שיווק ופרסום

"עבדתי ב-HP ללא טיפת סיפוק; בשיא הדכדוך נסעתי להודו שם נפל לי האסימון"

ג'וב נחשק אינו מתכון לאושר - כך גילה טל שמידט, שאחרי הודו בחר לעשות שינוי, הקים מיזם, ובהמשך הגיע לחוגלה קימברלי. עכשיו הוא ב-Under40
טל שמידט (צילום יח"צ)
טל שמידט סוגר חודש בתפקיד מנהל התקשורת השיווקית של חברת חוגלה-קימברלי, לאחר שהצטרף לחברה ב-2012 כמנהל שיווק, דיגיטל, מלווה את הפעילות השיווקית של כל מותגי החברה: חיתולי האגיס, נייר טואלט לילי, טישו קלינקס, ניקול ועוד. לרגל חגיגות החודש, שמידט הוא האורח של מדור Under40 של אייס השבוע.
את הקריירה המקצועית החל שמידט (36) כמעצב גרפי בגולדפיש אינטראקטיב (2000). בחברת HP עבד כשנתיים (2004-2006) כמהנדס QA, ואז פרש לטובת סטארטאפ פרטי בתחום הפרסום בוידאו (2007-2008). למקאן דיגיטל הגיע בשנת 2009 כמנהל פרויקטים דיגיטל, עד שעבר לחוגלה קימברלי.
במקביל, עשה תואר ראשון במדעי המחשב בבינתחומי, שם גם המשיך לתואר שני בהתמחות שיווק. רוצים לדבר איתו? אז הנה הפייסבוק שלו, הטוויטר וכמובן הפרופיל שלו ב לינקדאין .
1. עבודה: אני עוסק בשיווק בעולם דיגיטלי וזה שילוב של 2 דברים שאני מאד אוהב: טכנולוגיה ואנשים. אני אוהב את הדינאמיות של טכנולוגיה ואת האפשרות של אנשים לעשות באמצעותה דברים חדשים. בנוסף, לנסות להנגיש אותה לאנשים נוספים בארגון או לצרכנים.
להוביל תחום חדש יחסית זו הזדמנות ואתגר. זה מלהיב לנסות להיות צעד אחד קדימה לפני אחרים אך מחייב לחבק את התסכול שאחרים לא ממהרים ללכת אחר החדש והלא מוכר. בשנים האחרונות הגבולות בין אונליין לאופליין היטשטשו לגמרי, ואף פרצו את גבולות הממשקים בארגון: מי אחראי על טכנולוגיה בנקודת מכירה? שילוב טכנולוגיה במוצר? דיגיטליזציה בשירות צרכנים? תפקידו של מנהל הדיגיטל בארגון צריך להשתנות כדי לתת מענה למציאות החדשה.
בהלימה לכך, לאחרונה התפקיד שלי התרחב וכעת הוא כולל תכנון, הקמה וניהול של פלטפורמות נכסים דיגיטליים, מדיה, תוכן, קהילות ודאטה לצד בניית מדיניות ואסטרטגיה שיווקית כלל אירגונית. הצוות שלי כולל 3 עובדים ואני מאמין שהוא מהווה בסיס לצוות \"השיווק של המחר\": יצירת תוכן בעל ערך ובניית מערכת יחסים ישירה עם צרכנים. לתפיסה מתקדמת והקצאת משאבים מכובדת זו נדרש אומץ רב מצד הארגון והאמון והתמיכה שאני זוכה לה אינו טריוויאלי עבורי. רינת אפרימה, סמנכ\"לית השיווק של החברה והמנהלת שלי, היא שותפה אמיתית למסע ואחת הסיבות העיקריות שאני מגיע כל בוקר עם חיוך.
2. בית: נולדתי וגדלתי בהרצליה, אך לאחר 10 שנים בתל אביב אני רואה בה את ביתי. אשתי היא אזרחית אוסטרית ולכן וינה היא סוג של בית שני.
3. ילדות: אסיר תודה על ילדות מאושרת ונורמלית להחריד בהרצליה. בית עם גינה בפרבר שקט של העיר, גרעין גדול של חברים טובים שליוו אותי החל מתקופת הגן, איזון שהיום נראה דמיוני בין לשחק בחוץ בשכונה לבין משחקי וידאו בבית. אין לי ספק שהילדות שלי היא בסיס איתן לאיזון שאני חש בחיי כבוגר.
4. לא יודעים עליי ש... אם לא הייתי בעולם הטכנולוגיה, כנראה שהייתי אדריכל. אני אדם מאד ויזואלי ובניינים הם אחד האלמנטים הדומיננטיים ביותר במרחב הציבורי, עם פן חברתי-סביבתי שמאוד מעסיק אותי. היות והבנייה והעיצוב בארץ במצב לא מזהיר, אני מאמין שהיה לי מקום לתרום.
5. הישג: ההישגים בחברה שלנו הם תוצאה של עבודת צוות ולא מופע יחיד, כאשר הצוות שלי ואני נמצאים שם תמיד לתמוך/לדחוף/לכוון. אני גאה במיוחד בהשקת אפליקציית המובייל של האגיס השנה, שחיזקה דרמטית את נוכחות המותג בזירה מספר 1 לאימהות, תוך הענקת ערך וחוויה. זה נכס למרחקים ארוכים ואנו מתכננים עוד הרבה הפתעות בקנה. הישג נוסף ומשמעותי לי ברמה האישית הוא ההבנה שאושר אמיתי הוא מצב של שלווה בין אירועים ולא האירועים עצמם. הקפדה על איזון סביר בחיים שומרת אותי במצב זה רוב הזמן.
6. רגע מכונן: סיימתי תואר במדעי המחשב ללא שום כוונה לעבוד בתפקיד טכני, אך מצאתי את עצמי כמהנדס בדיקות ב-HP עם תנאים מצוינים וללא טיפת סיפוק והגשמה. היה לי קשה לצאת מ\"כלוב הזהב\" של ההייטק ושכנעתי את עצמי שאוכל לעבור למחלקת השיווק בעתיד והמצב ישתפר.
לאחר שנתיים בתפקיד, בשיא הדכדוך, נסעתי לבד לטיול של חודש בהודו על מנת להתאוורר ולעשות חושבים. על חוף הים בגואה נפל לי האסימון שהבעיה לא הייתה התפקיד, אלא עולם התוכן שבו הייתי וכי ירידה לצורך עליה בלתי נמנעת. חודשיים אחרי עזבתי את HP וייסדתי מיזם משלי בתחום הווב 2.0 עם חצי מהתנאים שהיו לי קודם אך עם תחושת הגשמה עצמית. זו הייתה למעשה תחילת הטרנספורמציה שהצבתי לעצמי לעבור מעולם B2B טכני לעולם B2C שיווקי בו רציתי להיות. המסע היה ממושך אך זכיתי לעבור בתחנות חובה שסימנתי לעצמי להתנסות בהם בחיים: חברת הייטק גדולה, מיזם סטארט-אפ קטן, משרד פרסום מוביל וחברת מוצרי צריכה גלובלית. שילוב הכלים והיכולות שלקחתי מכל מקום בדרך עוזר לי היום מאוד באתגרי התפקיד הנוכחי.
7. רגע מביך: במהלך ביקור ראשון אי פעם של נשיא האזור של קימברלי-קלארק בישראל, הצגתי לו ולכל עשרות מנהלי החברה את אפליקציית המובייל של האגיס, הראשונה בתולדות החברה. הכנתי מצגת נוצצת, הבאתי את המקבוק הפרטי מהבית והנדסתי חיבור אלחוטי בין האייפון למקרן עבור דמו חי. המצגת זרמה מצוין עד שלב הדמו, בו האייפון לא עמד במתח וקרס, ונאלצתי לרדת מהבמה עם זנב בין הרגלים. הסוף טוב: ביקשתי לנסות שוב בתום הכנס, הפעם עם כבל שלא אכזב.
8. מודל לחיקוי: כל מי שמכיר אותי יודע שאני מעריץ פסיכי (בקטע טוב) של סטיב ג׳ובס וחברת אפל. חוסר הפשרות על בינוניות מעורר בי השראה, במיוחד במדינה שלנו בה הקפדה על פרטים היא לא מיינסטרים.
"כל מי שמכיר אותי, יודע שאני מעריץ פסיכי של סטיב ג׳ובס וחברת אפל". שמידט
"כל מי שמכיר אותי, יודע שאני מעריץ פסיכי של סטיב ג׳ובס וחברת אפל". שמידט
9. חלום: לייצר סוכנות פרסום פנימית בתוך הארגון. אפל עשו את זה לאחרונה וטבעי בעיניי שבעתיד הלא רחוק יותר ויותר ארגונים יצמצמו את ה\"אאוט-סורסינג לשכל\" בעסקי הליבה שלהם. בינתיים כל דבר שרציתי שיקרה בחברה קורה אז אני אופטימי ;)
10. מתחרים: אני מאד מעריך את החברים בסופרפארם שממקסמים את הנכסים הדיגיטליים שלהם מחוץ ובתוך נקודות המכירה, תוך ביסוס זיקה ישירה לביזנס.
11. אנדר רייטד: מנהלי דיגיטל. בארגונים מסורתיים כבר מזמן לא מדובר בניהול ערוץ דיגיטלי זה או אחר אלא בייצוג שינוי ותפישה חדשה לאופן בו צרכן צורך מוצר, שירות ומסר תקשורתי. ברוב המקרים קיים לפונקציה זו פוטנציאל השפעה וערעור על הקיים בכל מחלקות הארגון: שיווק, מכירות, פיתוח ומחקר, לוגיסטיקה, שירות צרכנים ועוד. על הארגון להבין שברוב המקרים מנהל הדיגיטל הוא לא רק ילד עם אייפון אלא מייצג נאמן של מה שרלוונטי.
12. אובר רייטד: מנהלי דיגיטל. לא שזו לא פונקציה חשובה, אך אם ארגונים ימשיכו לטפח גטו דיגיטלי סביבם ולא להטמיע את הידע והכלים שלו בארגון כולו, לא תיווצר תשתית בר קיימא והמשכיות לתחום. בחוגלה-קימברלי מבינים זאת היטב וחלק ניכר מעבודתי הוא בניית שיטות עבודה, כלים ומדדים בצוותים עצמם.
וטיפ: אחד הערכים שמלמדים את העובדים בחוגלה-קימברלי, ואני אישית מאד מתחבר אליו, הוא לחשוב \'לקוח\'. בעיניי מי שיודע להיות קשוב לאחרים ולהעניק להם ערך: משתמש, צרכן, קונה, בן אדם - יצליח בעולם השיווק ובחיים בכלל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מוכשר!! (ל"ת)
    לילך 12/2014/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אין כמוך
    אביטל 12/2014/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלה והצלח טל היקר והמוכשר !!!
    סגור
  • 1.
    לגבי אפל
    שי 12/2014/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הניסיון של אפל לייצר סוכנות פנימית נכשל. הסוכנות "החיצונית" שלהם ניצחה את הסוכנות הפנימית בכל המכרזים וממשיכה לנהל את תקציבי הפרסום של החברה. וזה עוד באפל שם התרבות הארגונית והסביבה משפריצה חדשנות לכל עבר. תארו לכם אנשי קריאטיב יושבים במשרדי חוגלה אי שם באזור צריפין ומנסים להביא את הדבר הגדול הבא. שיהיה בהצלחה...
    סגור