שיווק ופרסום

פייסבוק מטלטלת את התעשייה: על ההחלטה לאשר תחרויות והגרלות בוול

עשור שהוא איתנו, ו"הענק הכחול" שוב מסעיר את התעשייה: והפעם - רוצים שהמותג שלכם יהיה רלוונטי? תצרו דיאלוג. קובי גמליאל מ-iSocia מסביר
\"הענק הכחול\" יחגוג עוד מעט 10. הוא התחיל כתינוק כחול קטן בים של כרישים ודגים, והפך תוך שנים ספורות לענק הכחול הגדול ביותר שיש לים הדיגיטלי להציע. מלבד היותו ענק וכחול - הענק הכחול הזה משנה תעשיות, הופך מוסכמות ומעל הכל, מצמיח תעשיות חדשות וגם מפיל אותן ברגע. אתמול למשל, הוא עשה זאת שוב, כשריסק את התעשייה שהוא בעצמו בנה.
קובי גמליאל (יח"צ)
קובי גמליאל (יח"צ)
פייסבוק. בזמן שקרוב ל-42% מצופי הטלוויזיה ראו כיצד זוכה המנצחת הגדולה של העונה החמישית של האח הגדול לחוסר פרגון מצד חבריה הדיירים, פייסבוק שחרר יציאה אחרת שהפכה שוב את התעשייה: כעת ההגבלות שלה על עמודים שמנעו מלעשות תחרויות ופעילויות על הקיר והכריחו מפרסמים להשתמש באפליקציות צד שלישי, משוחררות לחלוטין. אפשרי לתת לגולשים פרסים בעבור תגובה, לייק או תגובה על הקיר. אפשרי לאפשר לאנשים להיכנס לפעילות/ הגרלה/ מבצע דרך הודעה שהם יכולים לשלוח לעמוד. אפשרי להגדיר לייק כמנוע הצבעות.
מרעיש נכון?
אולי לא לכולנו - תעשייה קטנה ולא מעניינת בה אנשים מתנהגים בשכונתיות משוועת ועשו כאוות נפשם בפלטפורמה למרות החוקים הנוקשים - אבל לאלו שכן פעלו על פי החוקים, נראה שיש כאן סולם ערכים חדש בעולם התוכן. ובעקבות השינוי שפייסבוק עשתה באלגוריתם שלה בשבוע שעבר, נראה כי האתגר לא רק מרתק, אלא יגרום למותגים להבין שבשביל להיות רלוונטיים, עליהם לייצר דיאלוג ושיח כמו שהם רוצים. תוכן, is all about.
למה אתם שואלים?
בפייסבוק מבינים שתוכן הוא הכלי העיקרי בו אנשים נמצאים בתוך הרשת. תוכן רלוונטי הוא הסיבה למה אנשים נשארים שם. אף אחד לא מגיע ללשוניות, אף אחד לא נכנס לעמוד מסחרי של חברה ואומר לעצמו בוא נראה אם הם שינו משהו. הכל מונע ומניע מתוך עמוד הבית של המשתמש בו, יש תהליך אגרגציה של התוכן הרלוונטי שלו על פי החברים שלו ועל פי העמודים/ קבוצות/ אירועים שלהם הוא בחר לעקוב ולהתחבר. כעת פייסבוק השאירה את התוסף היחיד מלבד זמן, ששווה להשקיע במדיום הזה במדיה. רוצה לדחוף תוכן לקהל יעד רלוונטי? אל תשקיע באפליקציות טיפשיות שלא מביאות כלום רק בשביל לחלק פרסים. תשקיע בתוכן רלוונטי לקהל יעד רלוונטי ותדאג שהוא יהיה כל כך מדויק שהחשיפה האורגנית שלו לא תהיה תלויה במדיה ממומנת.
פייסבוק (צילום: Getty images Israel)
פייסבוק (צילום: Getty images Israel)
מובייל:
60% מהאנשים צורכים את המידע והתוכן דרך הטלפונים הסלולאריים שלהם. 60% מייצרים אינטראקציה בעזרת המכשירים החכמים שלהם. בסופי שבוע המסרים גבוהים בהרבה - עושים צ\'ק אין, מתנהגים כאחרון ה#עילאים_והמתנשאים למסעדה או הטיול שהם נמצאים בו ו... במובייל אין לשוניות. זה אולי מפתיע אבל פייסבוק לא הצליחה לייצר UI סלולרי שמשאיר רלוונטיות ללשוניות, ולכן עם השינויים האחרונים שלהם בארה\"ב, היא מכניסה הזמנת שולחן, שיחת טלפון ומיקום על גבי האינפורמציה הסטטית שפייסבוק מאפשר ולמעשה הפכה את הלשוניות ללא רלוונטיות באותן פלטפורמות.
חלק מהסיבות לאפשר את הקידום והפעילות המסחרית על העמוד, היא ההפנמה כי במובייל אי אפשר לעשות את זה ואין פתרון טוב יותר מאשר פשוט לאפשר ולא להסתבך עם טכנולוגיות.
אינסטגרם (צילום: Getty images Israel)
אינסטגרם (צילום: Getty images Israel)
אינסטוש:
אינסטגרם היא חברת בת של פייסבוק שבינתיים נותנת לה לפעול כישות עצמאית. באינסטגרם אין הגבלה של פעילות מסחרית שאפשר לעשות. יתרה מכך, כרגע היא מנוע תוכן ויזואלי אדיר ללא מודל עסקי ופעילות מפרסמים אינטגרלית.
ההפנמה של הענק הכחול כי השילוב בין התמונות שם לבין ההטבות כאן הוא גרם לנקודה בה אמרו, יש לנו כלי שאפשר לשלב אותו יחד ולהרוויח עוד יותר מהקידום שלו.
הענק הכחול, מחיה ומפיל תעשיות שכמותך.
קובי גמליאל הוא מנכ\"ל ומייסד iSocia , חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הענק הכחול זה IBM (ל"ת)
    אחד שיודע 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אבל הוא התכוון לפייסבוק (ל"ת)
    נכון 08/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה זה אומרת בתכלס?
    שירלי 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותן הגרלות הן תוכן מקורי שיניע את הגולשים לפעול?
    סגור