שיווק ופרסום

סקר: אמהות קובעות בצורה מוחלטת מה לקנות לבית - וממה הן הכי מושפעות?

לקראת כנס M2M של איגוד השיווק הישראלי ואתר תפוז אנשים, קבלו טעימה מסקר מיוחד שנערך לכבוד האירוע, ובוחן את ההשפעות על הקניות לבית. פייסבוק ברשימה, וגם בלוגים ופורומים, אבל קודם כל האמהות עצמן
כנס M2M (צילום לוגו)
אז מה משפיע על האמהות הישראליות כשהן מעוניינות לרכוש מוצר או שירות? האם אלה החברות שלהן? אמהות בפורומים וקבוצות שונות בפייסבוק? אמהות מפורסמות? או פרסומות? ואולי זה בכלל הילדים הם אלה שמחליטים עבורנו, ואנחנו רק הארנק.
בסקר שנערך במהלך חודש יוני על ידי חברת zeta tools לקראת כנס שיווק לאמהות M2M שעורכים ביום שני הבא איגוד השיווק הישראלי ותפוז אנשים, והתבסס על מדגם של 300 אמהות, עולה כי לאמהות יש השפעה אבסולוטית בהחלטות הקנייה בבית - 87% מול 12% לאבות ו-1% בלבד לילדים. בקרב אמהות אשר עובדות כעצמאיות ההשפעה של האמהות מגיעה ל- 96%.
אצל כמעט 20% מהאמהות, לילדים יש מידה רבה או רבה מאד של מעורבות בקבלת החלטות בנושאי צריכה וקניות לכל המשפחה, וככל שהילד גדול יותר, כך ההשפעה שלו גדלה.
עוד עולה מהסקר כי רוב מכריע של 84% מהאימהות מצהירות כי חוות דעת של אמהות אחרות משפיעות עליהן.
חברות קרובות וחוות דעת של גולשות הם שני המקורות המשפיעים ביותר (74% ו- 55% בהתאמה). על פי הסקר, עולה עוד כי האתרים בהם האמהות נעזרות על מנת לקבל מידע על מותגים ומצרים, הם גוגל (83%) ששולט בכיפה, ואחריו - קבוצות של אמהות וחברות בפייסבוק ופורומים/בלוגים. עמודי מותג בפייסבוק נמצאים הרבה מאחור מבחינה זו.
שאר נתוני הסקר יפורסמו במהלך כנס M2M של אתר תפוז אנשים ואיגוד השיווק הישראלי, בשיתוף עם אתר אייס, שיתקיים ביום שני בסינמטק תל אביב. בכנס ישתתפו תלמה בירו - מנכ\"ל איגוד השיווק הישראלי; אלנה קודניאשובה - מנכ\"לית פרוקטר אנד גמבל ישראל; דן חן - מנכ\"ל תפוז אנשים; ענת גרוס שון - מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתנובה; נמרוד הלוי מפייסבוק; יואב פרידור - מנכ\"ל ומייסד Buzzilla; קרן קרמר - אשת תוכן ומדיה דיגיטלית ומנהלת פורום הורים לפעוטות; ונדב פרסמן - מנהל קריאייטיב ראשי בפרסום באומן בר ריבנאי.
כנס M2M
כנס M2M
תגיות M2M
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    סקר שלא מחדש כלום (ל"ת)
    גבר 07/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תפוז הכי רלוונטי למי שפונה לאמהות
    סיגל 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכולה להגיד מניסיון של שנתיים שלפחות בכל מה שקשור למותגים אשר מדברים לאמהות לילדים קטנים תפוז עובד מעולה. לא יודעת לגבי גדולים.
    סגור
  • אין על תפוז, גם בפורומים של כיפה התוצאות טובו (ל"ת)
    שוש 07/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אדיוטים עוד קיימים?
    רננה 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכוונה לגברת מזור מהתגובה הראשונה
    סגור
  • 3.
    אם אתה לא שם זה לא אומר שזה לא קיים (ל"ת)
    טלי 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תפתחו באזילה ותראו איך תפוז מוביל בשיחה
    ליאת 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במיוחד בקרב אמהות כמעט בכל תחום. אם מישהו מבין בשיווק לאמהות זה הם.
    סגור
  • 1.
    שיווק ותפוז?
    דליה מזור 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזרנו ל 1998? תפוז עוד קיים?
    סגור
  • לא את! (ל"ת)
    אחד שיודע 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בתפוז 4 מיליון יוניקים בחודש. יוניקיות בעיקר
    לא, את 07/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ועדת המדרוג של האינטרנט זכרונה לברכה דירגה את תפוז במקום הרביעי מבין האתרים הישראלים. קצת מאחורי מאקו והרבה לפני נענע וכל השאר. נכון, תפוז הוא אתר ותיק. יש אנשים שלא גולשים בתפוז, אולי גם את ביניהם. זה בסדר גמור. אבל אחד הדברים הראשונים שלומדים בשיווק זה לא להסתכל על עצמנו כלקוחות. זה חשוב במיוחד בעידן של האינטרנט שמאפשר אינסוף אפשרויות ואתרים (בשונה למשל מפרסום בטלויזיה או בעיתון). כנראה לא היית בשיעור הזה.
    סגור