שיווק ופרסום

הכי מרגיזה בשנים האחרונות: לא פחות מ-120 תלונות נגד קמפיין "שישי ישראלי"

הרשות ה-2 מוצפת בתלונות מצד פונים חילוניים שמתלוננים על דרך הצגתם, וכן בגין כפייה דתית. נציב התלונות: "הקידוש מקובל - הדרך היא בעייתית"
שישי ישראלי (צילום צילום מסך)
הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, כך אומר המשפט שנדמה כאילו נהגה במיוחד לענף הפרסום. רגע לפני ששנת 2014 מסתיימת, פרסומת שישי ישראלי שעלתה לאחרונה לאוויר במטרה לעודד את הציבור הישראלי לערוך קידוש בערב שבת, מצליחה להרגיז את הציבור החילוני בישראל. לאייס נודע כי הפרסומת רושמת שיא במספר התלונות שהתקבלו נגדה עד כה - ומספרן עומד על 120 פניות ל רשות השנייה - יותר מ-10% מסך כל התלונות שהוגשו נגד פרסומות ב-2014.
על פי נציב תלונות הציבור, דוד רגב שמסכם בימים אלו את שנתו השלישית בתפקיד, היקף התלונות נחשב לגבוה בכל קנה מידה, כאשר הפרסומת השנויה במחלוקת כובשת בסערה את המקום ה-1 בתלונות, בקדנציה שלו כנציב התלונות ברשות השנייה.
על פי רגב, רוב התלונות כנגד הפרסומות מקורן בציבור החילוני שמתרעם על הצגתו כריקני. לטענת הציבור החילוני הפרסומת פוגעת ומשפילה ומציגה אותם באופן שטחי כאוכלי קורנפלקס מכורים לאייפון. הקבוצה השנייה, מתוך הציבור החילוני, שמתלוננת כנגד הפרסומת טוענת לכפייה דתית מעצם הצגת הקידוש כמסורת שכל בית בישראל צריך לאמץ.
התגובה הציבורית הועברה לרשות השנייה שהודיעה לפני מספר ימים כי ההחלטה בנידון תתקבל בכפוף לתלונות הציבור. לאייס נודע כי הרשות קיימה דיון בנושא וההכרעה בעניין הפרסומת תתקבל בקרוב על ידי הגורמים המקצועיים בליווי המחלקה המשפטית.
לדברי רגד, נציב תלונות הציבור: \"אני חושב שדרך ההצגה הנגטיבית היא בעייתית ולא ראויה. ההצגה הנגטיבית של מי שעושה קידוש מול מי שאוכל קורנפלקס או משחק באייפון בשבת היא לא ראויה. הקידוש עצמו הוא חלק מהותי מהמסורת שלנו ואין לנו לנקוט עמדה כנגד זאת\".
עמותת שישי ישראלי שהציגה עצמה כגוף שהוקם כל ידי אנשי עסקים חילונייים כוללת על פי פרסום באתר דה-מרקר את: שמואל טל, שלמה לוסטיג, ראובן שיף, אברהם הוכמן, שמעון סיבוני, שאול זילברשטיין, יוסף זרז\'בסקי - עורך דין, לשעבר חבר עיריית גבעתיים, בן יקר, איתמר דויטשר, וחיים טייב.
מאחורי הפרסומת שנעשתה כקמפיין פרו-בונו התנדבותי עומד משרד הפרסום יהושע TBWA . על פי הנתונים שהעביר המשרד, מדובר בקמפיין הפרו-בונו המושקע ביותר בשנה האחרונה עם הוצאה של כ-5 מיליון שקלים על מדיה. בנוסף לטלוויזיה, תמהיל המדיה כלל השקעה ניכרת בשילוט חוצות.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    לפי דעתי זה פוגע גם במגזר החילוני וגם הדתי
    א 02/2015/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דבר ראשון : להציג מישהוא שאוכל קורנפלקס בזמן שהוא משחק באייפון זה זלזול של ממש והקידוש לא נחשב מקודש דבר שני : לחילונים יש כבוד לדתים הם לא יעשו דבר כזה מול שולחן שבת דבר שלישי : קידוש זה ערכים וזה לא כפייה עובדה שכתוב בתורה שהבן אדם יכול לבחור באיזה דרך שהוא רוצה אבל התורה ממשיכה ובחרת בטוב כי בסופו של דבר כולם יבחרו בטוב לצערנו יש אנשים כאלה גם בצד החילוני וגם בצד המסורתי שמתנהגים כמו חיות למשל כל הבלאגן על ש"ס זה ממש לא לשם שמים להפך זה גרוע הרבה יותר מה שהכי גרוע אם באמת מענין אותם השבת והקידוש אז למה הם פועלים בשבת? למה הם לא כמו רדיו דרום 101.5 שלמרות כל השידורים כן מכבה לכבוד שבת הקודש
    סגור
  • 9.
    אחד שיודע! 01/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוסים קטנים ומגעילים שחייבים בכל מקום לדחוף את עצמם. זאת גם כפייה דתית דוחה וגם הצגה מכוערת ומגעילה של חילונים.
    סגור
  • 8.
    קידוש זה לא ערכים זה כפיית אמונה באלוהים. (ל"ת)
    עדי 12/2014/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אוקיי סבבה יפה רק...
    דוד דרזי 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תבכו שתגיע תגובת הנגד שתראה איך באמת מתנהגים ש"הכלה" מגיעה...
    סגור
  • 6.
    למה אני כיהודי ממוצא מזרחי צריך לראות רק
    אשכנזים בטלוויזיה? 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל המגישים כל הקריינים לבנבנים איך זה יכול להיות? והאשכנזים הם מיעוט במדינה הציונית . אמרתם אפטהייד, זה אפרטהייד אשכנזי חילוני גזעני.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    כשתהיה פה מלחמת אזרחים אלימה, אל תתפלאו.
    *** חופש מדת *** 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חופש דת הוא זכות דמוקרטית. חופש *מדת* זו זכות דמוקרטית חשובה לא פחות. משום מה, מהזכות השנייה נוטים להתעלם במדינת ישראל. אם נולדת כבן לעם היהודי, המדינה מכריחה אותך לנהוג לפי כללי הדת היהודית. המציאות מוכיחה לנו שוב ושוב שאין דת ללא כפייה דתית, וכשנותנים לדתיים חופש פעולה זה מגיע גם לרצח של "כופרים". אולי הפיתרון הוא להוציא את הדת, כל הדתות מחוץ לחוק. לרדוף את הדתיים במקום שהם ירדפו אותנו. מי שחושש לחייו, יש לו פחות זמן ומשאבים לעסוק במסיונריות....
    סגור
  • 4.
    אז 120 יהודונים אנטישמיים קטנים שלחו תלונה
    טל 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    BFD
    סגור
  • התלונה לא נגד היהדות, אלא נגד אידיוטים כמוך. (ל"ת)
    אני 01/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יהושוע יצרו פרו בונו
    המאמי הלאומית 12/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מעניין מה עם רכש המדיה...
    סגור
  • 2.
    רק חבל שהם מושכים את הזמן עד שיגמר הקמפיין
    מקיוולי 12/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יודע שור קונהו, ומי שקנה את הרשות השנייה אלה הפוליטיקאים מהבית הלאומי שמריצים את הקמפיין המתוזמר מאחורי הקלעים.
    סגור
  • 1.
    פרסומאים אומללים
    חי 12/2014/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפרסומאים האומללים בטח פותחים עכשיו שמפניה. הם נורא גאים שהם הצליחו לעשות רעש ולייצר "דיון". מה אכפת להם שהקמפיין גרם ליותר נזק מתועלת. הם כבר ימצאו כמה נתונים ויגישו לאפי בשנה הבאה
    סגור
  • וואו את ממש ממורמרת (ל"ת)
    אנונימי 12/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור