שיווק ופרסום

לא שומרת על קטינים? משרד התקשורת מטיל על סלקום קנס בסך 300 אלף שקל

בזק בינ"ל וסלקום ישלמו קנסות במאות אלפי שקלים בגין הפרת הוראות משרד התקשורת בנושא הגנה על קטינים וסינון תכנים. "נחנך להרגלי גלישה אחראיים"
משרד התקשורת עובר לאכיפה מעשית של חוקי סינון התכנים הפוגעניים באינטרנט ומטיל קנסות בסך של 298 אלף שקלים על סלקום וכ-170 אלף שקלים על בזק בינלאומי. הקנסות הן פועל יוצא של הפרת הוראות המשרד בנושא הגנה על קטינים באינטרנט וסינון תכנים פוגעניים, ומקורם במדיניות האכיפה המחמירה שהנהיג שר התקשורת.
לדברי שר התקשורת גלעד ארדן: \"הסביבה האינטרנטית והרשתות החברתיות רוויות בתכנים פוגעניים שעלולים לפגוע בקטינים. אנו נדרשים לחנך להרגלי גלישה אחראיים. חברות הסלולר וספקיות האינטרנט, מחויבות כיום להציע פתרונות לסינון תכנים, הניתנים ללא עלות ומונעים חשיפה לתכנים פוגעניים. אני קורא לציבור הרחב לעשות שימוש בשירותים אלה\".
משרד התקשורת קבע הוראות לעניין חובתם של מפעילי סלולר, ושל ספקיות הגישה לאינטרנט, ליידע את לקוחותיהן בדבר הסכנות שבאתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט במגוון דרכים: משלוח עלוני מידע, פרסום המידע באתרי החברות, חיוב נציגי החברות למסירת המידע ועוד. כך למשל נקבע שהחברות יציעו ללקוחות, שירות לסינון אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט. השירות יוצע לצרכן ללא תשלום נוסף מעבר לתשלום הנגבה בעד שירות הגישה לאינטרנט.
במסגרת פעולות הפיקוח שביצע משרד התקשורת, נמצא כי חברת סלקום חרגה מהוראות האסדרה שנקבעו בחוק וברישיון, בין השאר בכך שלא שלחה ללקוחותיה עלון מידע מודפס בנושא זה, במועד ההתקשרות. עוד נמצא, כי חברת בזק בינלאומי לא שלחה עלון מידע ללקוחותיה והפרה את ההוראה המחייבת פרסום של שירות הסינון בחינם באתר האינטרנט של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה