פרסום ושיווק

בועת פייסבוק? מיכאלה ברקו תשלם מיליון שקל על 20% מ-Like & Share

מיזם השיווק ברשת החברתית שהוקם על ידי מורן קרמין-קורן ואליאב אללוף מצרף לשורותיו את הדוגמנית ואשת העסקים לפי שווי חברה של 5 מיליון ש'
משה בנימין |  13
מיכאלה ברקו (צילום יח"צ)
בעידן שבו משרדי הפרסום המסורתיים חווים ירידת ערך עקבית ומגששים אחר המודל המנצח החדש, חברות שיווק מבוססות פייסבוק קובעות כללים חדשים בזירה ועושת את המסלול ההפוך. מיזם הפייסבוק Like & Share של מורן קרמיק-קורן ואליאב אללוף מהווה ביטוי מעשי של תמונת המצב הזו עם מכירת 20% ממניותיו לאשת העסקים והדוגמנית מיכאלה ברקו תמורת מיליון שקלים.

העסקה שמעמידה את שווי החברה על 5 מיליון שקלים מייצרת אבן דרך חשובה לעסקאות עתידיות, אך מרימה לא מעט גבות, ובאופן טבעי. האם זהו הערך הריאלי של המיזם, שהוקם לפני 3 שנים, אינו מציג פיתוח טכנולוגי דיגיטלי, ומבוסס על מודל של שיווק מפה לאוזן ברשתות החברתיות לאחר התנסות אישית של נשים ואימהות במוצרים ממגוון תחומים? בהנחה שכן, ובהסתמך על היקף החברים המרשים שלו, האם זהו קו פרשת המים של התעשייה, בתקופה שבה משרדי הפרסום הממוסדים יתקשו למצוא קונה לפי מחיר שכזה?

בימים אלה מושלם המהלך בין חברת Like & Share למיכאלה ברקו שתשמש כשותפה פעילה בחברה. עם כניסה של ברקו לתמונה, תוקם חברת משותפת כאשר מבנה הבעלות החדש יכלול אותה עם 20%, קרמיק-קורן שתדלל את החזקתה מ-75% ל-60% ואללוף שיחזיק 20% במקום 25% עד כה.

Like & Share הוקמה על ידי קרמין-קורן, 35, לפני כ-3 שנים כאשר הייתה בחופשת לידה. כאמור, החברה מתמחה בשיווק מפה לאוזן ברשתות החברתיות ומתבססת על התנסות אישית של נשים ואימהות במוצרים ממגוון תחומים. לפני כשנה וחצי היא חברה לאליאב אללוף, שנחשב לאחד מהכוחות הבולטים בתחום המדיה החברתית בישראל.

כיום משרדי החברה יושבים בחיפה ובין לקוחותיה המוכרים נמנים \'טרה\', \'ללין\', \'נוטרילון\', \'וישי\', רוטב סויה \'קיקומן\', \'ורדינון אונליין\', \'מגה באינטרנט\', \'ניקול\', \'האגיס\', \'קסטרו\', \'נעמן אונליין\', \'תנובה\', \'מאיר בייגל\' ועוד.

לדברי קרמיק-קורן המשמשת כמנכ\"ל Like & Share: \"אנחנו נרגשים שמיכאלה מצטרפת לצוות המנצח של לייק אנד שר. הנסיון והרקע שלה בתחומי הצרכנות והאופנה והאנרגיות הנדירות שלה יהוו תרומה אדירה למיזם הצומח\".

אליאב אללוף, שותף ב- Like & Share: \"מנהלי שיווק ומנכ\"לים מובילים הפסיקו להסתנוור מקמפיינים ראוותניים ומתחילים לחזור לנקודת הבסיס. מה שכל מותג צריך זה לקוחות מרוצים ונלהבים, שעושים לו שיווק מפה לאוזן - גם בדיגיטל וגם בעולם האמיתי. אנחנו יודעים לאתר אותם ועכשיו, יחד עם מיכאלה, נוכל להפיץ את המסר הזה ליותר ויותר מנהלים ויזמים בישראל\".

את תחילת דרכו של המיזם החלה קרמיק-קורן המייסדת עם חברת \'טבעול\' במהלך שיווקי שבמסגרתו התנסו כ-50 נשים במוצרי החברה ולאחר מכן שיתפו בפייסבוק את חבריהם בחוויה האישית. המיזם זה התחיל במעגל החברות הקרוב שלה ולאחר שנתיים גדל לכ-30 אלף אימהות ונשים שמתנסות במוצרים אמיתיים בגודל מלא ומשתפות את סביבתן בחוויה שעברו.

תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    קמפיין אחד בחודשיים
    אלונה 12/07/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הופך שווי ל 5 מליון? לדעתי זו טעות והכוונה ל 5 מיליארד. *דמיינו סטטוס רוחניקי שהועתק מאיפשהו ועשו לייק*
    סגור
  • 10.
    אחת שיודעת
    מיכאלה 10/07/2014 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שמדובר בבלוף וזה לא באמת כמו שאליאב מנסה למכור?
    סגור
  • את לא תדברי על אליאב ככה!!!
    אדית 10/07/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מנטור ויש לו חברה פיית פייסבוק!!!!
    סגור
  • 9.
    מעניין מי כתב לה את התכנית העסקית.נשמע מצויין
    נועה 09/07/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מי כתב לה את התכנית העסקית.נשמע מצויין
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד, יישר כוח
    מיכל 09/07/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחירה מצויינת של ברקו. שאפו.
    סגור
  • 7.
    מה אתם מתבכיינים?
    בני 09/07/2014 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי בטח למשרדי פרסום יש איזושהי טכנולוגיה פורצת דרך... הכח שלהם נמדד באמצעות התקציבים שהם מביאים. המקרה כאן זהה לחלוטין, רק שבניגוד אליהם, מדובר בפתרון ייחודי
    סגור
  • 6.
    הם פנו אלי לפרסם לאמהות אבל לא קניתי את הלוקש
    מיקה 08/07/2014 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עאלק 5 מיליון. מה זה ההקרצה המגוחחת הזו?
    סגור
  • 5.
    אין להם אפילו משרד (ל"ת)
    שולחן להשכרה מישהו? 08/07/2014 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    עוד טריק יח"צ... תמצאו את מי שיאכל את הלוקש
    צוקי 08/07/2014 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייס שוב מצטטים קומוניקטים. עיתונות במיטבה. מי ישלם מיליון שקל על הבדיחה הזו? כולה דחפו את השם של ברקו בתשלום כדי לקדם את המיזם המגוחך הזה
    סגור
  • 3.
    אלוהים ישמור איזה טיפשה
    ת 08/07/2014 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה שיש המון עודף של מזומן
    סגור
  • איח איח כמה קנאה... ברקו המלכה (ל"ת)
    אייל 12/07/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מיליון שקל בתחת שלי
    פחחח 08/07/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שאללוף נוגע בו נכשל. די להאכיל לוקשים
    סגור
  • 1.
    אוייש לא הגזימו בכלל... כולה אספו כמה אמהות
    טל 08/07/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי פרסום ממומן של שלוש שנים ועכשיו חושבים שזה עולה 5 מיליון !! אולי 50 אלף
    סגור