פרסום ושיווק

שנה טובה: מקאן יטפל בתקציב הפרסום של איקאה - המוערך ב-15 מיליון שקל

עד כה טופל התקציב ע"י אזימוט, מאז 2001. מנכ"ל איקאה שוקי קובלנץ: "מקאן הוא הפרטנר האידיאלי בקידום האסטרטגיה השיווקית של המותג"
משה בנימין |  14
ריצ'י הנטר ואילן שילוח (צילום: יח"צ, קובי קנטור) (צילום יח"צ, קובי קנטור)
חילופי מנכ\"ל ו/או סמנכ\"ל שיווק בקרב המפרסמים, הם ברוב המקרים רמז לבאות בכל הנוגע לזהות הספקים ונותני השירות איתם החברה נוהגת לעבוד. המקרה הנוכחי של איקאה ישראל מספר זאת בדרך הברורה ביותר, כאשר שוקי קובלנץ המנכ\"ל הנכנס של איקאה החליט להעביר את תקציב הפרסום של הרשת מאזימוט לידי מקאן אריקסון.

התקציב, בהיקף מוערך של כ-15 מיליון שקלים טופל במשרד הפרסום \'אזימוט\' מאז שנת 2001. בשנים אלו שמר המותג נאמנות למשרד הרסום לכל אורך הקדנציה של שלומי גבאי, המנכ\"ל היוצא. המנכ\"ל הנכנס, קובלנץ, שם לנגד עיניו את הרענון המתבקש בשפה התקשורתית של איקאה ישראל, על בסיס מתיחת פנים במתווה האסטרטגי של המותג. למקאן אריקסון, על אף שאיבד מעט מזוהרו בשנים האחרונות, נותר הדימוי של משרד הפרסום המוביל באסטרטגיה בישראל, מה שניצח עבורו את ההתמודדות מול שאר המשרדים.

לדברי קובלנץ, המנכ\"ל הנכנס: \"הנהלת איקאה מודה לכל עובדי ומנהלי אזימוט, על שליוו אותנו לאורך השנים כשותפים מלאים ובהצלחה יתירה בכל אחד מהתהליכים והאתגרים בהם עמדה רשת איקאה ישראל. העבודה הנפלאה שעשו עבורנו, החל מהיערכות פרסומית מקיפה לרגל פתיחת חנויות הרשת בנתניה ובראשל\"צ ולאחר השריפה בנתניה, דרך יצירת בידול פרסומי ושפה תקשורתית חדשה המזוהה כולה תחת המותג, תרמו רבות להצלחה ולאהדה יוצאת הדופן של המותג \"איקאה\" בישראל. בחודשים האחרונים בחנו מס\' משרדי פרסום מובילים והחלטנו לעבור למקאן אריקסון מתוך ראיה שיהוו עבורנו פרטנר אידאלי בקידום האסטרטגיה השיווקית של המותג\".

מנכ"ל איקאה. שוקי קובלנץ
מנכ"ל איקאה. שוקי קובלנץ


ריצ\'י הנטר, מנכ\"ל מקאן אריקסון: \"אנו גאים על הזכייה בתקציב של איקאה ומודים להם על מתן האמון. כמי שעובדים עם החברות המובילות בישראל אנו שמחים שאיקאה, החברה המובילה בתחומה בחרה לעבוד אתנו ויחד אנו בטוחים כי נגיע לתוצאות מצוינות. במסגרת העבודה המשותפת נעמיד לרשותם את הניסיון הקמעונאי שלנו, את היכולת בעבודה מול מותגים בינלאומיים לצד החדשנות הפרסומית שיבואו לידי ביטוי במהלכים פורצי דרך\"

רשת איקאה העולמית כוללת 347 חנויות ב-42 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -29.2 מיליארד יורו בשנה שהחלה ב- 1.9.2012 והסתיימה ב- 31.8.2013. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 775 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים. השנה הודפסו 212 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ\"ך.

בישראל פועלת הרשת מאז אפריל, 2001 באמצעות שתי חנויות: במחלף פולג בנתניה, חנות ששטחה 25,000 מ\"ר שנפתחה מחדש ב-6.3.2012. ובמתחם מעוין שורק בראשון-לציון, חנות ששטחה 34,000 מ\"ר, אשר נפתחה ב- 9.3.2010. בשתי החנויות יחד מאז פתיחת הרשת ביקרו למעלה מ- 31 מיליון מבקרים.

תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אם אזימוט היו כל כך טובים, אז מה כל כך רע ?
    ריינבאו 27/02/2014 04:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוש הריח שלי אומר שזה הכל קשור למחירי המדיה שיוניברסל-מק'קאן יכולים להציע (גם ללא שקל רווח כשהם רוצים לרכוש לקוח...!!!) ולא לאיסטרטגיה וליצירתיות חלילה. אבל, אף אחד לא יודה בזה. אי אפשר להתווכח עם ההצלחה של איקאה ואזימוט היו שותפים מלאים להצלחה.
    סגור
  • 8.
    ריצ'י היה בשופרסל , שולם פישר מכיר אותו משם
    מאיר 11/02/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שולם פישר שותפו של מתיו ברונפמן באיקאה ובפאלאס תעשיות, ההיכרות עם ריצ'י עוד מתקופת שופרסל גרמה לעזיבת אזימוט.
    סגור
  • 7.
    אזימוט סגרו את הבסטה ובצדק
    אבי 22/01/2014 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד קיקיוני, שמבין קצת, אולי, בנדל"ן. לא ראוי לייצג לקוח כמו איקאה. בני קרת, אדם לא נאמן. קיבל את המגיע לו.
    סגור
  • כמה עליבות...
    יוסי קליפאן 23/01/2014 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שאתה יודע על איקאה זה בזכות אזימוט אז איך "לא ראוי לייצג לקוח כמו איקאה"? ואני לא מכיר את בני קרת אישית אבל החבר'ה במקאן נאמנים?... בקיצור, תתקדם.
    סגור
  • 6.
    מקאן חברה גרועה
    אחד שיודע 21/01/2014 20:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל בלאגן, אנשים נחשים, למה לאיקאה לזרוק כסף לשק של נחשים.
    סגור
  • 5.
    אזימוט טפלו בלקוח זה בצורה טובה
    רון 21/01/2014 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאן איקאה רואים תוצאות טובות ... ולכן בעיני לא היה צריך לעזוב את אזימוט שנתנו יחס מיוחד וטוב ללקוח זה , ורואים זאת במכירות של החברה .
    סגור
  • 4.
    מגזרים
    חרדי 21/01/2014 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במגזר החרדי הם כבר עובדים עם MCCANN. כנראה שהיו מרוצים והעבירו אליהם את כל התקציב.
    סגור
  • לא רק שאין קשר, מגזרים כבר לא מקאן אריקסון
    דודו 21/01/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרכם נפרדו לפני מעל לשנה וחצי.
    סגור
  • מה הקשר? (ל"ת)
    אנונימי 21/01/2014 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    טעות של מנכל איקאה החדש
    מתחרה של אזימוט 21/01/2014 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקאן באחת התקופות החלשות ביותר בכל המחלקות
    סגור
  • הטעות האמיתית היא
    דוקטור רות 21/01/2014 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאבא שלך לא גמר בחוץ
    סגור
  • דניאל 21/01/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולה!
    סגור
  • 2.
    בני קרת- יש גבול לתחמנות (ל"ת)
    שוקי 21/01/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זהו, הלך על אזימוט
    מיקי 21/01/2014 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איקאה היו הלקוח העיקרי וכמעט היחיד של המשרד. כעת אין מנוס אלא להתמזג אל תוך משרד האם משום שאזימוט הפך לחדל זכות קיום
    סגור