פרסום ושיווק

אז מה הכסף של הבוס עשה היום? מניות הפרסום סוגרות שנה בזינוק של 50%

כמדי שנה מניות הפרסום הבינ"ל מבטיחות ומקיימות. בעוד מדד 500 החברות המובילות בבורסה עלה ב-31%, IPG שמחזיקה במקאן וראובני, זינקה ב-62%
משה בנימין |  1
השנה נפל דבר בשוק הפרסום העולמי - מיזוג בין 2 מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם פובליסיס (הצרפתית הבינלאומית) ואומניקום. בשוק שמאופיין בצפיפות חסרת תקדים, כש-5 חברות בלבד שולטות באמצעות חברות בת ברוב משרדי הפרסום הגדולים בעולם, המיזוג הזה הפך למשמעותי עוד יותר. נכון לעכשיו, העסקה שאמורה להיות מושלמת ברבעון הראשון של 2014 לא השפיעה באופן קיצוני על מניות הפרסום העולמיות הנסחרות בארה\"ב.

כמדי שנה, 5 הקבוצות - WPP, OMNICOM, HAVAS, IPG ו-PUBLICIS מבטיחות, מקיימות, ומציגות עלייה ממוצעת של כ-50% בערך המניה הנסחרת בארה\"ב.

מבין קבוצות הפרסום, המניה המובילה בסיכום שנת 2013 (בטווח התאריכים שבין 31 בדצמבר 2012 ל-30 בדצמבר 2013) היא זו של חברת IPG - אינטרפאבליק. קבוצת הפרסום האמריקאית שמחזיקה בישראל את השליטה במקאן אריקסון, ראובני פרידן וכן מניות בשמעוני פינקלשטיין ברקי - בהחזקה ישירה ובאמצעות חברות בת. IPG רשמה במהלך 2013, נכון לאתמול עלייה של 62% בערך המנייה.

אחריה הייתה זו מניית WPP של קבוצת הפרסום הבריטית, המובילה בעולם, המנוהלת על ידי סר מרטין סורל. מניית WPP רשמה בסיכום 2013 עלייה של 53%. פובליסיס ואומניקום שחתמו בסוף יולי 2013 על מיזוג, שלאחרונה אושר על ידי הרגולטור האמריקאי, רשמו אף הן ביצועים נאים. פובליסיס חתמה את השנה עם עלייה של 53% בערך המניה ואומניקום סיימה את 2013 עם עלייה של 49%. HAVAS הצרפתית סגרה את הרשימה עם עלייה של 44% בערך המניה.

בהשוואה למדד ה-S&P 500 שכולל בתוכו 500 תאגידים של חברות ציבוריות גדולות הנסחרות בבורסות האמריקאיות הראשיות, ומדד הדאו ג\'ונס, המקובלים כאינדיקטורים המשקפים את תמונת המצב בכלכלה האמריקאית, מניות הפרסום הן השקעה בטוחה, שעוקפת את המדדים בשיעור ניכר. מדד S&P 500, בסיכום שנתי, עמד על 31%. מדד הדאו ג\'ונס סיכם את 2013 עם עלייה של 27%.

יוזכר כי בישראל, 10 המשרדים המובילים את שוק הפרסום מוחזקים ברובם על ידי הקבוצות הבינלאומיות. פובליסיס העולמית מחזיקה בישראל בעלות מלאה על באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט ופובליסיס ישראל - 3 משרדים מתוך העשירייה. קבוצת אומניקום מחזיקה ב-49% מגיתם BBDO וכן ב-25% מיהושע TBWA ו-30% בדרורי שלומי, באמצעות חברות בת, המהוות בעצמן רשתות פרסום חובקות עולם.

IPG שרשמה השנה את הביצועים הטובים ביותר מבין הקבוצות הבינלאומיות מחזיקה ב-100% ממניות מקאן אריקסון ו-70% ממניות ראובני פרידן. בנוסף היא מחזיקה ב-25% ממניות שמעוני פינקלשטיין ברקי. WPP, קבוצת הפרסום הגדולה והמצליחה בעולם מחזיקה במלוא הבעלות על y&r ישראל ו-20% ממניות JWT ישראל. קבוצת הפרסום הנוספת HAVAS החלה לנהל בשנה האחרונה מגעים עם משרד הפרסום ענבר מרחב ניסן לאחר ששמה מאחוריה את פרק השותפות שלה עם יורו ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברים זה הזמן לבקש העלאה בקבוצת פובליסיס
    הלדת של באומן פתוחה 31/12/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יגידו לכם שאין כסף...
    סגור