שיווק ופרסום

מטורף: המסחר במניית טוויטר נפתח והסוחרים מסתערים - מזנקת כבר 80%

במחיר של 47 דולר למניה כפי שמסתמן כעת, שווי השוק של טוויטר יעמוד על 25.3 מיליארד דולר - הרבה יותר מההערכות המקדימות בחודשים האחרונים
טוויטר. אמריקה מנסה למשוך בחוטים מאחורי הקלעים? (צילום לוגו)
אחרי אין סוף דיבורים ואחרי שאתמול נסגר מחיר ההנפקה על 26 דולר למניה, המסחר בטוויטר נפתח בסערה כשמניות החברה טסות כבר 80% - למחיר של 47 דולר למניה.
\"ברגע זה יש הרבה יותר קונים מאשר מוכרים, ברור שיש הרבה מאוד ביקוש\", אמר לרשת מרקטווץ\' טדי וויסברג, סוחר ב-Seaport Securities. \"אנחנו רואים ביקוש כבד בצד הקונים, ביקושים גדולים ממשקיעים מוסדיים\", הוסיף מארק טרנר, ראש מחלקת המסחר ב-Instinct.
תוך דקות ספורות מהרגע שהחלה להיסחר לציבור, נרשם כבר מחזור הגבוה מ-8 מיליארד דולר - שמציב את המניה בין עשרים המניות הנסחרות של היום.
שווי השוק של טוויטר - גבוה יותר מכמה ענקיות
בחישוב מהיר, 70 מיליון מניות הונפקו אמש, שמהוות 13% מהון המניות של החברה. זה אומר שבמחיר של 47 דולר למניה כפי שמסתמן כעת, שווי השוק של טוויטר יעמוד על 25.3 מיליארד דולר - הרבה יותר מההערכות של החודשים האחרונים. יש לציין שמדובר בחברה שעדיין לא הרוויחה אפילו דולר אחד עד היום.
ההמלצה האחרונה שיצאה למניית הרשת החברתית הפופולרית באה מבית ההשקעות Evercore, שם נתן האנליסט קן סינה מחיר יעד של 43 דולר למניה. סינה מתאר את החברה כ\"צומחת האולטימטיבית בין הרשתות החברתיות\"
לפי דיווחים שוטפים מרצפת המסחר כעת, הסוחרים מקבלים בקשות לבלוקים של עשרות מיליוני מניות במחירים בין 40 ל-44 דולר, מה שאומר שמייסדיי החברה - ג\'ק דורסי ואוון וויליאמס, הפכו למולטי מיליונרים עוד יותר ממה שציפו אמש.
בין הציוצים המשעשעים שאנשי וול סטריט שיגרו לאוויר בזמן שהמתינו לפתיחת המסחר, בריאן אגילר צייץ ש\"שאלת היום היא: האם טוויטר תסיים את היום מעל מניית פייסבוק?\" הרשת החברתית הגדולה בעולם מאבדת היום יותר מ-2%, למחיר של 48 דולר למניה.
המפתח עבור המשקיעים - קצב הצמיחה של החברה ברבעונים הקרובים
\"הערכת השווי הצפויה בהנפקת טוויטר היא גבוהה ואגרסיבית, איך שלא נסתכל על הנתונים\", כתב אתמול פיטר גרנרי, ראש תחום אסטרטגיית מניות ב-Saxo Bank. גרנרי מציין כי \"פרמיית השווי העצומה שניתנת לטוויטר, שאינה לגמרי מוצדקת אם לוקחים בחשבון את תחזית הרווח התפעולי אחרי מס לשנה הבאה וסביר להניח שאפילו לא ביחס לתוצאות שתציג החברה ב-2015 – מבוססת על אמונה חזקה ביכולתה של ההנהלה לתרגם את הפלטפורמה הצומחת במהירות של טוויטר לכסף\".
\"ציפיות עצומות אלה מבוססות על מה שיקרה בעוד כמה שנים, וזו בדיוק הסיבה לכך שההוצאה לפועל של תוכניות ההנהלה צריכה להיות מושלמת, כדי שהמניה לא תסבול מירידות זמניות - בדיוק כמו במקרה של פייסבוק. לכן, המפתח עבור המשקיעים יהיה קצב הצמיחה של טוויטר ברבעונים הקרובים\".

תגיות בורסה | טוויטר
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה