שיווק ופרסום
"מותגים מתרגשים מכל טוקבק או פוסט, שלא מייצגים כלום מלבד כמה ממורמרים"
מירן פחמן מודה כי יתבאס אם יטנפו עליו בטוקבקים, נזכר בקמפיין 'איחוד ישיר', מפרגן ל'דרום אדום', ומתייחס גם לשם שלו. השבוע הוא ב-UNDER40
קמפיין רדיו שלו הוליד ז\'אנר חדש של פרסומות, בהן אראלה ממפעל הפיס; התקופה שבה היה לו משרד עצמאי, הוציאה אותו מגטו הקריאייטיב; והשם שלו... השם שלו אמיתי לגמרי, לכל מי שמרים גבה (וכולם ככה).
השבוע אורח המדור UNDER40 של אתר אייס, הוא מירן פחמן, סמנכ\"ל קריאייטיב בפוגל אוגילבי.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
מה, גם אני אגיד שרעיונות טובים הם מצרך שלא מוערך מספיק ולכן לקוחות לא מוכנים לשלם תמורתם? אני אהיה יותר מקורי ואומר שאסטרטגיה היא משהו שלא משקיעים בו מספיק בעיניי, ודווקא כשהיא נעשית כמו שצריך, היא מרימה להנחתה לרעיונות הטובים והאפקטיביים ביותר. כשיש חיבור בין אסטרטג טוב לבין איש קריאיטיב מעולה, מגיעים קמפיינים מצוינים.
מה, גם אני אגיד שרעיונות טובים הם מצרך שלא מוערך מספיק ולכן לקוחות לא מוכנים לשלם תמורתם? אני אהיה יותר מקורי ואומר שאסטרטגיה היא משהו שלא משקיעים בו מספיק בעיניי, ודווקא כשהיא נעשית כמו שצריך, היא מרימה להנחתה לרעיונות הטובים והאפקטיביים ביותר. כשיש חיבור בין אסטרטג טוב לבין איש קריאיטיב מעולה, מגיעים קמפיינים מצוינים.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
התגובות ברשת. מותגים מתרגשים יותר מדי מכל טוקבק או פוסט בפייסבוק, שלא מייצגים כלום מלבד כמה רעשנים צדקניים מדי או ממורמרים מדי. אני לא אומר שלא צריך להקשיב לבאז ברשת, אבל יש לקחת הכל בפרופורציה. גם אני חוטא בזה. בסוף גם אני מתבאס מטוקבק אחד או שניים שמטנפים עליי.
התגובות ברשת. מותגים מתרגשים יותר מדי מכל טוקבק או פוסט בפייסבוק, שלא מייצגים כלום מלבד כמה רעשנים צדקניים מדי או ממורמרים מדי. אני לא אומר שלא צריך להקשיב לבאז ברשת, אבל יש לקחת הכל בפרופורציה. גם אני חוטא בזה. בסוף גם אני מתבאס מטוקבק אחד או שניים שמטנפים עליי.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני גאה בלא מעט קמפיינים גדולים בטלוויזיה ומהלכים דיגיטליים שהובלתי, אבל ההישג הראשון שתמיד קופץ לי לראש הוא דווקא קמפיין רדיו למותג קטן ואנונימי בזמנו שנקרא איחוד ישיר. באמצעות רעיון קטן וחכם של שיחות לחברות המתחרות, הצלחנו להגדיל פי 7 את כמות השיחות למוקד, הישג שנשאר לאורך זמן רב. הקמפיין שודר למעלה מ-4 שנים והוליד ז\'אנר חדש של תשדירי רדיו אותנטיים כמו אראלה ואחרים.
אני גאה בלא מעט קמפיינים גדולים בטלוויזיה ומהלכים דיגיטליים שהובלתי, אבל ההישג הראשון שתמיד קופץ לי לראש הוא דווקא קמפיין רדיו למותג קטן ואנונימי בזמנו שנקרא איחוד ישיר. באמצעות רעיון קטן וחכם של שיחות לחברות המתחרות, הצלחנו להגדיל פי 7 את כמות השיחות למוקד, הישג שנשאר לאורך זמן רב. הקמפיין שודר למעלה מ-4 שנים והוליד ז\'אנר חדש של תשדירי רדיו אותנטיים כמו אראלה ואחרים.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
את כל הרגעים שהייתי פחות נחמד או פחות סבלני לחברים מניהול הלקוח והפלנינג במשרדים בהם עבדתי. לקראת גיל 40, אני מבין יותר ויותר את החשיבות של עבודת צוות ומשתדל לא רק להקרין נועם סביבי, אלא לדאוג שגם אחרים לידי יתנהגו בכבוד ובנחמדות אחד לשני.
את כל הרגעים שהייתי פחות נחמד או פחות סבלני לחברים מניהול הלקוח והפלנינג במשרדים בהם עבדתי. לקראת גיל 40, אני מבין יותר ויותר את החשיבות של עבודת צוות ומשתדל לא רק להקרין נועם סביבי, אלא לדאוג שגם אחרים לידי יתנהגו בכבוד ובנחמדות אחד לשני.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
השם שלי. יותר מדי אנשים מתקשים להאמין שזה שם אותנטי, ועוד יותר לשם המשפחה שבא איתו.
השם שלי. יותר מדי אנשים מתקשים להאמין שזה שם אותנטי, ועוד יותר לשם המשפחה שבא איתו.
6. מה עדיין מפתיע אותך בעבודה שלך?
כל פעם שקמפיין עובד, זה מפתיע אותי מחדש. אני מאד מאמין בפרסום, אבל לא פעם מופתע מעוצמת כוחו. לאחרונה זה קרה עם הקמפיין של קאדילק שהעלינו ושיפר בצורה דרמטית את מספר ההזמנות.
כל פעם שקמפיין עובד, זה מפתיע אותי מחדש. אני מאד מאמין בפרסום, אבל לא פעם מופתע מעוצמת כוחו. לאחרונה זה קרה עם הקמפיין של קאדילק שהעלינו ושיפר בצורה דרמטית את מספר ההזמנות.
7. מה האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
האתגר הניהולי. כמי שהיה הרבה שנים קופירייטר, האתגר הוא להצליח להוציא את הרעיונות הטובים והביצוע המושלם מהאנשים שעובדים איתך ולא להתפתות להביא רעיון משלך. שנאתי את זה כשמנהלים שלי היו עושים את זה, ואני משתדל מאוד לא לעשות זאת בעצמי.
האתגר הניהולי. כמי שהיה הרבה שנים קופירייטר, האתגר הוא להצליח להוציא את הרעיונות הטובים והביצוע המושלם מהאנשים שעובדים איתך ולא להתפתות להביא רעיון משלך. שנאתי את זה כשמנהלים שלי היו עושים את זה, ואני משתדל מאוד לא לעשות זאת בעצמי.
8. מה הלקח העיקרי שלמדת מהתקופה שבה היה לך משרד עצמאי?
המילה \"לקח\" אינה במקומה משום שלא היה כאן כישלון. הייתה לי התנסות מדהימה יחד עם שותפי לשעבר, יגאל חזן, ואני שמח על כל דקה שבילינו והצלחנו יחד. בעיקר יצאתי מהגטו של הקריאייטיב ולמדתי להתנסות בניהול לקוח, מדיה, הפקה וכד\'. אני חושב שזה שיעור חשוב לכל פרסומאי.
המילה \"לקח\" אינה במקומה משום שלא היה כאן כישלון. הייתה לי התנסות מדהימה יחד עם שותפי לשעבר, יגאל חזן, ואני שמח על כל דקה שבילינו והצלחנו יחד. בעיקר יצאתי מהגטו של הקריאייטיב ולמדתי להתנסות בניהול לקוח, מדיה, הפקה וכד\'. אני חושב שזה שיעור חשוב לכל פרסומאי.
9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אני רואה את עצמי פרסומאי ואיש קריאייטיב שמשלב דיגיטל ואופליין עוד שנים רבות. במקביל הייתי שמח לכתוב שירים. אני עושה את זה מעט מדי וזה כיף גדול לנשמה.
אני רואה את עצמי פרסומאי ואיש קריאייטיב שמשלב דיגיטל ואופליין עוד שנים רבות. במקביל הייתי שמח לכתוב שירים. אני עושה את זה מעט מדי וזה כיף גדול לנשמה.
10. פרגן למתחרים
אני לא יודע מי עומד מאחוריי זה, אבל אני מוריד את הכובע בפני מי שהצליח לקחת אזור רחוק ולא אטרקטיבי הקרוב לגבול עזה, ולהפוך אותו למותג דרום אדום - אטרקציה מלהיבה שמעמידה עשרות נהגים בפקקי תנועה. עבודה יפה.
אני לא יודע מי עומד מאחוריי זה, אבל אני מוריד את הכובע בפני מי שהצליח לקחת אזור רחוק ולא אטרקטיבי הקרוב לגבול עזה, ולהפוך אותו למותג דרום אדום - אטרקציה מלהיבה שמעמידה עשרות נהגים בפקקי תנועה. עבודה יפה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
14.למה?מוש 03/2014/19הגב לתגובה זו0 0למה תמיד הפרצופים של אנשים פרסום הם כאלה דוחים?סגור
-
13.איש נעים נחמד ומוכשר (ל"ת)בן 03/2014/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.אין עליך, אין!!ב.ק 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0מוכשר בטירוף, חד ונעים לעבוד איתך. מי שמטנף פשוט מקנא!סגור
-
11.כשמו כן הוא...הכל במספרים 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0איש פח.סגור
-
10.תותח על! והכי חשוב - בן אדם! (ל"ת)חלי גיספן 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
9.יש דבר אחד מפתיע בכתבה!טרחן 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0מירן מתחת לגיל 40!? חחחחסגור
-
8.פחמן גם איש מקצוע טוב וגם איש טוב.רז 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0ידיד אמת :)סגור
-
7.את הכתבה הזאתרציני לגמרי 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0תצרף לתיק עבודות שלך. שים לפני כתבת היח"צ הקומדתסגור
-
6.השם האמיתי הוא.....האקדמיה לשמות 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0מירן טרחןסגור
-
5.מוכשר ובן אדםרוחמה 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0וקמפיין קדילאק מבריק !סגור
-
4.אאא.. הוא לא בן 50 הליצן הזה? (ל"ת)שאול 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.אחד המוכשרים והנחמדים בענף (ל"ת)בלה בלה 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.שבגברים (ל"ת)גבר 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.פחמנוביץ!!! (ל"ת)רק פחמן יודע מי אני 03/2014/02הגב לתגובה זו0 0סגור