פרסום ושיווק

תקציב הפרסום של עיריית חיפה במכרז: יהב ישאיר את הכסף למשרדים בעיר?

5 שנים לאחר שטופל בשפי, ולפני כן בלם מרגלית שהתאחדו לאחרונה, יוצא התקציב למכרז. על פי אגף הדוברות בעיר, התקציב יעמוד על כ-6 מיליון שקלים
משה בנימין |  10
5 שנים לאחר המכרז האחרון, ולאחר סיום הבחירות המקומיות, שהעניקו לראש העיר יונה יהב קדנציה נוספת, עיריית חיפה מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לאחר שטופל בפרסום שפי בבעלותו של יוקי פרייליך.

המכרז, שעל פי בדיקת אייס, רבים ממשרדי הפרסום המובילים בישראל כלל לא היו מודעים לקיומו, כבר עבר את שלב המועד האחרון להגשת המעטפות שהיה ב-28 בנובמבר. עם או בלי קשר לנפקדותם של המשרדים הגדולים, גורמים בשוק הפרסום החיפאי אומרים לאייס כי באופן מסורתי בעיריית חיפה \"אוהבים להשאיר את הכסף בעיר\".

וכסף יש? על פי הערכת האגף לדוברות, הסברה ופרסום בעיריית חיפה, תקציב הפרסום שנידון במכרז הקרוב עומד על כ-5 מיליון שקלים, לא כולל מע\"מ. בנוסף, אגף הדוברות מציין כי תקציב הפקות הדפוס השנתי יעמוד על כמיליון שקלים.

מכרז ב-5 שלבים

בעיריית חיפה מבקשים מהמתמודדים להציע מחירון לפרסום בעיתונות המקומית והארצית. על פי המכרז, במסגרת פרסומי העירייה על המציע לקחת בחשבון עיצוב והפקת כ-300 סוגי מודעות שנתיות לפרסום בעיתונות הכתובה והאלקטרונית המקומית והארצית, בשפות עברית, רוסית, אנגלית וערבית.

התשלום עבור שירותי הקריאייטיב-קופי יהיה במסגרת ריטיינר חודשי. במכרז מציינת העירייה כי \"שירותי הקריאייטיב קופירייטינג יכללו, בין השאר מחקר ותכנון אסטרטגי לקידום ושיווק האירועים (מלבד סקרים) מיתוג ומיצוב פסטיבלים ואירועים; יעוץ ותכנון למערכי פרסום; פיתוח ערוצי תקשורת חדשים ומקוריים; אסטרטגיה פרסומית וקריאטיבית; קריאייטיב קופירייטינג ועוד.

סעיף נוסף שמצוין במכרז נוגע להפקות הדפוס, עניין מרכזי בכל הקשור לתקציב פרסום של עיריות. בסעיף זה מציינת העירייה כי היא מבקשת לקבל הצעות ל\"הפקות דפוס על בסיס קבלת הצעות מחיר ובתמורה לתשלום עמלה
עבור פיקוח והשגחה על עבודות הדפוס\".

המכרז עצמו מורכב מ-5 שלבים: בשלב א\' תיבדק עמידת המשתתפים במכרז בכל דרישות תנאי הסף לצורך מעבר לשלבים הבאים. בשלב הבא יבחן המחירון לפרסום בעיתונות הכתובה והאלקטרונית כפי שהוצע על ידי המתמודדים. הניקוד עבור שלב זה יהיה 35% מהציון הכללי. בשלב ג\' תבחן גובה העמלה אותה מבקשים משרדי הפרסום עבור פיקוח והשגחה על עבודות הדפוס - משקלו של סעיף זה בציון יעמוד על 5%. לאחר מכן ייבחנו הצעות המחיר שהגישו המשתתפים בדבר הריטיינר החודשי אותו הם מעוניינים לקבל עבור שירותי הקריאייטיב - יהווה 20% מהציון. בשלב האחרון יגישו המועמדים פרזנטציה בנושא מיתוג ומיצוב לפרויקט התחדשות בשכונת הדר - יהווה 40% מהציון.

תנאי הסף של המכרז מחייבים את המתמודדים להיות בעלי היקף פרסום של 10 מיליון שקלים ומעלה בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. כמו כן נדרשים המתמודדים להציג קמפיין בעל אופי ציבורי לאחד מלקוחותיהם בהיקף של יותר מליון שקלים ומעלה באחת מ-3 השנים האחרונות.

בשוק הפרסום בחיפה פעלו עד לאחרונה 3 שחקנים מרכזיים: לם מרגלית, ירקוני ופרסום שפי. השבוע, כפי שפורסם באייס , הודיעו לם מרגלית ושפי על מיזוג ביניהם והקמת חברה בשם לם-מרגלית שפי שתנוהל על ידי עודד לם. תקציב הפרסום של העירייה טופל ב-5 השנים האחרונות על ידי שפי ולפני כן טופל על ידי שותפו הטרי לם מרגלית.

שוק קטן - מלמחמה גדולה// חומר למחשבה
סמיכות האירועים: הוצאת התקציב למכרז ומיזוג בין לם מרגלית לשפי מעלה את התהייה - האם המשרדים מוזגו לשם מטרה זו - הנצחון במכרז על תקציב הפרסום? כאמור, 2 המשרדים שהחזיקו בתקציב בעשור האחרון, ולמעשה העבירו את השרביט מאחד לשני, הם לם מרגלית ושפי. כעת כשירקוני נושף בעורפם, והזירה פנויה משחקני ענק, התקציב שמבטיח 5 שנים של חמצן הופך ליעד המרכזי.

תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אם העירייה רוצה להשאיר את הצעירים בחיפה
    חיפאית 12/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון יונה יהב, רוצה להשאיר את הצעירים בחיפה? התחלה טובה תהיה להשאיר את תקציב הפרסום של העירייה בחיפה, כך אנשי פרסום יוכלו להישאר ולעבוד בעיר ולא להגר לתל אביב.
    סגור
  • 8.
    שאלות קשות
    אני רק שאלה 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה הוחבא המכרז הזה עד היום ואיך שמרו אותו כמו אתרוג? למה אתמול הודעה על מיזוג האוויר והיום הודעה על העברת התקציב? מה יודע מי שניגש למכרז? עבור מי הוא עבד עד לאחרונה? מי ניגש למכרז? עבור מי הוא עבד לאחרונה?
    סגור
  • 7.
    יש גם מכרז פרסום במדיה של עיריית חיפה
    מירה 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראו הודעה על המכרז http://bitly.com/1cbhP29
    סגור
  • 6.
    התוצאות מדברות בעד עצמן
    אורי 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשרדים בחיפה מיתגו את העיר כמעצמה תרבותית, איכותית ומהנה. עשרות אלפים מגיעים לחיפה בכל שנה בגלל פעילויות התרבות שהעיר הזו מפרסמת! חשוב לומר שלא רק שנעשתה עבודה טובה עד כה, אלא היא גם עבודה איכותית בקנה מידה ארצי!
    סגור
  • 5.
    הגיע הזמן להפריט את חיפה
    מישה 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ראש מבחוץ, יכול לחשוב "מחוץ לקופסא" ולהביא פתרונות וחשיבה שחיפה עוד לא ראתה! משרד חיפאי יחזור על אותן השבלונות לצערי. יהב, תחדש לי!
    סגור
  • רק חיפאי מבין חיפאי!
    נו באמת 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די לבריחת המוחות הקריאטיביים למרכז... תנו לחיפאים לעשות את העבודה!
    סגור
  • 4.
    העירייה צריכה לדאוג לחיפאים
    רק אני 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיריית חיפה צריכה לדאוג לחיפאים! אותו תקציב מפרנס לא מעט משפחות חיפאיות. מן הראוי שהכסף הזה יישאר "בבית".
    סגור
  • 3.
    לעודד, צביה ויוקי בהצלחה במכרז
    רבי עקיבא 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "החג של החגים", "קלבת שבת", "פסטיבל הסרטים" וכו'. יצרתם מותגים ברוח החיפאית ומגיע לכם להמשיך.
    סגור
  • 2.
    יהב יעבור ל- "מדינת תל אביב"? בחיים לא!
    עובד לשעבר 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לראש העיר יונה יהב אתה ששונא את "מדינת תל אביב" וכל מה שהיא מייצגת תעביר את תקציב הפרסום לתל אביב? האם יש משרד פרסום בתל אביב שמכיר את חיפה, התושבים, העיתונים וכל מקום שיש שלט חוצות טוב יותר מהמשרדים החיפאים???. זה כמו שתיתן לסינים לפרסם את חיפה. הם לא מכירים את העיר.
    סגור
  • 1.
    רוב היח"צ שם זה כתבות קנויות בעיתונות
    נמאס 12/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל עיתון בו מתפרסמת כתבה מחמיאה לעיר חיפה, חפשו את הפרסום מטעם עיריית חיפה. לרוב היחס הוא שעל כל כתבה יש דף פרסום שלם. החיפאים הטמבלים לא הלכו להצביע והשאירו את העיר עוד שנה עם ההפקרות. עכשיו יקבלו 5 סגני ראש עיר בשכר ומגמת התחרדות.
    סגור