסף, אורן עבדה במחלקת האינטרנט של ערוץ 24 (לפני שנמכר ל\'קשת\') כעורכת תוכן וסגנית עורך ראשי באתר הערוץ, וכמנהלת מוצרים בתחום המוזיקה ועורכת תוכן ביורופאן, חברה שעוסקת בהקמת והפעלת ערוצי תוכן סלולריים.
היא הבעלים הגאה של אייפון 4, ואפילו לא מתביישת בכך. יש לה 858 חברים בפייסבוק , ו-1,499 עוקבים באינסטגרם . אולי אתם תהיו ה-1,500?
מדור לכודים
מדור לכודים
באיזה פלטפורמות אתם פועלים?
כרגע הפעילות שלנו מתמקדת בעיקר בדפים העסקיים שלנו בפייסבוק ובגוגל פלוס. לאחרונה התחלנו להפעיל חשבון טוויטר ובעתיד הקרוב נשיק גם חשבון אינסטגרם מושקע.
מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך \"מערכת יחסים\" קבועה?
קהל היעד שלנו הוא כלל הציבור בישראל עם דגש על כאלה שאוהבים לצאת לנופשים וחופשות. משפחות, זוגות, יחידים, צעירים ומבוגרים - יש לנו מה להציע לכולם. באופן טבעי, אנחנו מנהלים \"מערכת יחסים\" קבועה עם העוקבים שלנו ברשתות החברתיות.
באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק?
משתדלים לעדכן אותו לפחות פעמיים ביום עם מינון נכון בין פוסטים שיווקיים, מכירתיים וחווייתיים בעלי ערך מוסף.
איך את מניעה לפעולה ולאיזה פעולה?
העלאת פוסטים קצרים, ממוקדים ואטרקטיביים שמעוררים סקרנות בקרב הקהל היא המפתח. אני מעלה בעיקר פוסטים פתוחים שיוצרים פתח לתגובות, תחרויות וחידונים נושאי פרסים שמביאים איתם דיונים ארוכים, ופוסטים קצרים ומרהיבים בעלי אופי של סקופ או מבצע, שמובילים ללחיצות על קישורים לאתר הדקה ה-90. משם הדרך למכירת המוצרים שלנו מתקצרת.
מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?
המטרה היא להגיע ללקוחות חדשים, אך באותה מידה ליצור שיח ו\"מערכת יחסים\" עם לקוחות קיימים תוך הקשבה לרצונות ולצרכים שלהם. הרשתות החברתיות הן פלטפורמה שיווקית נוחה, יעילה ומודרנית, כך שאנחנו מנסים לנצל אותה עד תום בדרכים מגוונות.
איך היית מגדירה את התפקיד שלך?
מאתגר. לנסות להבין מה מעניין או מניע קבוצה כל כך גדולה של אנשים שמעולם לא פגשתי ולייצר קשר אישי בינם לבין המותג תוך שמירה על החוזק שלו בענף התיירות - זה אתגר עצום.
איך את מתמודדת עם השחיקה?
החוכמה היא להמשיך לאתגר את עצמך כל פעם מחדש. הרשתות החברתיות מתפתחות כל הזמן, פיצ\'רים נוספים מוצגים בתדירות גבוהה ואני מנסה ליישם אותם עד כמה שניתן. פתיחת חשבונות ברשתות חברתיות נוספות וסנכרון שלהן אחת עם השנייה מספק עבורי אתגר תמידי, כשמעל הכל עומד מתן השירות ללקוחות וסיפוק אדיר שמתקבל עם כל לקוח מרוצה.
מהם הקווים האדומים שלך?
עברית לא תקנית, עיצוב שהוא פחות ממושלם, פגיעה בחופש הביטוי, ולהשיב ללקוח בצורה שלא מכבדת אותו, אותי ואת הדקה ה-90.
האם את מקדישה חשיבה מיוחדת לסלולר?
כמובן. נכון להיום זו המגמה המובילה ומי שלא שם או לא יהיה שם בקרוב - לא באמת יהיה קיים. האפליקציה הסלולרית של הדקה ה-90 נמצאת בשלב ההשקה שלה ואני לוקחת בחשבון גם את התחום הזה בפעולות שאני מבצעת ברשתות החברתיות.
עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?
מאד. כשמתייחסים לשילוב בין טקסט לוויז\'ואל, הדבר הראשון שהקהל פוגש זה את מה שהוא רואה. תמונה מרהיבה, באנר מסוגנן ושפה ויזואלית אחידה גורמים לתחושה נוחה ונעימה בקרב הלקוח ועוזרים לו להישאר קרוב ונאמן.
ומה הכי מעצבן אותך ברשתות, דבר אחד שהיית משנה?
ככל שהרשתות החברתיות מתקרבות יותר ויותר למיינסטרים והופכות לערוץ השיווק המוביל בכל התחומים, כך גם מתרבים מספר האנשים שמשתמשים בהן בצורה לא נאותה, חובבנית ולפעמים קצת מציקה. נורא מעצבן לראות דפים מושקעים ומעוצבים, אך דלי תוכן או ההיפך.
מה התקציב שלך לחודש אוגוסט?
כמה אלפי שקלים, כמו בכל חודש.
עד כמה את מעורבת בתקציב המדיה החברתית הכולל?
באופן חלקי מאחר ותקציב המדיה החברתית נגזר מהתקציב השנתי של הדקה ה-90. לשמחתי, החלק הארי של התקציב מושקע באונליין, כך שהסכומים אינם מתפזרים בין עשרות ערוצי שיווק.
פרגני לעמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?
עמוד הפייסבוק של Zap Rest . הדף שלהם מנוהל בצורה פשוט מושלמת ומזמינה.
מי לקוח החלומות שלך?
שאלה מצוינת שאני לא בטוחה שיש לי תשובה עליה, אבל בטוח שלא יהיה לזה שום קשר לפוליטיקה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מה הקטע של בעלים גאה של אייפון 4?
    ממ 08/2013/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה אמור להיות בדיחה או משהו? כי זה גרוע ממש
    סגור
  • 6.
    מגה סלב !!! (ל"ת)
    גדי 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לדעתי היה צריך להעמיד אולי אנשי ניו מדיה
    שירלי 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאותו תחום אחד מול השני, למשל את הבחורה הזאת ואת מי שמנהל דף מתחרה, כמו למשל איסתא, ואז לראות את השוני
    סגור
  • 4.
    נהיה מביך באייס
    ברוך 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק שהבחורה הזו היא מרואיינת גרועה ולא מעניינת, היא כולה מנהלת עמוד פייסבוק לא מרשים של חברה זניחה. מה היא עשתה בחיים? במה הטביעה את חותמה? יש לה אייפון 4? אתם חייבים להיות אתר קצת יותר רציני, אחרת באמת המזבלה יעקפו אתכם
    סגור
  • כבר עקפו (ל"ת)
    פחח 08/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כוכבת על !!
    דני 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהכרות של שנים, מילה שלי - זכיתם !
    סגור
  • 2.
    בדקתם את העמוד לפני שפרגנתם?
    מיכל 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחות מ 1% (במקרה המעולה) בלבד מהגולשים פעיל. וגם "היא הבעלים הגאה של אייפון 4" רציני???
    סגור
  • 1.
    מיה, גאים בך!!! (ל"ת)
    הדקה ה-90 07/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור