שיווק ופרסום

פרסומות הפופ-אפ לא יוסדרו: הממונה על ההגבלים עוצר את הנסיון לסטנדרטיזציה

פרופ' גילה הודיע לוועדה בה חברים גופי מדיה ומשרדי פרסום כי המסמך שמסדיר את תדירות הפרסומות "מעורר חששות לפגיעה של ממש בתחרות"
דיוויד גילה (צילום יח"צ)
הכוונות של וועדת המדרוג אולי היו טובות אך פרופ\' דיוויד גילה , הממונה על ההגבלים העסקיים, לא רואה את נסיונות ההסדרה של הפרסום ברשת בעין דומה. היום (יום א\') הודיע גילה לוועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט, כי הוא מתנגד לפרסום המסמך אשר גובש לפני מספר חודשים על ידי הוועדה, הכולל המלצות בתחום הפרסום באינטרנט, וכי הוא אינו מעניק לוועדה פטור להסדר כובל לצורך פרסום מסמך זה. זאת לאחר שמצאה רשות ההגבלים העסקיים כי פרסום המסמך מעורר חששות לפגיעה של ממש בתחרות בתחום הפרסום באינטרנט.
הוועדה, עמותה שהוקמה לצורך ייסוד מנגנון מוסכם למדידת היקף הגלישה בכל אתר אינטרנט, ובה חברים משרדי פרסום ואתרי האינטרנט הגישה בקשה למתן פטור, שעניינה מסמך המלצות בתחום הפרסום באינטרנט אותו היא מבקשת להפיץ בין חבריה. ההמלצות שבמסמך עוסקות, בין היתר, בהגבלת הכמות, הגודל והצורה של פרסומות באתרי האינטרנט, בקביעת שיטת תמחור אחידה (על פי שיעורי חשיפה) ובקביעת מינוח אחיד לתיאור סוגי פרסומות שונים באינטרנט.
כזכור, בין הסוגיות שעלו לדיון ובוועדה ניסו להסדיר היו: גדלי הבאנרים המופיעים באתרים, כמות הבאנרים וכמו כן תופעות פרסום מציקות כדוגמת פופ אנדרים, פופ אוברים ועוד. בוועדה התכוונו לפרסם גם מדד אתיקה חודשי שיסקור את העמידה של הגופים החברים בנהלים החדשים.
בהחלטתו קובע הממונה כי \"המלצה בפני כלל אתרי האינטרנט החברים בוועדה על הגבלת כמותן של הפרסומות המופיעות בהם, גודלן, תצורתן של פרסומות אלו, ומגבלות דומות הכלולות במסמך ההמלצות, משמעותה יצירת תיאום בפועל בין אתרי האינטרנט בנוגע לכמות, איכות ומגוון אמצעי הפרסום שיוצעו על ידי אתרי האינטרנט\". תיאום מסוג זה, בנוגע לצמצום כמות ומגוון הפרסומות, עלול בסבירות גבוהה, להוביל לעליית מחירי הפרסום באינטרנט, ועל כן לא העניק הממונה את הפטור המבוקש.
מנגד, טענה הוועדה בפני הממונה כי מסמך ההמלצות נועד לייצר סטנדרטיזציה, שמטרתה להקל ולשפר את חוויית הגלישה ברשת האינטרנט, וכן לייעל ולשכלל את התחרות בתחום הפרסום באינטרנט, לדוגמא על ידי המלצה להפסיק שימוש ב\'מודעות קופצות\'. אולם, הרשות לא מצאה כי העניינים אליהם מתייחס המסמך מצדיקים קביעת סטנדרט באופן משותף על ידי מתחרים בתחום הפרסום באינטרנט.
לדעת הממונה, ככל שההמלצות שביקשה הוועדה לפרסם עשויות להביא לשיפור חוויית הגלישה באינטרנט (למשל על דרך הסרה של \'מודעות קופצות\'), ניתן להניח שכל אתר אינטרנט יבחר לפעול כך באופן עצמאי, במטרה להתחרות על ליבם וזמנם של גולשי האינטרנט, ועל כן אין צורך או הצדקה לתיאום בין אתרי האינטרנט בענין זה, בפרט כשתוצאת תיאום זה, כאמור, עלולה להוביל לעליית מחירים ופגיעה בתחרות ובציבור.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה בדיוק מה שצריך לקרות
    גיל 08/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל המחיר תמיד נשאר נמוך ביחס לעולם המחיר נשאר נמוך אבל התמורה פוחתת, במקום להגביל מספר פרסומות ולהעלות מחירים- מה רע בהעלאת מחירים ? לא הגיע הזמן שאתרים יוכלו להתפרנס בכבוד במקום להפציץ את היוזרים בכמות מסרים לא הגיונית ??
    סגור
  • 1.
    במקום לפתור את כשל השוק מנציחים אותו
    אהבל בריבוע 08/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי לשם התחרות נוסיף עוד כמה גדלים ואז עלויות ההפקה תגדלנה פי עוד כמה ונסבך את החיים של כולם עוד קצת אין שכל שם? לא שמע איך זה עובד בעולם ?
    סגור