שיווק ופרסום

"צריך לייצר תוכן שאנשים יאהבו לראות; מה שעשינו עד היום לא היה מספיק טוב"

סבו ואביו טבעו חותם בעולם הפרסום, ועכשיו הנכד אמיר אריאלי חתום על כמה מהלכים בולטים, למשל "החומוס של אבי", והמהלך של 'אפריל' בו אסתי גינזבורג בולסת בלי סוף. ל-UNDER40 הוא מספר על הדרך, הפספוס והחלום
נעמה תורן |  20
אמיר אריאלי (צילום: אוהד רומנו) (צילום אוהד רומנו)
סבא שלו, אמנון אריאלי, הוא ממקימי ענף הפרסום בארץ והאיש שאחראי על סלוגנים כמו \"תנו לגבר גולדסטאר\" ו\"תן לאצבעות ללכת במקומך\". אז אולי לא מפתיע שאמיר אריאלי כבר 10 שנים בענף.
את דרכו התחיל ב\'באומן בר ריבנאי\' אליו חזר לפני שנתיים אחרי סיבוב ארוך בתור מנהל קריאייטיב ב\'אדלר חומסקי\' וכסמנכ\"ל קריאייטיב ב\'זרמון גולדמן\'. אריאלי עומד מאחורי כמה מהקמפיינים הבולטים של המשרד, בהם שפת היונים של ביטוח ישיר, מהלך \"החומוס של אבי\" ו\"רק סלק\" של \'אחלה\', ישראכרט עם יובל סמו, שפת הבובות החדשה של \'עלית מתוקים\', קרלסברג ועוד.
השבוע במדור UNDER40, מסביר אריאלי למה הלקוח לא תמיד צודק, ומספר על החלום להקים משרד משלו.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
הצרכנים. יותר מדי פעמים אני שומע אנשים מהתחום אומרים משפטים כמו \"אף אחד לא יבין את זה\". אני חושב שהפרסומות הכי טובות, הן אלו שנותנות כבוד לצופה ומאתגרות אותו קצת. זה נכון שסיפורים פשוטים ומסרים מדויקים עובדים, זה כך בכל תחומי היצירה, אבל פשטות יכולה להיות גאונית, מפתיעה, חדשה וממש לא חייבת להיות בנאלית, משעממת ואיטית.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
הסדר הישן. עולם הפרסום השתנה, הכל חייב להיות היום הרבה יותר מהיר ופשוט. גם המשרדים חייבים להשתנות וזה לא תמיד קל. בבאומן עושים מאמצים מאד גדולים בשביל לגרום לרעיונות לקרות. לא מזמן עשינו פרויקט מיוחד במינו לעלית שבו הקמנו חמ\"ל מדיה אצלנו במשרד, שכלל צוות צילום, עריכה וסאונד. במשך שבועיים הפקנו בכל יום סרטון חדש. כתבנו, צילמנו ערכנו והעלנו לאוויר. זה דרש חיבור ושילוב של כל מחלקות המשרד. כולם עשו הכל. גם הלקוח הלך איתנו, וכדי שנוכל לאשר תסריטים מהר, עשינו הכל בקבוצות וואטסאפ. זה היה קשה אבל למדנו מזה המון. בהפקה רגילה בעולם הישן, רעיון כזה לא היה קורה. גם את פרויקט \"החומוס של אבי\" הפקנו בתוך המשרד. דורית, מנהלת ההפקה שלנו, תפקדה כמלצרית כשהיה צריך, הכל בשביל שהרעיון המדהים הזה יקרה. לדעתי יש לנו את מחלקת ההפקה הכי טובה בארץ.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
לפני כשנתיים, כשהייתי סמנכ\"ל הקריאייטיב בזרמון גולדמן, הייתי אחראי לקמפיין של רשת אפריל עם אסתי גינצבורג. בפרסומת רואים את אסתי אוכלת בלי גבולות כשהמסר הוא: יופי זה עניין של ביטחון עצמי. מעבר לכך שאני מאד גאה בקמפיין הזה ובתוצאות העסקיות שהוא הביא לאפריל, התגובות שקיבלנו היו מדהימות. התגובה המרגשת ביותר באה מנערה שסובלת מאנרוקסיה והיה לה חשוב להגיד שהקמפיין השפיע עליה ונתן לה השראה. כשפרסומת הופכת להיות הרבה יותר מפרסומת, זה מרגש בעיני.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
יש הרבה רגעים. אני נוטה לקחת את העבודה שלי מאד ללב. בדרך כלל זה טוב כי בלי רגש אי אפשר ליצור, אבל במהלך הקריירה שלי, בעיקר בשנים הראשונות, זה גרם לי לעימותים עם כמה אנשים. היום, במבט לאחור, אני מצטער על זה. למדתי לקחת ללב אבל לשמור בבטן.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
אולי זאת השורה שלא כתובה. מעולם לא הלכתי לאוניברסיטה. רציתי לצלול מיד לעבודה. ברגע שהחלטתי מה אני רוצה לעשות בחיים, נרשמתי לקורס של תרצה גרנות ז\"ל ופשוט התחלתי לרוץ. יש רגעים שזה חסר לי, אבל בעיקר כי אני מרגיש שפספסתי איזו חוויה. רוב הזמן אני שמח שהתחלתי לעבוד מיד. אני נהנה ללמוד תוך כדי העבודה ואני ממשיך ללמוד כל יום. זה מה שבאמת כיף בעבודה הזאת, תמיד יש מה ללמוד, תמיד אפשר להשתפר עוד.
6. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:
אולי טבח. ממש לאחרונה התחלתי לבשל ואני מגלה שאני מאד אוהב את זה. אין מה לדאוג, ל\'מאסטר שף\' אני לא אלך, אבל לבשל לאשתי ולחברים אני בהחלט מתכוון.
7. כבן למשפחת אריאלי, מה למדת על המקצוע מהבית?
האמת שלמדתי המון. למדתי לאהוב פרסום. גם מסבא שלי וגם מאבא שלי אורי אריאלי. למדתי להתאהב ברעיונות. למדתי קודם כל כמה חשוב הרעיון. הרעיון הוא הבסיס של הכל. כשיש רעיון טוב, הוא מבטל את כל המחקרים והדעות. רעיון גדול יכול לשנות באמת. החכמה היא לזהות רעיונות גדולים ולהעיז ללכת עליהם עד הסוף. מאבא שלי למדתי להביא דברים חדשים, לחפש רעיונות אחרים, שונים. אני גאה מאד במשפחה שלי ובעיקר מתגעגע מאד לסבא שלי ז\"ל שהיה איש מדהים והרעיונאי הכי טוב שהכרתי.
8. מי פתח לך דלת?
כמה אנשים. בראשם מיקי בר ודיוויד אדלשטיין שקיבלו אותי לעבודה בבאומן לפני 10 שנים. הייתי ילד בלי ניסיון ובלי תואר, והם החליטו לתת לי צ\'אנס. ראובן אדלר נתן לי הזדמנות גדולה כשלקח אותי לעבוד איתו בבחירות. למדתי ממנו המון. היו עוד הרבה אנשים שעזרו בדרך והאמינו בי. אני חושב שמגיעה תודה גדולה גם להרבה לקוחות שהחליטו להאמין ברעיונות שהצגתי להם. בפרסום יש לך תמיד שותפים. אם הלקוחות לא הולכים איתך, אז שום דבר לא יקרה. יש לי הרבה מזל בתחום הזה.
9. כשהיית קטן מה רצית להיות?
שחקן טניס. שיחקתי הרבה שנים. נלחמתי המון על החלום הזה אבל לבסוף הייתי צריך להיפרד ממנו לטובת חלום אחר.
10. מה האתגר הכי גדול בפרסום היום בעיניך?
הפרסום נכנס לעידן חדש. הדיגיטל העביר את הכוח לצרכן, והיום הוא ממש לא חייב לראות פרסומות. האתגר הכי גדול הוא לייצר היום פרסום כל כך טוב שהוא מופץ ברשת באופן ויראלי. זה סופר קשה להשגה, אבל חייבים לשאוף לשם. אני חושב שזאת הזדמנות ענקית לאנשי קריאייטיב ולתחום הפרסום. הגיע הזמן שנתחיל לייצר תוכן שאנשים יאהבו לראות. מה שעשינו עד היום, פשוט לא היה מספיק טוב. זה מפחיד, אבל אני מאמין שזה יעשה לתעשייה שלנו הרבה טוב.
11. פרגן למתחרים
אני אשמח לפרגן ליורם לוי שעשה מעבר לאחרונה למתחרים ולאחל לו בהצלחה. יצא לי לעבוד איתו בבאומן ונהניתי מכל רגע. הוא מקצוען אמיתי ואיש מדהים ואני בטוח שהוא יצליח גם שם.
יורם לוי
יורם לוי

\"מקצוען אמיתי ואיש מדהים\". יורם לוי
12. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
\"שלא יבלבלו את השכל\".
13. מה הקונפליקט הכי גדול בבודה שלך?
הכי קל לפרסומאי לעשות בדיוק מה שהלקוח מבקש. אבל האמת הקשה היא שהלקוח לא תמיד צודק. מאד קשה להגיד ללקוח לא, ולשכנע אותו לזוז לכיוון שאתה מאמין בו, אבל אם רוצים לייצר עבודה טובה, חייבים להיות כנים. הלקוחות הטובים מעריכים אנשים שאומרים להם את האמת. החכמה היא להקשיב לבעיות ולהביא פתרונות מצוינים ונכונים ולחשוב על המותג לפני הפוליטיקה. חייבים גם לדעת להקשיב ללקוחות, מהמקום שלהם רואים דברים שאנחנו לא תמיד רואים. או כמו ששי חגואל מעלית אוהב להגיד: \"הלקוח לא תמיד טועה\".
15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
זה עוד רחוק, אבל יום אחד אני רוצה משרד פרסום משלי.
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    נפוליאון חדש ?
    חזיזה 02/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמזלזל במחקר צרכנים טוב לא יגיע רחוק. לפחות יש לו אומץ להגיד שהדברים שהם עושים לא מספיק טובים.
    סגור
  • את כנראה לא יודעת לקרוא
    חבל 02/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא ממש לא זלזל
    סגור
  • 17.
    בן אדם הוא לא
    מישהו שיודע גם 02/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכשר כנראה שכן
    סגור
  • 16.
    אמיר אריאלי
    עין 02/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהלים (מנהיגים?!) אפעם לא היו ולא יהיו נאהבים על כולם, לא יצטיירו בעיני הכלל כדמויות לבביות, בטח לא יהיו בקונצנזוס, ובטח לא כאילו שבאו לפרוץ דרך ולשנות משהו בתחומם. אמיר הוא כזה - מנהל בכל רמ"ח אבריו, פרסומאי מעורר השראה...אפשר להתנגד, לא לאהוב, לטנף, ואפשר פשוט אחרת, להקשיב וללכת אחריו לכיוון ענף פרסום חדש, מרענן ומזיז מחוגים של לקוחות. אוהב אותך חבר.
    סגור
  • 15.
    הופה ג׳וניור
    אתה יודע 02/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כיף לראות ולקרוא... כבוד.
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    שילוב נדיר
    הנסיך המדליק 02/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין הרבה אנשי קריאייטיב שמצליחים להפוך למנהלים מעולים. אריאלי הוא אחד הנדירים. תנחומיי למעטים שבחרו ללכלך. אם לא הצלחתם להסתדר איתו, אתם כנראה באמת גרועים.
    סגור
  • 13.
    אפרוח גאון ולבבי
    הילה 02/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתה לי הזכות גם לעבוד לצדו וגם להיות לקוחה שלו. איש מדהים !!
    סגור
  • 12.
    (ל"ת)
    איכס 02/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחד הדוחים
    לכלוכית 02/2014/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפחות בכתבה הוא יוצא פחות נפוח מבמציאות
    סגור
  • 11.
    עם כל הכבוד לכישרון...
    אחת שיודעת ... 02/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם צריך להיות בן אדם !!!
    סגור
  • 10.
    טליה 02/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמיר יא תותח!
    סגור
  • 9.
    מוכשר ותותח על
    נטלי 02/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחור נדיר!! תענוג לעבוד איתו וללמוד ממנו
    סגור
  • 8.
    התקווה
    קרמר 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הפרסום הישראלי יצליח להתאושש זה רק בזכות אנשים כמו אריאלי. תותח על
    סגור
  • 7.
    צפו לגדולות
    ה 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהאיש היקר והמדהים הזה!
    סגור
  • 6.
    שחצן מגלומן
    אחת שלא יודעת 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חושב שהמציא את הפרסום ...בזרמון היית אנטי דיגיטל מה קרה ירד האסימון?
    סגור
  • 5.
    אריאלי
    מבאומן 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש מוכשר מאוד שפשוט לא מוכן להתפשר על כלום, עובד איתו ומפרגן לו בטירוף
    סגור
  • 4.
    אריאלי יה חתיך מוכשר
    דוריס 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תותח על חלל , מוכשר חכם ומעל הכל בן אדם. כל מי שיגיד משהו אחר מקנא
    סגור
  • 3.
    אריאלי
    בן 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנון. מצחיק. מתוק. גאון. מת עליך!
    סגור
  • 2.
    איש מוכשר בטירוף (ל"ת)
    גיא 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    והוא עדיין מתנהג לפעמים כמו ילדה קטנה...
    מכירה 02/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשיתבגר אולי יצא ממנו משהו
    סגור