שיווק ופרסום

ועדת שחם על תוכן שיווקי: "אפשר לתת לשקר להמשיך - אך חייבים להסדירו"

הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה של הרשות ה-2 דנה בתוכן השיווקי ובכשלי שוק הפרסום וחברות המדיה. "יש לדאוג שכספי שוק הפרסום יגיעו לזכיינים"
הועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה בראשות יעקב שחם קיימה אתמול (יום ב\') דיון ממושך בניתוח שוק הפרסום וחברות המדיה וההתנהלות הכלכלית של הזכייניות בערוצים 2 ו-10.
ועדת שחם דנה בכשלים בשוק הפרסום בהם הדגש על קיטון בהיקף הפרסום בשנתיים האחרונות, היעדר שקיפות בנוגע לעמלות הפרסום, וריכוזיות חברות המדיה אל מול זכייניות הטלוויזיה. כיום המגבלה בחוק קובעת כי ניתן לגורם אחד לרכוש עד 10% מזמן הפרסום של מפרסם בשנה. מגבלה זו מיושמת כיום לגבי גורם מפרסם ולא פרסומאי או רוכש מדיה.
לדברי שחם: \"הרשות צריכה לגבור על כשל השוק שפוגע בהכנסות הזכיינים מפרסום ולדאוג שהכספים של שוק הפרסום יגיעו לזכיינים\". בנוסף, דנה הוועדה בנושא הסדרת התוכן השיווקי בטלוויזיה המסחרית, תוך השוואה למדינות אחרות בעולם ובמיוחד ארצות הברית ואירופה, אשר ברובן הנושא מוסדר ומותר במקרים מסוימים ובז\'אנרים מסוימים. בישראל, הסדרת התוכן השיווקי כרוכה בתיקון חקיקה שכן החוק כיום אוסר על שילוב פרסום בתוכן תמורת תשלום, ומתיר פרסום בהפסקת הפרסומות בלבד ובכמות זמן מוגדרת.
בדיון נמסר עוד, כי האומדנים שהוועדה קיבלה בנוגע להיקף שוק זה מדברים על בין 60 ל-100 מליון שקלים. הוועדה ציינה כי, מצד אחד, המציאות והנוהג שהשתרשו בתעשייה לא עומדים בקנה אחד עם החוק והכללים האוסרים על תוכן שיווקי בכל צורה ובכל מסגרת. מצד שני, החשש הוא שהערך שיפגע הוא הערך של חופש היצירה אשר יוכרע על ידי הגורמים המממנים את התוכן ופגיעה בהגנה על הציבור מפני גניבת דעת. הוועדה דנה בעקרונות הדוח של אסא כשר ובממצאי הדוח.
\"כיום החוק בעניין התוכן השיווקי מופר באופן בוטה. יש אפשרות להתעלם ולתת לשקר הזה להמשיך, אך לי אין ספק שצריך להסדיר את התוכן השיווקי ולהתיר אותו תחת סימון וגילוי נאות ותוך הקפדה על מספר מגבלות כמו למשל תכניות ילדים וז\'אנרים מסוימים\". כך לדברי יעקב שחם, שהוסיף כי \"לוועדה יש מנדט לדון בנושא זה ולהמליץ לשר התקשורת לבצע תיקון חקיקה בהתאם לממצאי הוועדה ולבחינתה את הנושא. אני מקווה שהשר יקבל את ההמלצות שלנו ויעביר אותן לחקיקה\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיסדירו במקום לקשקש. רוצים לראות תוצאות! (ל"ת)
    רענן / 08/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור