שיווק ופרסום
"'הקטטוס' הכרחית; אנשי הקריאייטיב מחפשים לקבל הכרה לרעיונות שלהם"
החלום שלו זה "לצלם את הדוקומנטרי שלי על דימונה", אבל כרגע עמי אלוש, האורח שלנו השבוע ב-under40, רוצה להחזיר את תחרות 'הקטטוס', להסביר ללקוחות שסטוץ זה לא רע בכלל, ולהתמוגג מהתכנים שמועלים לאינטרנט
כולם רוצים ויראלי, אבל גם ברשת צריך להשקיע בהפקה. אל תזלזלו בקמפיינים נקודתיים שבאים לעשות כיף לצרכן, ולהשאיר אותו עם איזו ציפייה לפעם הבאה,וגם לא בקקטוס הזהב.
עמי אלוש (34), סמנכ\"ל קריאיטיב מקאן דיגיטל ומקאן וואלי, הוא אורח השבוע של מדור under40.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תחרות הקקטוס. קל לזלזל בתחרות הזאת ולבטל אותה פעם בשנתיים, אבל אני חושב שהיא תחרות הכרחית בתחום, שכרגע המדד היחיד בו למצוינות קריאייטיבית הוא מדד הזכורות והאהובות. אני מקווה שהשנה התחרות תתקיים ולא משנה באיזה פורמט, כל עוד אנשי הקריאייטיב שמחפשים לקבל הכרה על הרעיונות המעולים שלהם יחזירו לעצמם את הרעב לקריאייטיב מדהים, שכמעט תמיד מביא גם לתוצאות עסקיות טובות.
תחרות הקקטוס. קל לזלזל בתחרות הזאת ולבטל אותה פעם בשנתיים, אבל אני חושב שהיא תחרות הכרחית בתחום, שכרגע המדד היחיד בו למצוינות קריאייטיבית הוא מדד הזכורות והאהובות. אני מקווה שהשנה התחרות תתקיים ולא משנה באיזה פורמט, כל עוד אנשי הקריאייטיב שמחפשים לקבל הכרה על הרעיונות המעולים שלהם יחזירו לעצמם את הרעב לקריאייטיב מדהים, שכמעט תמיד מביא גם לתוצאות עסקיות טובות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
פלטפורמות דיגיטליות. כולם מבקשים קמפיינים למערכות יחסים ארוכות עם הצרכנים שלהם בכל מיני פלטפורמות דיגיטליות, וקצת מפספסים בעיניי את הכוח שיש לסטוצים באינטרנט, קמפיינים נקודתיים שבאים לעשות כיף לצרכן ולהשאיר אותו עם איזו ציפייה לפעם הבאה. בסופו של דבר, הסטוצים האלה הם אלו שבונים מערכות יחסים ארוכות שלא משעממות אחרי כמה חודשים ומפתיעות בכל פעם מחדש.
פלטפורמות דיגיטליות. כולם מבקשים קמפיינים למערכות יחסים ארוכות עם הצרכנים שלהם בכל מיני פלטפורמות דיגיטליות, וקצת מפספסים בעיניי את הכוח שיש לסטוצים באינטרנט, קמפיינים נקודתיים שבאים לעשות כיף לצרכן ולהשאיר אותו עם איזו ציפייה לפעם הבאה. בסופו של דבר, הסטוצים האלה הם אלו שבונים מערכות יחסים ארוכות שלא משעממות אחרי כמה חודשים ומפתיעות בכל פעם מחדש.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?
הקמפיין האחרון שעשינו ל\'שורשים\' ולא רק בזכות התוצר הסופי, אלא בעיקר בזכות תהליך ההפקה המורכב, שהוא חלק בלתי נפרד היום מקמפיינים דיגיטליים. תהליך שניהלנו כמעט לבד בקריאייטיב, מאיסוף בגדי הקשישים בבתים שלהם ועד להפיכת המשרד שלי למחסן הבגדים, משם היינו שולחים אותם ללקוחות שהזמינו באתר.
הקמפיין האחרון שעשינו ל\'שורשים\' ולא רק בזכות התוצר הסופי, אלא בעיקר בזכות תהליך ההפקה המורכב, שהוא חלק בלתי נפרד היום מקמפיינים דיגיטליים. תהליך שניהלנו כמעט לבד בקריאייטיב, מאיסוף בגדי הקשישים בבתים שלהם ועד להפיכת המשרד שלי למחסן הבגדים, משם היינו שולחים אותם ללקוחות שהזמינו באתר.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
ידע בתוכנות פוטושופ ופריהנד. אחרי שהתקבלתי לקורס אצל תתרצה גרנות, החלטתי לקחת גם קורס בעיצוב גרפי. משום מה הייתי בטוח שזה יקנה לי יתרון כקופירייטר. היום אין לי ספק שזה הידע הכי מיותר שרכשתי בחיים שלי.
ידע בתוכנות פוטושופ ופריהנד. אחרי שהתקבלתי לקורס אצל תתרצה גרנות, החלטתי לקחת גם קורס בעיצוב גרפי. משום מה הייתי בטוח שזה יקנה לי יתרון כקופירייטר. היום אין לי ספק שזה הידע הכי מיותר שרכשתי בחיים שלי.
5. מה הכי עורר בך השראה לאחרונה?
2 דברים. הראשון הוא סרט דוקומנטרי שנקרא 6 days to air עוקב אחרי היוצרים הגאונים של \'סאות\'פארק\' שמרימים פרק ב-6 ימים, משלב חיפוש הרעיון ועד העלייה לאוויר. הדבר השני הוא לראות את כל התוכן שמעלים ניצה ולחם , איתי זבולון , , ניר וגלי , משיח ועוד הרבה טאלנטים כאלה חדשים של האינטרנט, שלא מפסיקים ליצור ומספקים תוכן מצחיק, מקורי ויותר טוב כמעט מכל מה שרץ היום בטלוויזיה.
2 דברים. הראשון הוא סרט דוקומנטרי שנקרא 6 days to air עוקב אחרי היוצרים הגאונים של \'סאות\'פארק\' שמרימים פרק ב-6 ימים, משלב חיפוש הרעיון ועד העלייה לאוויר. הדבר השני הוא לראות את כל התוכן שמעלים ניצה ולחם , איתי זבולון , , ניר וגלי , משיח ועוד הרבה טאלנטים כאלה חדשים של האינטרנט, שלא מפסיקים ליצור ומספקים תוכן מצחיק, מקורי ויותר טוב כמעט מכל מה שרץ היום בטלוויזיה.
6. איך משכנעים לקוחות ללכת על קמפיינים גדולים בדיגיטל?
רעיונות טובים בדרך כלל עוזרים.
רעיונות טובים בדרך כלל עוזרים.
7. מה האתגר הכי גדול בפרסום בדיגיטל עבורך?
לשכנע את הלקוחות בחשיבות ההפקה בקמפיינים דיגיטליים. כולם רוצים ויראלי, אבל קשה לנצח ברעיונות את מיליוני הגולשים שמעלים בכל שנייה תכנים מגניבים לרשת. כדי שפרסומת תהפוך להיות ויראלית ברשת, צריכים שההפקה תהיה לא פחות מרשימה מהרעיון.
לשכנע את הלקוחות בחשיבות ההפקה בקמפיינים דיגיטליים. כולם רוצים ויראלי, אבל קשה לנצח ברעיונות את מיליוני הגולשים שמעלים בכל שנייה תכנים מגניבים לרשת. כדי שפרסומת תהפוך להיות ויראלית ברשת, צריכים שההפקה תהיה לא פחות מרשימה מהרעיון.
8. מי פתח לך דלת?
2 אנשים שגם המשיכו ללוות אותי בכל השנים שבהן אני נמצא במקאן: יוסי ארז, שקיבל אותי לעבודה במקאן דיגיטל לפני 7 שנים, ואלדד וינברגר, שנתן לי לפני שנתיים וחצי את ההזדמנות להיות מנהל קריאייטיב. את כל מה שאני יודע על פרסום למדתי, שלא לומר גנבתי, מהם.
2 אנשים שגם המשיכו ללוות אותי בכל השנים שבהן אני נמצא במקאן: יוסי ארז, שקיבל אותי לעבודה במקאן דיגיטל לפני 7 שנים, ואלדד וינברגר, שנתן לי לפני שנתיים וחצי את ההזדמנות להיות מנהל קריאייטיב. את כל מה שאני יודע על פרסום למדתי, שלא לומר גנבתי, מהם.
9. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:
שונא אנשים שעוסקים בפרסום.
שונא אנשים שעוסקים בפרסום.
10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לצלם סוף סוף את הדוקומנטרי שלי על דימונה. זה, ולמלא את הטוקבקים למטה בחברים דמיוניים שמפרגנים ליכולות הניהול והכישרון המדהים שלי.
לצלם סוף סוף את הדוקומנטרי שלי על דימונה. זה, ולמלא את הטוקבקים למטה בחברים דמיוניים שמפרגנים ליכולות הניהול והכישרון המדהים שלי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(16):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
15.בושה וחרפה!עלי זייד 02/2014/10הגב לתגובה זו0 0לא ייאמן שצריך לשלם 40 אגורות כדי לפרסם טוקבק על כמה עמי אלוש גבר! אז עמי אתה גבר ואתה חייב לי 40 אגורות! ואין לי עודף ואתה גבר!סגור
-
14.הוא גנב לי את הזהות והפך את השם (ל"ת)ימע שולא 02/2014/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.הייתי מנשנש לו את הישבן (ל"ת)מנשנש ישבנים 02/2014/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.איש קריאייטיב ברמות גבוהות (ל"ת)אפי אלוש 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הניהול והכשרון שלו מקסים.ליבי אלוש 02/2014/10הגב לתגובה זו0 0והוא גם מצחיק, ראיתם איך הוא כתב שהוא היה שונא אנשים שעוסקים בפרסום? יואו זה אדיר, איך הוא חשב על זה?!??!סגור
- טען עוד
-
11.אני אוהב אותךקונסטנטין 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0באמת אבל.סגור
-
10.מאחל לו שימותטל שוויגר 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0כדי שאוכל להתקדם בסולם הדרגותסגור
-
9.איש תותח ומדהיםאנונימי 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0מנהל בחסד,איש מדהים ויקרסגור
-
8.אין על עמיקם (ל"ת)שמשון אלוש 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.באמת איש פרסום מצטיין! (ל"ת)רבקה אלוש 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.מלך!!!רמבו 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0איך בא לי לערסל אותו !!!סגור
-
5.אין על עמימכיר אותו טוב 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0אחד האנשים הכי איכותיים בתחום. מוכשר. מצחיק. כיף לעבוד איתו. עמי מה עוד לכתוב?סגור
-
4.מוכשר ומקצועןרונן 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0למרות שהדבר הכי מרשים בו זה שהוא אחלה בן אדם ותמיד כיף לעבוד איתו.מלך אמיתי.סגור
-
3.האיש תותח על (ל"ת)אלי 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.איש מתוק ומיקצועי האגו ממנו והלאהשבט אבו כף 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0כדי להתיישב בכיסא כזה הוא בטח היה צריך להוכיח יותר מכולם שהוא ראוי בגלל שזה בזכות ולא למרות. ואולי הבזכות הזה הופך אותו למה שהוא באמת.סגור
-
1.הוא גם בן דוד של אביב אלוש (ל"ת)עוד עובדה 02/2014/09הגב לתגובה זו0 0סגור