שיווק ופרסום

צור גולן על הקרדיט לגליקמן בסרט ה"מגויר" לאורנג': "מקומם, קשה לבלוע"

איש הקריאייטיב לא הצליח לכבוש את תחושותיו כלפי הקרדיט שצוין על שם גליקמן בסרט הפרסומות הצרפתי לאורנג'. "יש דברים שלא מחליקים בגרון"
צור גולן. "אל תיבהלו, תשתפו" (צילום סיגל נפתלי קסל)
עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה בה ציטטנו פוסט בפייסבוק של בכיר בתעשיית הפרסום. הבוקר (יום ב\'), איש הקריאייטיב הבכיר צור גולן סיפק לחבריו לתעשייה (ולנו) סיבה טובה לפתוח בדיון על אתיקה וקווים אדומים, לפחות על פי אמת המידה שלו. גולן התייחס לקרדיט שנחתם על שמו של \'גליקמן נטלר סמסונוב\' בפרסומת האחרונה למותג אורנג\' (בה מופיעים סב קשיש ותינוק) שנעשתה במקור בצרפת והגדיר זאת \"מקומם\".
לפני מספר שעות העלה גולן פוסט בפייסבוק בו הוא כתב: \"יש דברים בענף הפרסום שפשוט קשה לבלוע, מצטער לא מחליקים בגרון. אחד מהם שאולי הוא המקומם מכולם הוא לקיחת קרדיט על משהו שלא אתה עשית. היום בבוקר הבנתי שהסרט המקסים של orange - הקשיש והתינוק, הוא בעצם סרט מגויר, סרט צרפתי. אז למה צריך משרד פרסום ישראלי, עתיר כישרון וסרטים מקוריים בפריים טיים לחתום את שמו על סרט שאין לו כל קשר אליו חוץ מעבודת פוסט שנדרשת בעקבות התאמת סרט לישראל? אשמח להסבר... כמי שעבד עבור המותג הזה במשך 12 שנים ויצר עבורו מאות קמפיינים מקוריים אני יכול להעיד שקרה לנו לפחות פעם אחת שעלה לאוויר סרט מגויר, כמובן לא העזתי לחתום עליו\".
הסרטון המקורי עבור France Telecom בו צוין קרדיט לגליקמן כששודר בישראל
כפי שציין גולן, יש לו הסטוריה ארוכה עם מותג הסלולר פרטנר-אורנג\'. גולן, לשעבר מבכירי \'שלמור אבנון עמיחי\' (היה במשרד 14 שנים, בגלגולו הקודם לפני y&r ישראל) טיפל במותג לאורך 12 השנים בהן תקציב הפרסום טופל במשרד.
נכון לעכשיו, הפוסט של גולן לא יצר מהומה רבתי, אך לא מעט אנשי קריאייטיב ממשרדים מובילים בישראל זיכו אותו ב\"לייק\" במין הסכמה שקטה לתוכן הדברים, ללא תגובה מצד מי מאנשי \'גליקמן נטלר סמסונוב\'.
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    להמציא את הגלגל
    רענן 03/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוא ונראה איך אתה ממציא מחדש את הגלגל בקמפיין הבא למתחם שרונים
    סגור
  • 10.
    הדבק ושמור
    יובל 03/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדבק ושמור זה הכל, זה מה שהפך להיות הקריאטיב בארץ, למה לבוא בתלונות רק למשרד של גליקמן שמעל 80% מהפירסום בארץ בנוי מראפרנסים מיוטוב או מ-motionographer ,ואז נישאר לנו 15% סרטי כותרות, ו5% מקוריות, מה גליקמן עשו שמו לוגו על סרט שהם עשו לו אדפטציה? לכל משרד יש עשרות סרטים כאלה , אז על מה המהומה? זה חדש? והסיבה שעשו רק לייקים לסטטוס כי פעם בתקופה יש מסיבת "חילופי זוגות" בין המשרדים, שאנשי קריאטיב וכדומה עוברים ממשרד למשרד, אז למה ולהסתכן באמירה אומללה שיכולה לפגוע בתפקיד עתידי...תחשבו על זה.
    סגור
  • 9.
    צור די
    יגאל 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזה אתה מתעסק? בקרדיטים של משרדי פרסום? זהו? נגמרו לך הדברים המעניינים בחיים להתעסק איתם? כמו הלקוחות שלך למשל? מדהים לאן נעלמו הפרופורציות בחיים. בושה.
    סגור
  • 8.
    צור די
    עמיר 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא צדיק כולם עושים אדפטציות בטח שכאן זה נדרש על ידי הלקוח, גדעון לא עשה עשה אתה גם. די להטיף ולחשוב שאתה מייצג קו אליטיסטי נקי משגיאות.
    סגור
  • 7.
    יפעת
    ג 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך קרדיט בשביל ספירה של יפעת! אפשר לדאוג שזה יהיה רשום על המשרד המבצע בלי קרדיט ואכן הרבה משרדים עושים את זה (ויש לקוחות שאוסרים לשים קרדיט ועדיין רשומים ביפעת על המשרד המבצע). זה תירוץ לא קביל! מסכים עם צור שזה בושה לענף ולמשרד.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    צור צודק ב100%, אבל זה לספירה של יפעת
    אנונימי 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פה גניבת קרדיט- בסה"כ לספירה של יפעת, שום דבר מעבר לזה. בנוסף, ממש לא מפתיע שצור מתעסק בזה, רק פרסים ותחרויות יש לו בראש. למה בשלמור חתמו על קולגייט / ספיד סטיק- איפה הוא היה? מאותה סיבה, ספירה של יפעת. חלאס עם הצדקנות.
    סגור
  • 5.
    אריות
    קולגה 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושבאומן בר ריבנאי לקחו 5 אריות בקאן עם רעיון "בנק הדם" שקיבלו מקופירייטר צרפתי?
    סגור
  • אתה מתוסגכל מסכן הא?
    קולגה 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה פרסמן זרק אותך פעם?
    סגור
  • 4.
    ההוא שלא מסכים
    לא מסכים 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לגמרי מבין את הטרוניה, אגב בעיקר את העניין האישי פה, כי צור ובצדק היה חתום על המון יצירה ישראלית של אותו מותג. עם זאת, גם הלקוח רואה במשרד הפרסום שלו שותף. לא רק יוצר. שותף למהלכים, שותף לחשיבה ושוף לעשייה. היום הרבה פחות מפעם לצערי אבל עדיין. לכן, גם אדפטציה שנעשית בעזרתו של המשרד המקומי, הינה תוצרת (לא קריאייטיבית כמובן, אלא ביצועית) של אותו המשרד למען הלקוח שלו. הלקוחות רוצים שמשרדי הפרסום יתגאו בלקוחותיהם, לא פחות מאשר בעבודותיהם שלהם. אין כאן רק עניין של ליקוק עצמי, אלא שותפות לדרך. לכן, ההתקוממות ברורה, אבל לטעמי, לא חד משמעית.
    סגור
  • רק בישראל
    אייל 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה הזויה. איך המשרד שותף לחשיבה ולעשייה של סרט שהוא בסה"כ עשה לו אדפטציה? ומה קשורה הגאווה? המקום היחידי בעולם שבו משרדי פרסום חותמים על העבודות זה בישראל. בכל העולם משרדים רוצים להתגאות בלקוחותיהם אבל רק בישראל יש תחרות אגו יומיומית
    סגור
  • 3.
    עשיתי לייק בפייס אבל מה שלא כתבתי זה
    גרי מגוייר 03/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ששלמור אבנון עמיחי זצ"ל, היה המשרד היחיד שהניח קרדיט על על האדפטציות המוגויירות בזמנו, כל הקולגייטים, התפוצי'פס, הציטוס, הדורוטיס. הם בטח עשו את זה בשביל יפעת לא?
    סגור
  • 2.
    קמפיין גרוע
    פרסומאי 03/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מובן, כאילו קודם היה הסרט אחרי זה תפרו משהו להצדיק אותו. עד עכשיו לא זוכר מה ההצעה נראה לי זכירות -0 עזוב צור שיחתמו על הגטי אימאג' הזה שעלה 10,000 שח כולל זכויות
    סגור
  • 1.
    צור משועמם אז הוא מתעסק בצלחות של אחרים
    גיל 03/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם הוא צודק, אולי במקום להתעסק בקרדיטים ובחינוך האנשים, פשוט שיתעסק בענייניו. מאות קמפיינים - טוב שהוא לא הגזים. מתאר לעצמי שאם נספור את מספר הקמפיינים של אורנג', נגלה שלא מדובר במאות. צור גולן בנה את הקריירה שלו תחת צילו הגדול של גדעון עמיחי. כשזה פרש לדרך אחרת - צור לא הצליח בתור מנהל המשרד לגרום לעזיבה המונית של לקוחות ושל עובדים. יפה השתיקה צור. קצת פאתטי העיסוק בקרדיטים ובפרסים.
    סגור
  • תגובה מדויקת ועוד דבר
    שלמורי 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה צור, הרי הקרדיט היחיד שלך הוא שעבדת תחת גדעון עמיחי בשתיקה ובהסכמה. דעותיו האישיות של איש ששירת את רעיונותיו של איש אחר במשך כל כך הרבה שנים פשוט לא מעניינות..סורי. והסיבה היחידה שאתה כותב פה היא כי כתוב לך גדעון עמיחי בקרדיט מתחת לשם.
    סגור
  • מה הקשר לצור עצמו? תתיחס לעניין
    אורי 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממורמרתתתתת
    סגור
  • אתה איש עצוב ומלא שנאה. (ל"ת)
    א 03/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ככה זה נשמע איש עצוב או ״איך נפלו גיבורים״ (ל"ת)
    שי 03/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור