שיווק ופרסום

לא הייתם מנחשים: איש השיווק של ינואר - עיתונאי ופרשן 'סופהשבוע' בן כספית

כספית נבחר לאחר שיחד עם מנכ"ל 'הג'רוזלם פוסט' רונית חסין-הוכמן, הוביל את האסטרטגיה השיווקית של עיתון 'סופשבוע' ובתוכה הגדרת קהלי היעד
בשונה מאופי הדמויות שנבחרות לאנשי השיווק על ידי איגוד השיווק הישראלי, דהיינו מנכ\"לים, סמנכ\"לי שיווק ויזמים עסקיים, הראשון שזוכה לתואר איש השיווק של החודש בשנת 2014, הוא דווקא העיתונאי והפרשן הוותיק בן כספית.
כספית נבחר לאור הצלחת העיתון \'סופהשבוע\', וההישגים אליהם הגיע במהלך השנה החולפת. למרות שתחומי האחריות שלו נוגעים לגזרת התוכן, כספית, יחד עם מנכ\"ל קבוצת ה\'ג\'רוזלם פוסט\' רונית חסין-הוכמן, הוביל את האסטרטגיה השיווקית של העיתון, ובתוכה הגדרת קהלי היעד ופנייה לשלושת העשירונים העליונים. כספית אף שימש כקריין ו\"הפנים של העיתון\" בפרסומות ששודרו במדיה, במסגרת הקמפיין הפרסומי המבוסס על הכותבים עצמם כ\"טאלנטים\".
בידול נוסף המאפיין את העיתון הוא ההחלטה של מקימיו שהעיתון יהיה \'בלתי תלוי\' ובשונה מעיתונים אחרים הוא אינו מזוהה עם צד פוליטי כזה או אחר.
העיתון, שהוקם לפני כשנה, קיבץ תחתיו נבחרת כותבים בכירים יוצאי \'מעריב\', בראשם כספית. כשנה לאחר השקתו, בעיתון טוענים כי הוא מופץ ב-130 אלף עותקים, בהם עשרות אלפי מנויים. עורכי העיתון הם גולן בר-יוסף ודורון כהן.
ועדת השיווק של האיגוד מנמקת את הבכירה בכספית, בכך ש\"ההצלחה של העיתון בתקופה שבה ענף העיתונות נמצא בקשיים רבים, היא סממן לעבודה שיווקית מדויקת ומוכחת. בפרק זמן קצר הצליח העיתון ליצור מודעות והעדפה בקרב קהל קוראי העיתונים לעיתון סופהשבוע כעיתון מן המניין\". בסקר TGI האחרון שפורסם, עיתון \'סופהשבוע\' ממשיך להתחזק ורשם חשיפה שנתית של 7.9% - לאחר זינוק של 8.4%.
בן כספית מסר בתגובה לזכייה: \"אני מקבל את הפרס הזה בשם קבוצת אנשים שהוכיחה שלפעמים, אפשר לבצע גם משימות בלתי אפשריות. מי פותח עיתון פרינט בעידן כזה? היום, כעבור שנה, אני שמח להודות שטעיתי, ובגדול. ההקמה של העיתון הזה, העבודה בו והשליחות שכולנו חשים היא אחת החוויות המעצבות של חיי המקצועיים, ואני אומר את זה אחרי קרוב ל-30 שנה בתקשורת\".
כספית החל את דרכו ב\'מעריב\' ב-1985, שם שימש ככתב מוניציפלי, כתב לענייני משטרה, שליח העיתון בניו יורק, וכתב מדיני. זמן קצר לאחר סיום תפקידו בקרליבך, הצטרף לשבועון החדש של עזור.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איש השיווק של החודש
    רונן 02/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רונית חסין הוכמן - מלכת השיווק כל הכבוד..
    סגור
  • 1.
    סיפורי פוגי
    קרליבך 02/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחחח, עלק 130,000 אלף עותקים. עיתון של טורים משעממים
    סגור