שיווק ופרסום

הקופה של אינסטגרם מתחילה לעבוד: אומניקום חתמה חוזה של 50 מיליון דולר

הנה זה קורה. 'אינסטגרם' פותחת את שעריה לעולם הפרסום ומתחילה לגלגל כסף. בארה"ב מדווח כי רשת הפרסום רכשה מלאי פרסום בשווי 50 מיליון ד'
(צילום: Getty images Israel) (צילום ( Getty images Israel))
בסוף השבוע האחרון עסקו שניים מאתרי הפרסום הגדולים בארה\"ב ADWEEK ו-AD AGE, וכן האתר הכלכלי BLOOMBERG בעסקת הפרסום שהתעשייה העולמית צפתה וציפתה לבואה. רשת הפרסום העולמית אומניקום חתמה עם אינסטגרם, פלטפורמת שיתוף התמונות הפופולארית שנרכשה על ידי פייסבוק, על חוזה פרסום בהיקף של כ-50 מיליון דולר.
שלושת האתרים דיווחו על מספרים שונים שנעים בין 40 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר. יחסית לתקציבי השוק האמריקאי היקף העסקה לא נחשב לגבוה במיוחד, אך מהות החוזה בין רשת הפרסום הבינלאומית לאינסטגרם, והעתיד שעליה הוא מעיד, היא החלק החשוב.
נכון לעכשיו מדובר בעסקת מכירה של מלאי הפרסום של אינסטגרם, שרק לפני מספר חודשים יצאה בפיילוט פרסום מוצלח עם מספר מותגים בארה\"ב. כמעט שנתיים לאחר שמארק צוקרברג שילם מיליארד דולר על אינסטגרם הוא יכול לחייך כשאחת מ-5 רשתות הפרסום הגדולות בעולם חותמת איתו על חוזה שישמש כמקרה בוחן עבור רשתות פרסום ומותגים אחרים.
על פי הדיווחים בארה\"ב, אינסטגרם עדיין שומרת את הקלפים קרוב לחזה. למרות שיתוף הפעולה עם אומניקום, הפלטפורמה שומרת לעצמה את הזכות להחליט מי מבין המותגים שאומניקום מטפלת בהם יפרסמו, היכן, מתי וכיצד הם יעשו זאת. כל זאת, מטבע הדברים, כדי לא לייצר תרעומת בקרב המשתמשים הנאמנים שהתרגלו לגלישה נטולת הפרעות.
עוד דווח כי פייסבוק, המחזיקה באינסטגרם ואומניקום אישרו את העסקה אך לא סיפקו פרטים נוספים מעבר לכך. לדברי אינסטגרם היקף מחזיקי החשבון בה נאמד בכ-150 מיליון משתמשים פעילים, כאשר מעל ל-60% הם מחוץ לארה\"ב. לדברי החברה, מדי יום מועלים לפלטפורמה כ-55 מיליון תמונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה