שיווק ופרסום

הג'וב הבא שלי// הדילמה של יוצאת גרופון - והאם צריך לשנות כיוון בקריירה?

אחרי שעבדה ב-AVRAHAM, שלמור וגרופון, ענבל לייטנר מגיעה למדור של אייס וחברת ההשמה קודקס - שמסייע לעובדים בברנז'ה לחשוב על כיוון מקצועי. אז על אילו מסלולים מתאימים תייעץ לה המומחית אורטל אסיאו?
ענבל לייטנר (צילום צילום עצמי)
התפקיד האחרון של ענבל לייטנר היה פלנרית ועוזרת שיווקית באתר גרופון . כעת ניצבת ענבל מול דרך חדשה - ומתלבטת מה הצעד הנכון ביותר כדי להגיע למטרות שהציבה לעצמה. בדיוק פה נכנס לתמונה מדור הג\'וב הבא שלי של אתר אייס ובחברת ההשמה קודקס .
מדור \'הג\'וב הבא שלי\' מציג מדי שבוע עובד בתעשיית התקשורת שיזכה לניתוח קריירה פרטני על ידי מומחים. במדור יציג המרואיין את עברו התעסוקתי, השכלה, שאיפותיו, וגם פרטים כגון הישגים מקצועיים, חברים בתעשייה ומקורות השראה. על בסיס שאלון מורכב עליו עונה המרואיין, איש מקצוע מטעם קודקס יבחן את הנתונים וייעץ למרואיין על המסלולים שעל פניו עשויים לעניין ולהתאים לו. רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או בדף הפייסבוק שלנו .
לענבל 4 שנות ניסיון בתחום השיווק והפרסום. היא בעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול מהמכללה למנהל, ונמצאת כעת בעיצומם של לימודי ניהול עם התמחות בייעוץ ארגוני בבית הספר רקאנטי באוניברסיטת תל אביב.
בתפקידה האחרון הייתה אחראית על ניהול עמודי אתר \'גרופון\' שהיו תחת אחריותה מבחינת התמהיל השיווקי, מיקומים של העסקאות ולוחות הזמנים, ניתוח דוחות BI והתמקצעות במערכת salesforce, תכנון והוצאה לפועל של ספיישילים שיווקיים, עבודה שוטפת עם ממשקים שונים בארגון. בשנים 2012-2013 עבדה כפלנרית בכירה במשרד הפרסום AVRAHAM, כשליוותה את לקוחות המשרד משלב גיבוש הרעיון ועד והוצאה לפועל של האסטרטגיה הפרסומית והשיווקית, ניהול מחקרים כמותיים ואיכותיים, עבודה עם גורמים פנימיים וחיצוניים ועבודה על מכרזים לגיוס לקוחות חדשים.
בשנים 2011-2012 עבדה ענבל כפלנרית במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי y&r, שם הייתה אחראית על בניה ויישום האסטרטגיה של הלקוחות שטופלו על ידה, בניית מצגות והעברתן, לימוד הענפים בהם פעלו לקוחות אלו, מגמות, טרנדים, ניתוח השוק בארץ ובעולם, פילוח קהלים, מחקרים ועוד.
בשנים 2009-2010 עבדה כ-Account Manager בחברת מרימדיה, שם עסקה ברכש מדיה, העלאת קמפיינים וניהולם, לצד ניהול מו\"מ ושיתופי פעולה מול חברות מדיה ברחבי העולם.
ומה היעדים שלה כעת? לאחר שנים בתחום הפרסום, ענבל מעוניינת לבנות מסלול קריירה ארוך טווח בתחום השיווק הקלאסי. ענבל חושבת על משרת מנהלת מותג למשל, או מנהלת פיתוח עסקי, מנהלת קטגוריה בשיווק, וכמובן שהלאה למנהלת מחלקה/אגף שיווק, סמנכ\"לית שיווק ויועץ אסטרטגי/שיווקי. רוצים לדבר איתה? הנה דף הלינקדין שלה .
ענבל לייטנר
ענבל לייטנר
1. היתרון המקצועי שמבדל אותי: הניסיון שצברתי בתחום האסטרטגי וניהול הלקוח עם מגוון רחב של לקוחות וסוגי צרכנים, מאפשר לי להביא לתפקיד שילוב של ראיה אסטרטגית ויכולות אנליטיות יחד עם יכולת להוציא דברים אל הפועל. מעבר לניסיון ולמיומניות שלי, אני מאמינה שהערך המוסף שאני מביאה איתי לתפקיד הוא תשוקה ואהבה אמיתית לתחום יחד עם סקרנות רבה וחשיבה יצירתית וזהו היתרון המקצועי האמיתי שלדעתי מבדל אותי.
2. הלקוח הכי נחשק שטיפלתי בו: במסגרת עבודתי כפלנרית בשלמור אבנון עמיחי Y&R וכפלנרית בכירה ב-AVRAHM, טיפלתי בלקוחות נחשקים מאד כמו שטראוס, Abbott, פוקס-הום ו-General mills.
3. ההישג הכי משמעותי עד כה: לשמחתי, כבר מתפקידי הראשון כפלנרית ב-y&r-, ניתנה לי ההזדמנות לעבוד עם מותגים מובילים ולתרום לתהליכים משמעותיים ואסטרטגיים באמצעות תובנות מדויקות שהובילו לקבלת קרדיט רב ולתחושת סיפוק שאין כמותה. מבין התהליכים הרבים של הקמפיינים וההשקות שהייתי שותפה בהם, ההשקה של דנכול שטראוס הייתה אחת המשמעותיות עם הבאת מותג חדש לגמרי לארץ.
הישג משמעותי נוסף ומאוד מתגמל הוא זכיה במכרזים של לקוחות חדשים. ב-AVRAHAM הייתי שותפה למספר מכרזים שבהם הלקוחות בחרו להצטרף למשרד וזו תחושה נפלאה להיות חלק משמעותי בהגדלת הלקוחות של המשרד.
4. Must Have - 5 האתרים והבלוגים שהם חובה בשבילי:
- coloribus
- digitalbuzz
- אייס
- Adsoftheworld
- theFASHIONSPOT
5. השיר שהכי מייצג אותי ונותן לי השראה: אחד כזה הוא we live in a beautiful world של coldplay. לחשוב על העולם כמקום יפה, ועל כל הדברים בו ככאלה, מאפשר להסתכל על הצד המלא של הכוס ולקבל אנרגיה והשראה מכל דבר.

6. לא מתחילה את היום בלי: קפה.
7. מתחרה שאני תופסת ממנו: בארץ אני תופסת מהפעילות השיווקית של סופר-פארם , קרולינה למקה ברלין ו- yes .. בזירה הבינ\"ל - סטרבאקס ו אפל , חברות חדשניות שמצליחות לייצר engagement עם הצרכנים שלהם.
8. פרויקט/לקוח שהייתי הורגת בשבילו: לעבוד בשיווק של M&H או באחד מהתאגידים המובילים כגון פרוקטר אנד גמבל ו יוניליוור .
9. מקורות השראה ומודל לחיקוי: TED ,, diane von Furstenberg ואנשים ברחוב.
10. שאיפת הקריירה הסודית שלי: לפתוח בלוג או אתר סחר בתחום העיצוב - אופנה ואקססורוריז לבית.
11. הרגלים מוזרים שפיתחתי כשהשעון מצביע על חצות ואני עדיין במשרד: לעשות סיבוב במשרד ולצעוק \"אני עוד כאן, אל תנעלו\".
12. טיפ מקצועי למי שרוצה להתחיל קריירה בתחום: התמדה, נחישות, מוטיבציה ותשוקה... כל עוד יש לכם את התכונות האלו ואתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע, אתם תגיעו לשם. ויש לי עוד טיפ - תהיו סקרנים ותסתכלו על הכל כהזדמנות ללמוד משהו חדש ולהתפתח. כך גם תהיו יותר טובים בעבודה שלכם וגם תאהבו אותה.
אורטל אסיאו, מומחית לשיווק, קודקס
אורטל אסיאו, מומחית לשיווק, קודקס
ענבל צברה ניסיון רב ואיכותי בעולם הפרסום בתפקידי אסטרטגיה, שנחשבים מבוקשים ביותר גם בחברות המספקות שירותים בתחום וגם בחברות מסחריות גדולות. ניסיונה מעניק לה בידול וערך מוסף רב בעיניי מעסיקים בקטגוריות אלה. במידה והייתה מכוונת להתפתחות באפיק זה, היה נפתח בפניה מסלול התקדמות מרשים לעמדות בכירות בטווח זמן של מספר שנים. ואולם, מכיוון שהמסלול שהגדירה כיעד הוא בתחומי השיווק הקלאסי, אזי נדרש ביצוע שינוי בכיוון הקריירה כבר בשלב זה.
קיימים 2 מסלולים \"טבעיים\" מרכזיים להשתלבות בתפקיד של מנהל מותג בחברות הגדולות. הראשון הוא השתלבות בתפקיד ראשוני של עוזר מנהל מותג/שיווק/סמנכ\"ל שיווק, והתקדמות מבפנים לתפקיד ניהול מותג לאחר צבירת ניסיון של שנה-שנתיים.
המסלול השני הוא מעבר ממשרד פרסום לצד לקוח. אז, המסלול הטבעי הוא להתחיל בתפקיד של תקציבאי, להתקדם לתפקיד של סופרווייזר ובאמצעות קשרים טובים ומבוססים עם הלקוחות המנוהלים, לעבור ישירות לצד הלקוח.
תפקיד הפלנרית במובן זה אינו מקפצה טבעית לניהול מותג בחברות גדולות, אלא תפקיד בכיר ואסטרטגי יותר. הבחירה של ענבל להרחיב את ראייתה ולצור נתיב מקביל שהינו פחות רווח, מאפשרת לה סלילת דרך ייחודית ויצירתית. בראייה עתידית, ככל שענבל תמשיך ותתקדם במעלה הסולם, יהיה מורכב יותר מבחינתה לחזור אחורה לתפקידים התחלתיים בשיווק קלאסי שהינם הכרחיים לביסוס ניסיון ובניית מסלול קריירה שיוביל אותה לעמדות בכירות של מנהלת מחלקת שיווק או סמנכ\"לית שיווק. לכן, חשוב שהשינוי יתבצע במהלך התקופה הקרובה.
השתלבות בתפקיד ניהול מותג תאפשר לענבל לחזק עוד יותר את הניסיון שצברה, להתמקד ולהכיר לעומק את כל מעגל הערך, להבין את עולם ייצור המוצרים דרך מפעלי הייצור, לצד היכרות עם צד הלקוח מכל האספקטים והכיוונים. היא תלמד לעומק את היבטי החיבור העסקי, הצבת היעדים, פיתוח המוצרים והתמחור, ותעשיר את הניסיון שלה באלמנטים רבים שטרם התנסתה בהם.
ענבל יכולה להגיע לתפקיד ניהול מותג בכמה דרכים. האחת, על ידי השתלבות בתפקיד ראשוני יחסית של עוזרת סמנכ\"ל שיווק. ואולם במסלול זה נדרשת הליכה אחורה במחיר ירידה משמעותית בתנאים ובשכר. אופציה נוספת ונכונה יותר, תהיה לכוון להשתלבות בחברות בינוניות בגודלן (ולא קטנות) בתחומי הביטוח, הפיננסים, קמעונאות המזון או הלייף סטייל. בחברות מסוג זה היא תוכל להתלבט מאד מבחינת הכישורים והניסיון שצברה והם יהוו מקפצה מצוינת למעבר לתפקיד הבא בחברה גדולה. פחות מומלץ לנסות ולהשתלב בענפי ההייטק והתעשייה, זאת משום שבעולמות אלה קשה יותר להתברג וברוב המקרים נדרש ניסיון קודם מתחום ההייטק בעדיפות לחברות גלובאליות.
ככלל, קשה יותר להשתלב בחברה גדולה בשלב זה, משום שאז נדרשים רקע וניסיון בניהול מותג מחברה גדולה או בינונית. כאמור, נדרש תפקיד נוסף שיתווך את המעבר ממשרד הפרסום לחברות אלה,שאחרת - בשלב זה - יהיה קשה יותר להבליט ולזכות למלוא הערך של הניסיון שצברה. על אף האמור, יש וניסיונה של ענבל במרימדיה כ-Account Manager והתקופה שעבדה בצד הלקוח יהוו את \"הגורם הנוסף\" שיספק לה יתרון משלים גם בקרב מעסיקים גדולים.
במידה וסימנו כיעד חברות בגודל בינוני, נשאלת השאלה - אילו תפקידים יכולים להוות תפקידי ביניים בחברות מסוג זה? התפקידים הם ניהול מותג, ניהול שיווק או ניהול פרסום. בחברות רבות ניהול הפרסום מקביל למעשה לניהול מותג מבחינת תחומי האחריות ואופי העבודה. לכן, חשוב לא לחשוש מהטייטל ולהתמקד במאפיינים הדומים של הדרישות.
ברגע שענבל תשתלב בחברות מסוג זה, כל האופציות יהיו פתוחות בפניה. יהיה לה קל משמעותית להשתלב בחברות גדולות בתפקיד של ניהול מותג ושם להתברג ולצמוח עם הניסיון והוותק לתפקידים בכירים יותר של ניהול קטגוריה (ניהול מספר מותגים במקביל), זאת לאחר שצברה ניסיון בניהול מספר מותגים לאורך השנים. הקידום לתפקידים בכירים ביותר במעלה המסלול, דוגמת ראש מחלקת שיווק או סמנכ\"לית שיווק, יכולים לקרות כחלק מקידום פנימי בחברות אלה, לאחר כ-7-8 שנות ניסיון או באמצעות המלצות של קולגות, או קבלת הצעה מחברה מתחרה בקטגוריה.
מסלול נוסף אפשרי, הוא לכוון לתפקיד ראש צוות אסטרטגיה ושיווק או לתפקיד ניהול תחום מחקר - בצד הלקוח (בחברות). בגלל הניסיון שלה (בצד הספק), היא תקבל קדימות ויתרון על פני יתר המועמדים ותגיע מנקודת פתיחה גבוהה יותר. יש חברות (גם כאן בינוניות בגודלן) שמאפשרות שילוב תפקידים של ניהול מותג יחד עם טריידמרקטינג, מה שיאפשר לה לשלב את הידע והניסיון שצברה בפן האנליטי והמחקרי, יחד עם צבירת ניסיון בשיווק קלאסי. דרישות המשרה במקרה זה הן ניסיון באסטרטגיה ואוריינטציה שיווקית. גם תפקיד זה יכול להוות תפקיד ביניים שיהווה מקפצה לשיווק הקלאסי בחברות גדולות בהמשך.
אופציה חשובה נוספת מתבססת על הקשרים שיצרה עם לקוחות שליוותה במסגרת עבודה כפלנרית ב-AVRAHAM וב\'שלמור אבנון עמיחי y&r\'. מומלץ מאד לפנות ישירות ללקוחות רלוונטיים שניהלת - שהקשר איתם היה מצוין - ולבקש מהם שימשכו אותך לצד הלקוח לתפקידים דוגמת ניהול מותג או רכזת/מתאמת שיווק. במקרה השני, נדרשת נכונות לירידה מסוימת בשכר, על מנת לצבור במשך שנה-שנתיים ניסיון רלוונטי ויקר ערך, שישרת אותך בקפיצת הקריירה הבאה, בהשתלבות בחברה גדולה.
רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או בדף הפייסבוק שלנו . לאתר של חברת קודקס - קודקס
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אחלה מדור, כל הכבוד לכם על היצירתיות,תמשיכו! (ל"ת)
    בן 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לדעתי המסלול שלה מעניין (ל"ת)
    שלי 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    למה אנשים משפילים את עצמם כאן?
    שרית 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור
    סגור
  • 1.
    יופי של מדור (ל"ת)
    אייל 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור