פרסום ושיווק

במקביל למחאת יוקר המחיה: איש השיווק באוקטובר - אלעד רביד משטראוס

בזכות השקת סדרת 'החומוסיה של אבי' וסלטי הסלק שנוסו על עוברים ושבים בשוק, החליט איגוד השיווק לבחור ברביד לאיש השיווק של החודש
כתבי אייס |  6
אלעד רביד (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
איגוד השיווק הישראלי בחר באלעד רביד, מנהל השיווק של חטיבת המזון הטרי בשטראוס, לאיש השיווק של חודש אוקטובר 2014. רביד נבחר בזכות הובלת מהלכים שיווקיים של חדשנות קולינרית בקטגוריית החומוס והסלטים של שטראוס והצלחתו יחד עם צוותי החטיבה, להגדיל את נכסיות מותג אחלה תוך הגדלה משמעותית של נתח שוק וצמיחה.

רביד הוא מהנדס תעשיה וניהול ובוגר תוכנית EMBA של האוניברסיטה העברית. בעבר שימש כמנהל שיווק ביד מרדכי. רביד הוא בעל ותק של 10 שנים ב\'שטראוס\' ומשמש כמנהל השיווק של חטיבת המזון הטרי של החברה כבר 3.5 שנים.

בהודעת האיגוד נמסר כי בין המהלכים אותם הוביל רביד ניתן למנות את \"פיתוח שפת החקלאים האמיתיים כבסיס להבטחת \'הרכיבים הטובים\' של אחלה, השקת סדרת \'החומוסיה של אבי\' בו פתחה שטראוס יחד עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, חומוסייה סודית והוכיחה כי החומוס של אחלה טעים כמו חומוס של חומוסייה\". לדברי האיגוד, \"המהלך שילב פרסום מסורתי עם פעילות דיגיטל מגוונת, סגר פער של 10 נקודות בנתח השוק וצמצם פערים אל מול המתחרים בסגמנט החומוס\", כשהכוונה למותג צבר.

לאחר הצלחת המהלכים בחומוס, המשיך הצוות בפיתוח מוצרים חדשים גם סלטי הירקות תחת סדרת \'טעמי השוק\' תוך דגש על חדשנות מוצרית ומהלכי חשיפה המאתגרים את הטעם של המותג במבחן הצרכן ומאתגרים את הפרדיגמות הקיימות בקטגוריה. כך הושק סלט הסלק החדש של אחלה עם פתיחת דוכן פופ-אפ של מנות סלק בלב שוק מחנה יהודה; לאחר שלקוחות הדוכן אכלו ונהנו מסלט הסלק, נחשף בפניהם כי מדובר בסלט הסלק של אחלה, תוך תיעוד ההפתעה שעל פניהם ובהמשך שיתוף פעולה קולינרי ארוך טווח עם השוק הירושלמי. במהלך האחרון, השיק המותג סדרה של סלטים חדשים של קינואה, עדשים וקטניות, המציעים הזדמנות צריכה חדשה בקטגוריית הסלטים. במסגרת המהלך הושק מותג \"איטלקי\" שכביכול הגיע למעדניות בישראל עם סלטי פרימיום.

המוצרים הוצעו לטעימה במעדנייה ולאחר ההתלהבות נחשף המותג במהלך תקשורתי נרחב בטלוויזיה ובאינטרנט. המהלך זכה ביותר מ-600 אלף צפיות ייחודיות עם אחוזי שיתופיות גבוהים במיוחד ברשתות חברתיות ובקרב מובילי דעה. ההשפעה של המהלך יצרה התנסות רחבה בסלטים החדשים (200 אלף יחידות נמכרו בהשקה) ונתח השוק של המותג בקטגורית הסלטים צמח ב-5 נקודות (מ-26% ל-31%) תוך חיזוק תפיסות טעם והחדשנות.

בנימוקי ועדת השיווק לבחירה באלעד רביד נכתב כי \"איגוד השיווק הישראלי מכיר בכך כי מעבר לצמצום הפערים המשמעותי אל מול המתחרים בזמן קצר, חיזק המהלך של רביד, עם צוות המותג, את תפיסת המותג אחלה כטעים, חדשני ורלוונטי לצרכנים. בשנתיים החולפות אחלה הוא המותג הצומח ביותר בקטגוריית הסלטים הארוזים עם צמיחה של מעל 20% במכירות ובהתאם שיפור של 6.5 נקודות בנתח השוק (סטורנקסט כספי)\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ״פיתוח שפת החקלאים האמיתיים״ וואלה?!?!
    מר קטינג 04/11/2014 16:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום חדשנות שום קריטיביות ,עוד מהלך טקטי שיגרתי . ועוד בחירה שבעיקר מעידה על איגוד השיווק שלא יבין שיווק גם אם יפול היישר על ראשו
    סגור
  • 4.
    איזה מהלך ואיזה בטיח?!
    צבר 03/11/2014 22:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל מבויים! הם בסה״כ פיתחו שפה פירסומית חדשה.
    סגור
  • מבוים
    מבוים 04/11/2014 01:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבוים? למה אתה מקשקש. מהלך גדול שקיבל חשיפה מטורפת, גרם למהפך בשוק ודרך אגב, ממש לא היה מבוים. שפה פרסומית של לספר את הסיפור האמיתי
    סגור
  • 3.
    תותח! כל הכבוד! (ל"ת)
    מעין ט. 03/11/2014 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תותח
    יואב 03/11/2014 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש שיווק מדהים. צנוע , מקצוען ובן אדם.
    סגור
  • 1.
    תוצאות מדהימות
    אבי 03/11/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החטיבה הכי טובה שיש
    סגור