שיווק ופרסום

שחם יתרכך עד אז? לאחר מפגש עם הזכייניות: שימוע לגופי המדיה בעוד שבוע

האופציה המשפטית עדיין על השולחן אך העדיפות בחברות המדיה היא להגיע עם שחם להבנה על בסיס החלטת הממונה או דחייה של שנה לפרסום המסקנות
האם יעקב שחם בדרך לרכך את עמדותיו כלפי חברות המדיה ושוק הפרסום? לבשורה שכזו מצפות ומקוות חברות המדיה, שבעוד כשבוע אמורות להופיע בפני ועדת שחם ולהציג את עמדתן במסגרת שימוע אותו דרשו ממועצת הרשות השנייה.
אתמול (יום ג\') פגשו נציגי זכייניות הטלוויזיה רשת וקשת, את חברי הוועדה בראשות שחם, ושוב, הציגו את עמדתם שמצדדת בזו של משרדי הפרסום וקוראת לשחם לסגת מכוונתו להמליץ על תקרת רכש מדיה בטלוויזיה, בגובה של 15-17% לגוף בודד.
בשוק הפרסום תולים תקוות רבות בעובדה שהזכיינים נמצאים בצד שלהם. לדברי בכיר בענף \"ועדת שחם הוקמה כדי לעזור לזכיינים על ידי מתן פתרונות לכשלי שוק. אם הזכיינים בעצמם מחזיקים בעמדה דומה לזו של ענף הפרסום, מתבקש ששחם יהיה קשוב לקולות אלו\".
כזכור, ו כפי שפורסם באייס , אדלר חומסקי, גליקמן נטלר סמסונוב, מקאן אריקסון, ראובני פרידן ופוגל אוגילבי שכרו את שירותיו של עורך דין דן להט כדי לבסס חזית משפטית כנגד שחם. בעוד שהאופציה המשפטית עדיין על השולחן גורמים בענף אומרים לאייס כי נראה שהגישה כלפי ועדת שחם רוככה במעט, וזאת על רקע המלצות הממונה להגבלים עסקיים. חברות המדיה שזומנו לשימוע בשבוע הבא שקלו בתחילה שלא להופיע, אך כעת נראה, כי במטרה להגיע לדיון פורה שיוביל לתוצאות חיוביות מול ועדת שחם, הנוכחות תהיה מלאה.
על פניו נראה כי בקרב חברות המדיה התפתחה בימים האחרונים התקווה ששחם ימליץ בסופ של יום לקבוע תקרת רכש שקרובה מאוד לזו של הממונה, ותעבור את רף ה-20%. ספקולציה נוספת שהועלתה גורסת כי שחם עשוי להודיע על דחיית מסקנות הוועדה בשנה, כשבמהלך השנה הזו, החלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים היא זו שתיושם.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קצת התבלבלתם אצל שחם מתרכך זה רק בכביסה (ל"ת)
    ירון 12/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שחם צודק, מדובר בקרטל משומן של טייקוני הפרסום
    טייקון 12/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות המדיה והזכיינים מנסים לתאר מצג בו אין צורך להזיז כלום בקומבינות שנסגרות ביניהן על הדשא בצהלה ושיכון דן. חבל שאף אחד לא לוקח מצלמה ויוצא לתעד את הווילות, האיים הפרטיים, כפרי הנופש, אוניות הפאר וחשבונות ההשקעות בחו״ל של כל טייקוני הפרסום. זה אל מול ענף שלם ששכרו נשחק עד דק כדי שטייקוני הפרסום יוכלו להמשיך ליהנות מרווחים גם בתקופות שיש ירידה בתקציבי הפרסום.
    סגור