שיווק ופרסום

רוצים אינגייג'מנט? לכו לאינסטגרם: משיגה פי 58 אינטראקציות מפייסבוק

מחקר חדש של 'פורסטר', המבוסס על 3 מיליון אינטראקציות משתמשים עם 2,500 מותגים מצביע על הערך הגבוה של רשת האינסטגרם עבור מפרסמים
(צילום: Getty images Israel) (צילום ( Getty images Israel))
מחקר חדש של חברת המחקר \'פורסטר\' קובע כי אינסטגרם, פלטפורמת שיתוף התמונות הפופולרית מביסה ללא עוררין את פייסבוק וטוויטר בכל הקשור לאינגייג\'מנט ואינטראקציות עם קהל המתמשים בה.
על פי תוצאות המחקר שמבוסס על 3 מיליון אינטראקציות גולשים עם 2,500 מותגים, יכולות האינגייג\'מנט של \'אינסטגרם\' מרשימות ביותר. פלטפורמת שיתוף התמונות משיגה פי 58 יותר אינטראקציות מצד משתמשים לעומת פייסבוק הענקית.
המחקר מצא כי עבור כל מיליון אוהדים שיש למותג מסחרי בפייסבוק, פוסטים שעולים בעמוד הפייסבוק זוכים בממוצע ל-700 לייקים, תגובות ושיתופים. במקרה של טוויטר שעדיין נתפסת כרשת חברתית נבדלת ומאופיינת יותר מפייסבוק, הממוצע הזה צונח לאזור ה-300 אינטראקציות עבור מותגים עם מיליון עוקבים. באינסטגרם, כאמור היקף האינטראקציות עומד על פי 58 יותר מפייסבוק ופי 120 יותר מטוויטר.
המחקר של פורסטר כלל סקירת פעלות ב-7 רשתות חברתיות וגילה כי באופן כללי, ב-6 מתוך 7 רשתות, רמת האינגייג\'מנט עומדת על פחות מ-0.1 אחוז. לעומת זאת, פוסטים של מותגים מסחריים באינסטגרם זכו לשיעורי אינגייג\'מנט בגובה של 4.21% פר משתמש/עוקב.
אחד מהאנליסטים של פורסטר הציע דוגמה שממחישה את פערי הביצועים בין פייסבוק לינסטגרם. לדבריו מותג המשקאות הקלים \'רד-בול\' העלה במקביל בעמוד שלו בפייסבוק ובאינסטגרם, סרטון וידאו על גלישת סנואובורד. מתוך 43 מיליון חברים שיש ל\'רד-בול\' בפייסבוק הסרטון זכה ל-2,600 לייקים בלבד, המהווה שיעור של 0.006% בלבד. לעומת זאת באינסטגרם, שם יש למותג 1.2 מיליון עוקבים, הסרטון זכה ל-36,000 לייקים, 3% יותר מפייסבוק ביחס שבין לייק למספר עוקבים.
מטבע הדברים וכפי שמוסבר על ידי פורסטר, נתונים אינסטגרם המרשימים, הם תוצאה של הכמות הנמוכה יחסית של מותגים ברשת חברתית זו. על פי חברת המחקר, פחות מפרסמים משתמשים באינסטגרם, ומי שעושה זאת מעלה פוסטים בתדירות נמוכה יותר לעומת רשתות אחרות. התוצאה היא שפוסטים מסחריים באינסטגרם לא נאלצים להיאבק על מקומם בדרך ללקוחות/משתמשים/עוקבים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדליק! אפשר להדפיס את תמונות אינסטגרם על מגנט
    יוני 05/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה מגניב! מצאתי אתר שמאפשר להדפיס תמונות מהחשבון אינסטגרם על מגנט. www.piconpic.com
    סגור
  • 1.
    ניתוח טכנוקרטי
    אבירם פידל 05/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמשווים אינגייג'מנט בין פלטפורמות חברתיות לא מספיק לחשב לייקים ותגובות. אם רוצים השוואה אמיתית איכותית יש לבחון למה הובילו האינטראקציות, כשפייסבוק מנצח בגדול בשני פרמטרים עיקריים: א. בפייסבוק הדיאלוג בין המפרסם לאנד יוזר עמוק ומורכב הרבה יותר, כולל רבדים ציבוריים ופרטיים ומאפשר העברת אינפורמציה ממשית ומקדמת מכירה הרבה יותר. ב. ברמת הקונספט, הפלטפורמה של פייסבוק גמישה ומתאימה כמעט לכל סוגי המפרסמים, בעוד שבאינסטגרם יש עדיפות מובהקת למותגים ש"מצטלמים טוב", ר' דוגמת רד בול. בפייסבוק אפשר ליצור קמפיין אפקטיבי של לידים גם ללקוח שמה לעשות, המוצר/שירות שירות שלו הוא מופשט (נניח לצורך הדוגמה בי"ס לשפות) שההוויה שלו אינה כוללת אינהרנטית תמונות של באנג'י או סנואו בורד. שם, פייסבוק מאפשר המחשה בכל ויז'ואל שנרצה, כולל סנואובורדינג, עם קופי רלוונטי שקושר למבצע וכדומה, ומהווה למעשה במה טובה יותר למסרים פרסומיים.
    סגור