פרסום ושיווק

יוצרים ערך: גיא בר וגדעון עמיחי בקמפיין משותף לחגיגות העשור של ויקיפדיה

בר ועמיחי, 2 מכרים ותיקים חזרו לעבוד יחד לטובת ציון עשור לויקיפדיה העברית. בשבוע האחרון עלה לאוויר המהלך בשיתוף מגישי ופרשני חדשות 2
משה בנימין |  3
גיא בר וגדעון עמיחי (צילום: סיון פרג') (צילום סיון פרג')
חגיגות העשור לויקיפדיה העברית, שצוינו בחודש האחרון, חיברו מאחורי הקלעים, בין שניים מהוותיקים בתעשיית הפרסום בישראל: גיא בר וגדעון עמיחי. בר שיצא בשנה האחרונה לחופש לאחר שפרש מתפקידו כסמנכ\"ל קריאייטיב ומשנה למנכ\"ל גיתם BBDO, ועמיחי שהעתיק את מושבו לניו יורק, היו בין אלו שקיבלו מויקיפדיה פנייה להצגת רעיונות לציון המאורע, ולבסוף היו גם מי שהצעתם נבחרה ויצאה לפועל.

הבריף אותו הציגו נציגי ויקפדיה כיוון למהלך שידגיש בפני הקהל בישראל את חשיבות הכתיבה ועריכה של ערכים באתר, ללא תקציב למהלך, כפי שציין עמיחי בפוסט בפייסבוק. לאחר שיחה שנערכה בין איציק אדרי מנכ\"ל ויקימדיה ישראל (בהתנדבות) ועמיחי, החלה החשיבה בנושא. לדברי עמיחי: \"הבריף שנתתי לצוות כאן ובישראל היה פשוט: פרויקט תוכן\".

בסופו של יום, לאחר שהוצגו לאנשי ויקיפדיה לא מעט רעיונות, המהלך שיצא לפועל כלל שיתוף פעולה עם חברת חדשות 2, שמטבע הדברים זכה לחשיפה משמעותית מדי ערב, וכך גם הצליח לעקוף את מכשול ה\"אין תקציב\". כתבה של אילן לוקץ\' באולפן שישי בשבוע שעבר, הייתה יריית הפתיחה למהלך בו כיכבו כתביה ופרשניה הבכירים של חדשות 2, ביניהם: רוני דניאל , אהוד יערי , עמית סגל , קרן מרציאנו ו סיון רהב מאיר שנרתמו בעצמם ליצירה ועריכת ערכים בויקיפדיה, וכן הציגו אותם והסבירו על חשיבותם מדי ערב.

בפוסט שהעלה עמיחי בפייסבוק הוא התייחס לתהליך העבודה וכתב: \"נהניתי מכל רגע לעבוד יחד עם גיא בר, חברי משכבר הימים. מתנדבי ויקיפדיה היו חכמים ומלאי אנרגיות. וחדשות 2 - רתמו את כל הכישרון לטובת הרעיון, החל מבחירת הפרשנים והעיתונאים שגם בחרו את הערכים, בימוי ועריכת הקליפים\".

גיא בר התייחס אף הוא למהלך כשציין בפוסט בפייסבוק: \"בשנה האחרונה הייתי בחופש. חופש במלוא מובן המילה. במהלך השנה הזו זכיתי לקבל הרבה מאוד הצעות לפרוייקטים שונים ומשונים. לרובם אמרתי מיידית לא, על חלקם חשבתי ואז אמרתי לא אבל על פרוייקט אחד לא יכולתי לוותר. גדעון עמיחי, חברי הטוב משכבר הימים, הזמין אותי להצטרף אליו לחשיבה על מהלך ללקוח יוצא דופן - ויקיפדיה\".

קרדיטים
צוות קריאייטיב: NO, NO, NO, NO, NO, YES גדעון עמיחי וגיא בר. מעצבת: ליאת לפושין. ויקיפדיה העברית: איציק אדרי - יו\"ר ויקימדיה (בהתנדבות) והמתנדבים עמוס מרון ואמיר אהרוני. חברת החדשות: אבי וייס - מנכ\"ל חברת החדשות, חיליק שריר - סמנכ\"ל תוכן, אבי אטיאס - סמנכ\"ל ניו מדיה ובמאי ראשי, אייל בן יעיש - צלם, ערן ועקנין - עורך הוידיאו עומרי ברק מפיק/תחקירן. רוני דניאל הפרשן לענייני צבא ובטחון, קרן מרציאנו הכתבת לענייני כלכלה, עמית סגל הכתב הפוליטי, סיון רהב-מאיר הכתבת לענייני דתות ואהוד יערי הפרשן לענייני ערבים (על פי סדר ההופעה בפרויקט לאורך השבוע).
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יוצרים ערך לאוויר חם (ל"ת)
    גידי לא תגידו לו 04/08/2013 22:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נו מה הקמפיין?
    למה אני לא גדעון? 04/08/2013 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב עורך בגרוויטי ערך משהו לא משהו מהחומרים, ואז הגיע גדעון הקוסם לחדר וכבמטה קסם הזיז, חתך, ליטש הפך כל הקרדיטים הסתכלו עליו בהערצה גמורה. הוא שאף מלוא חזה את האוויר מהמזגן המקפיא שממוקם מעל המסכים וטפח לעורך על השכם: תלמד תלמד... געגוע
    סגור
  • 1.
    תגידו, גדעון וגיא הם חברים משכבר הימים? (ל"ת)
    חבר 04/08/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור