שיווק ופרסום

הסטארט-אפ של אילון זרמון ממריא: AOL חתמה הסכם שת"פ עם minteye

בבלוג הרשמי שמפעילה AOL פורסם לפני מספר ימים על חתימת העסקה עם החברה. המיזם שהוקם על ידי גדי הדר ממייסדי וואלה ושי ענבר גייס את מירב ההשקעה בו מזרמון. AOL תטמיע את המערכת בסרטוני הוידאו ברשתה
אילון זרמון (צילום: דודו בכרב) (צילום דודו בכרב)
הסטארט-אפ הישראלי minteye עושה את זה מעבר לים - בשוק הפרסום הגדול בעולם. המיזם הטכנולוגי שנוסד ב-2009 על ידי גדי הדר (בעברו מייסד וואלה) ושי ענבר, המתמחה בפיתוח עסקי של מיזמי אינטרנט, חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית האינטרנט האמריקאית AOL להטמעת מערכת אינטראקציית הפרסום הייחודית שלה בתכני הוידאו של AOL.
מי שיגזור קופון לא קטן מהעסקה שצפויה לשלשל לכיסי minteye הכנסה חודשית לא מבוטלת (על בסיס היקפי הצפייה בודיאו ב-AOL) הוא איש הפרסום אילון זרמון ממנו גייסו מייסדי minteye סכום של כ-1.2 מיליון דולר. זרמון שלא ליקק דבש בשנים האחרונות מעסקי הפרסום במסגרת משרד הפרסום \'זרמון-גולדמן\', שלפני כשנתיים פורקה השותפות בו בינו לבין הדר גולדמן (כעת המשרד יצא לדרך חדשה ופועל תחת השם זרמון DDB) קוטף כעת את פירות ההשקעה שלו בתחומי הדיגיטל וטכנולוגיות הפרסום.
* להודעה הרשמית שפורסמה בבלוג של AOL- לחצו כאן
מה עושה המערכת של minteye: המיזם הטכנולוגי הישראלי מציע ערך משולש: פעם אחת לבעלי האתרים, פעם שנייה למפרסמים ובשורה התחתונה לגולש. המערכת פועלת בשלב תחילת הצפייה בסרטון וידאו ומביאה לאינטראקציה עם הגולש בשלב פרסומות הפרה-רול, כגון אלו המופיעות ביוטיוב ובאתרי תוכן. בעת שגולש מתחיל בצפיית סרטון וידאו, משודרת לו תחילה פרסומת עליה הוא יכול לדלג באמצעות המערכת של Minteye.
אקט הדילוג עצמו הוא החידוש של minteye שמציגה אינטראקציה ייחודית עם הגולש. כשהפרסומת מתחילה מוצג בתחתית המסך סרגל ועליו כפתור אותו יכול הגולש לגרור משמאל לימין באמצעות העכבר. בעת שהוא עושה זאת הוא מרכיב למעשה מודעת פרסומת של אותה החברה שמופיעה בפרה-רול, שהושתלה \"מאחורי הפרסומת\". מודעת הפרסומת נבנית בהתאם למשיכת הכפתור עד לרגע בו התמונה מושלמת מחלקי פאזל שמתחברים יחד - כשהתמונה שלמה, מופיע לגולש באנר דילוג לחיץ למעבר לסרטון.
כאמור, החברה נוסדה בשנת 2009 אז הגיע שי ענבר (אחד מהמייסדים לצידו של גדי הדר) לפגישה עם זרמון בה הוצג לו הרעיון. מרגע זה ואילך זרמון נתן להדר וענבר רוח גבית ותמיכה כלכלית וליווה אותם בפיתוח המיזם. בסופו של דבר הצליחה החברה לגייס כ-1.2 מיליון דולר ממשקיעים שונים שבראשם זרמון המכהן כיו\"ר. החברה מעסיקה בסה\"כ 7 עובדים, כאשר שניים מהם עובדים מארה\"ב.
ההכנסה החודשית של minteye היא ביחס ישר להיקף השימוש במערכת שלה. הבשורה מבחינתה טמונה בעובדה של-AOL יש 1.5 מיליארד צפיות וידאו בכל חודש. עם זאת רק ב-65% מהסרטים ישנן פרסומות פרה-רול שעליהם אמורה מערכת minteye לעבוד. AOL אמורה לשווק את המערכת ללקוחותיה השונים וצפי ההכנסות הוא בהתאם להיענות המפרסמים. בחברה מציינים כי במקביל מתנהלים מגעים מול גופי תקשורת אונליין נוספים בארה\"ב.
הקשרים העסקיים הענפים של אילון זרמון עם קבוצת הפרסום העולמית DDB באו לידי ביטוי בצורה של קבלת עצות וחוות דעת מקצועית ממנכ\"ל טרייבל DDB העולמית - זרוע הדיגיטל של קבוצת הפרסום.
למרות שהוא ביום חגו עם הבשורה המשמחת על חתימת העסקה, אילון זרמון שאף מפעיל במשרדו חממת סטארט-אפ שמלווה 3 מיזמים (כולל minteye) העדיף להישאר מאופק וצנוע בכל הקשור לעניין. זרמון דיבר עם אייס ובחר להתייחס דווקא לשינויים המהותיים בתעשיית הפרסום המקומית והעולמית. \"הזיזו את הגבינה לתעשיית הפרסום. המונח שנקרא קריאייטיב טכנולוגי הולך ותופס בכל העולם. חברות ענק כמו גוגל ופייסבוק הן חברות הפרסום החדשות - חברות שמתמקדות ומתמחות בפרסום טכנלוגי על פי תוצאות\".
עוד אומר זרמון: \"לעולם אין גבולות - הוא הפך לטכנולוגי דיגיטלי ורק גופים רדומים ולא מלאי חיים לא מצטרפים למגמה. חממות סטארט-אפ כמו \'דה-טיים\' (של אילן שילוח, מ\"ב), זו שלנו ואחרות מראות כיצד ניתן להשפיע על הצרכנים באותו אופן שבעבר פרסום מסורתי ידע לעשות\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קשה להאמין (ל"ת)
    ידיות ברמיל 11/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    סתם רוח וצלצולים,עד שיראו כסף יעבור הרבה זמן,
    מד מן 09/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם בכלל יראו מזה כסף
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד (ל"ת)
    מילר 09/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יפה!
    זיו 09/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שניה לפני שיתחילו לרוץ פה התגובות השליליות האוטומטיות נגד אילון צריך לומר מזל טוב ובהצלחה.
    סגור
  • 1.
    איש דוחה
    תקציבאית לשעבר 09/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטערת, לא מסוגלת לפרגן לבן אדם ששם את טובת העובדים שלו בתחתונים ואת טובת הכסף שלו בפרונט הייתי יורקת עליו ולא נותנת לו במה מפרגנת
    סגור
  • תרגיעי ת'מרמרת... יש לי חדשות בשבילך
    wake up 09/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כ-ו-ל-ם! אבל כווווולם (אנשי עסקים) שמים את טובת הכסף בפרונט. בגלל זה הם הבוסים (שלרב גרים בוילות גדולות ונוסעים ברכבים יוקרתיים) ואת עובדת ממורמרת. עבדתי בזרמון ובעוד כמה משרדים גדולים וטובים ותמיד הכסף קודם להם לכל. זה שהוא חרא בן אדם, זה כבר סיפור (עצוב) אחר :)
    סגור