פרסום ושיווק

שוברת שיאים: תקציב הפרסום של סמסונג יעמוד על 14 מיליארד דולר

המאבק ב-Apple מעביר את הדרום קוריאנים על דעתם. החברה שנחשבת למפרסם הגדול בעולם משקיעה 5.4% מהמחזור בפרסום - ה-Galaxy במוקד
משה בנימין | 
יש לכם כבר סמארטפון של סמסונג, או שאתם מתכננים לרכוש אחד בעתיד הקרוב? כשנחשפים לתקציב הפרסום הבינלאומי המדווח של סמסונג מבינים שזה לא במקרה. המותג הדרום קוריאני מחזיק בתקציב פרסום ושיווק של 14 מיליארד דולר, כ-49 מיליארד שקלים - מה שהופך אותו למפרסם הגדול בעולם ומטבע הדברים לחברה שלא תוכלו לפספס את הקמפיינים שלה - לא משנה איפה אתם בעולם.

ענקית הטכנולוגיה ששוויה נאמד בכ-227 מיליארד דולר משקיעה הון מדי שנה, כדי לקזז את הפריסה העולמית של Apple. על פי נתוני Thomson Reuters סמסונג היא החברה שמשקיעה בפרסום את השיעור הגדול ביותר מתוך המחזור השנתי שלה - 5.4%. זאת לעומת 0.6% בלבד של Apple ו-3.5% של ג\'נרל מוטורס.

מתוך תקציב הפרסום ושיווק שעומד על 14 מיליארד דולר, ההוצאה לפרסום בלבד נאמדת בכ-4.3 מיליארד דולר בשנה החולפת. לעומתה, Apple המתחרה היחידה שסמסונג רואה לנגד עיניה פרסמה במיליארד דולר בלבד, מסביב לעולם. למרות שסמסונג מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מכשירים חשמליים כגון טלוויזיות, מסכי מחשב, טאבלטים ועוד, ההשקעה המרכזית מנווטת למכשיר הנמכר ביותר בעולם, הסמארטפון שלה, ה-Galaxy. לאחר שנים של דומיננטיות מצד Apple, סמסונג מחזיקה כיום בנתון חסר תקדים: 1 מכל 3 מכשירי סמארטפון שנמכרים בעולם הוא סמסונג, יותר מפי 2 מנתח השוק של Apple.

על זה הם מוציאים את הכסף - The Next Big Thing


בישראל, המרוויחים מתקציב הפרסום האסטרונומי של סמסונג הם שמעוני פינקלשטיין ברקי, מקאן דיגיטל ובעיקר ליאו ברנט. על פי יפעת בקרת פרסום התקציב, במחירי מחירון, עמד על 9.2 מיליון דולר עד כה ב-2013. במחירים ריאליים מדובר על כ-14 מיליון שקלים. חלקו של ליאו ברנט שמטפל בין היתר בתקציב Galaxy עמד על 7.7 מיליון דולר במחירי מחירון.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה