שיווק ופרסום

"אני ילד כאפות מרטיב במיטה": הצופים התלוננו - 'פאנטה' הסירה את הפרסומת

בפרסומת שהעלתה את זעם הצופים נראה ילד מקריא מפתק במה שמצטייר כמשפט משפיל. בחברה למשקאות קלים טוענים: הקמפיין ירד כבר לפני חודש
פאנטה (צילום צילום מסך מתוך סרטון הפרסומת)
האם הורדתה של פרסומת \"ילד הכאפות\" של פאנטה, נבעה מתלונות צופים, או כי החברה תכננה גם כך לסיים את שידורה? ברשות השנייה טוענים כי פניה שלה לחברה למשקאות קלים הובילה להסרת הפרסומת, ואילו בחברה עצמה מתעקשים כי הפרסומת הורדה כבר לפני כחודש.
הפרסומת שהופקה על ידי גליקמן נטלר סמסונוב, היא חלק מהשפה החדשה של המותג בישראל, שכוללת דמויות מצוירות ומכוונת לקהל היעד הצעיר. בפרסומת המדוברת נראה אחד הילדים (\'פרנקו\') מנסה להרשים ילדה דוברת עברית, כשהוא מקריא לה מפתק משפט שנכתב עבורו כהלצה: \"אני ילד כאפות מרטיב במיטה\" זאת לקול צחוקם של הילדים האחרים.
בתלונות שהופנו לרשות על ידי הצופים נאמר כי הכינוי \"ילד כאפות מרטיב במיטה\" הינו משפיל ופוגעני ועלול לגרום נזק לילדים הסובלים מהרטבה במיטה. \"האם זו הסטיגמה שנכון להעביר לציבור ולילדים בפרט - שילדים שמרטיבים במיטה הם ילדי כאפות? האם נכון להפוך ילדים הסובלים מקושי זה ללעג בעיני חבריהם\" כתב אחד הפונים. פונה אחר כתב: \"אני חושב ששפה אלימה כזו לא ראויה בפרסומת שמשודרת בכל שעות היום. במיוחד הלעג להרטבה במיטה הוא בריוני\".
פונה אחרת כתבה :\"אין מקום בטלוויזיה לפרסומות מסוג זה שצוחקות על בעיות רפואיות אמיתיות שהרבה ילדים סובלים ממנה. אזכור אומלל ולא ראוי בכל קנה מידה. מה ילד שסובל מהרטבת לילה אמור לחשוב? שעדיף לו להתאבד?\"
בעקבות התלונות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו פנתה לתחום טלוויזיה ולאגף פרסומות. בעקבות פניה אל המפרסם, הודיעה בימים האחרונים החברה המרכזית למשקאות קלים שמשווקת את פאנטה בישראל כי היא ערה לתגובות שיעורר התשדיר בקרב הצופים וכי בעקבות זאת היא החליטה להוריד אותו. עוד היא החליטה כי היא תערוך שינויים בתשדיר במידה ויוחלט לשדרו שוב. במסגרת זו יוסרו הביטויים \"ילד כאפות\" ו\"מרטיב במיטה\".
נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב בירך על ההחלטה להסיר את התשדיר: \"אמנם מדובר בתשדיר הומוריסטי אך אין פירוש הדבר שבמסגרת זו יושפלו ילדים רבים הסובלים מבעיה זו או אחרת. אני מברך על החלטת המפרסם לגלות רגישות לילדים ולהסיר את התשדיר הפוגעני.\" אמר רגב.
מהחברה המרכזית נמסר בתגובה: \"הקמפיין הסתיים לפני חודש. אנו רוכשים כבוד רב לצרכנים ולצופים שלנו ובאף מסע פרסום אין לנו שום כוונה לפגוע בהם בשום צורה״.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ספורטאים סובלים מבעיות גב
    איש 05/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מבעיות של עצמות סדוקות ושבורות וכאבים חזקים בשרירים , תעלו על מגדל גבוהה ותראו כמה העולם גדול !
    סגור
  • 3.
    תעשו ספורט, תאכלו בריא ושתו מים
    גיא מ. 05/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מים עם סוכר וצבע רק יהפכו אתכם לילדים שמנים ועצובים.
    סגור
  • 2.
    איזו צביעות אלוהים אדירים (ל"ת)
    אנונימי 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הרעיון למנוע מהדברים האלה לעלות לשידור
    בני 05/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם צו איסור פרסום לפרסום???
    סגור