שיווק ופרסום

"לעבור מתפקיד שכיר בכיר לעצמאי ויזם - היה המהלך ששינה את חיי לטובה"

3 ימים לפני ועידת Mefik של ענף האירועים וההפקות, מנכ"ל 'שקוף דיגיטל' שרון קרן, לשעבר בזאפ, מתארח באייס. והאם הכדורגל הפסיד מאמן מבטיח?
אלכסנדר כץ |  6
שרון קרן, מנכ"ל שקוף דיגיטל (יח"צ) (צילום יח"צ)
ביום ראשון הקרוב תתקיים ועידת Mefik השנייה של ענף האירועים וההפקות, תחת הכותרת EVENTS GOING DIGITAL . הוועידה מפגישה כ-2,500 מנהלים מתחומי משאבי אנוש, רווחה, שיווק, ורכש, מארגונים גדולים וקטנים, מנהלי אגפי תרבות מעיריות וכן חברות הפקה ומפיקים עם כלל הספקים בענף.
אחד החתומים על האירוע הוא שרון קרן, מנכ\"ל קבוצת שקוף דיגיטל ואחד מהשותפים בחברה. עד שהחל לעבוד בשקוף דיגיטל, עבד קרן במשך 4 שנים (2008-2012) בקבוצת זאפ בתפקיד סמנכ\"ל, וניהל את הפעילות העסקית באתרים rest, מתחתנים ואדירה. בשנים 2000-2008 היה מנהל מחלקה ומשווקים בחטיבה העסקית בחברת פלאפון. קוצים לדבר איתו? לחצו על הלינק ל פייסבוק שלו או לינקדאין .
1. עבודה: המקום בו אני מאחל לעצמי ליהנות, להשתדרג ולהתפתח. כאחד שהתחיל בתשתית מאד בסיסית, צמח מלמטה ועשה הכל ב-10 אצבעות - אני מאמין גדול בשיטה ועבודה של פרטים קטנים שבונים תמונה גדולה. התחלתי את הקריירה בתפקידים זוטרים ובמקצועות מגוונים, ולכן אני מביט על העבודה כמקום המקנה כלים ומפתחות להתפתחות האישית והמקצועית. במהלך השנים שמתי לעצמי יעד התפתחותי 5 שנים קדימה ויעדי ביניים בדרך, להשקפתי - יעדים אלה יחד עם הרצון והיכולת ללמוד ולהשתדרג מביאים להגשמת המטרות המקצועיות והאישיות.
את הקריירה שלי התחלתי במינימרקט בבני ברק כסדרן ושליח, סיימתי כמנהל המקום, המשכתי כאיש מכירות מנויים לעיתון בקניונים וכן - היה משעשע לרדוף אחרי גברת עם עיתון לאישה..., המשכתי בעולם המכירות בסלולר ובמהלך הדרך התקדמתי לתפקידי ניהול ביניים וניהול בכיר, בתפקידים זה למדתי את השילוב הנכון מבחינתי בניהול אנשים - אנושיות, מובילות ומקצועיות.
התפקיד בקבוצת האינדקסים \'זאפ\' מיזג את הידע שצברתי בעולם העסקים הקטנים והבינוניים עם העולם הדיגיטל המרתק. לפני 3 שנים החלטתי יחד עם קבוצת חברים נפלאה- גבי גרנלר, דניאל מוסטקי ואיתן זינגר, להגשים חלום ולצאת לעצמאות. הקמנו 2 חברות בתחומים בהם חשבנו כי יש לנו מחד בידול ביכולות ומאידך יש בהם ואקום של איכות, וחדשנות. החברה הראשונה הישגים דיגיטל והשניה \'שקוף דיגיטל\'. החברה מאתרת מיזמים בתחום הדיגיטל בעלי פוטנציאל עסקי במטרה לרכוש ולהשביח אותם. בשנתיים האחרונות רכשנו 2 אתרי אינטרנט: ligdol.co.il ו-Mefik.co.il שלשמחתנו מתקדמים בהתאם לחזון.
בכל אחת מתחנות חיי בקריירה גיליתי שהגורם המשמעותי ביותר להצלחת החברה ולהצלחתי האישית הוא - אנשים. האנשים סביבך ותחתיך הם הקובעים בסוף את השיאים שתוכל לשבור בכל מטרה שתציב, ויותר חשוב מכך - את ההנאה שבדרך.
2. בית: בית מבחינתי הוא אחד המקומות החשובים והמרכזיים בחיי, המקום בו נרגעים, מקבלים כוחות, שמחים ונהנים מרגעים קטנים וגדולים של אושר. זה העוגן שלי למירוץ החיים המטורף ביומיום. אני מאושר מהתא המשפחתי שהקמתי יחד בת זוגתי שימרית ו-2 ילדיי המקסימים - נויה בת ה-10.5 ונועם בת 6.5.
3. ילדות: גדלתי בשכונה השוכנת בגבול בני ברק ופרדס כץ, להורים קשיי יום. אני זוכר את עצמי עובד מגיל 15.5 כדי לסייע בתחזוקה השוטפת של הבית. הוריי העניקו לי המון חום ואהבה מהם למדתי את החשיבות בכיבוד אנשים, בין אם זו המנקה שנכנסת למשרד להחליף שקית זבל, ועד אחרון הבכירים. תקופת הילדות לימדה אותי להעריך את מה שאני משיג, את החשיבות בעבודה קשה, וכן את ההבנה שטיפוס בסולם התפקידים אינו מייתר את החובה להתייחס לכל אדם קודם כל כבן אדם.
4. לא יודעים עליי ש... אם לא הייתי בתחום העסקי, הייתי כנראה מאמן קבוצת כדורגל. מכבי תל-אביב נמצאת אצלי בדם. אני חובב ספורט מושבע. היכולת לשלב אימון הדומה מאד לניהול, יחד עם ההנאה מהעיסוק נראית לי שילוב מאד מרתק. כמו בניהול עסקי, כך גם בספורט - אני מעריך שההצלחות מתחילות בראש ובתפיסה המנטאלית הנכונה, לכן לדעתי הייתי נהנה מאד להוביל קבוצה. החיסרון והיתרון במגרש הספורטיבי הוא כי התוצאות מיידיות וחשופות לעיניי כל. ואגב, אני בעד לעשות זאת גם במגרש העסקי.

5. הישג: אני מאמין שהישגים מושגים אך ורק רק בעבודת צוות. אני רואה ברכישת 2 אתרי אינטרנט משמעותיים בפחות משנה וחצי והקדמת התכנית העסקית במעל שנתיים, הישג אדיר של השותפים שלי, כלל עובדי שקוף דיגיטל ושלי. אך מעל לכל, לעשות שינוי כל כך קיצוני לפני גיל 40, של מעבר מתפקיד שכיר בכיר העטוף היטב בכל משאבי החברה, למצב צבירה של עצמאי ויזם ולהצליח במעבר הזה מכל פרמטר אפשרי, הוא מהלך ששינה את חיי לטובה. ההישג הגדול ביותר שזכיתי בו הוא הישג פנימי – לא לפחד משינוי בחייך, אף פעם. האמונה בעצמך היא למעשה הנכס הגדול ביותר של כולנו, נכס שלא ניתן לקחת מאיתנו.
6. רגע מכונן: הפקת ועידת מפיק הראשונה בשנה שעברה. במסגרת הרצון להוביל את תחום האירועים ואת המודעות לאתר, החלטנו להפיק ועידה יוקרתית ומרשימה לענף האירועים העסקיים. מרגע קבלת החלטה ועד הוועידה, היה לנו חלון זמן של חודשיים בלבד. עשינו את זה ללא שום ידע מוקדם בהפקות כנסים ותערוכות, לצד פעילות קצרה של מספר חודשים בלבד בתחום האירועים. לאחר מאמצים רבים ורגעי חרדה לא מעטים... התוצאה הייתה מצוינת וזכתה לחוות דעת פנטסטיות מענף האירועים ובכלל.
7. רגע מביך: כאדם שעשה דרכו במכירות זכורים לי כמה וכמה רגעים כאלה, אך השנים בפלאפון סיגלו לי יכולת לצאת מרגעים כאלה באילתור מהיר, ולעתים אף לקבל על כך נקודות מהצד השני.
8. מודל לחיקוי: אין לי מודל לחיקוי אחד שאני יכול להצביע עליו, השתדלתי לקחת מכל המנהלים שהיו לי מיומנויות וחוזקות אישיות ומקצועיות, מסבי זכרונו לברכה אימצתי מספר תכונות שמהוות לי אבן דרך עד היום. דמות גלובלית שאני מסתכל על דרכה ונותנת לי השראה היא מארק צוקרברג. הלך שנים רבות נגד הרוח, מתראיין מעט מאד, משתנה תוך כדי תנועה, ובסופו של יום - אחראי למהפכה הגדולה ביותר של זמננו, מהפכה חזקה יותר מכל צבא.
9. חלום: כהרגלי, מפנטז קרוב אך חולם רחוק. מסתכל 5 שנים קדימה... אז עוד 5 שנים, שגשוג עסקי של 2 החברות שבבעלותי, הכנסת מנהל שייקח ממני את המושכות בכדי שאוכל להתפנות לפיתוח עסקי של הקבוצה מלמעלה, טיולים והנאות ברחבי העולם עם משפחתי, חבריי ושותפיי, הגדלת הזמן לפנאי ולהגשמה עצמית.
10. מתחרים: אני מסתכל על המתחרים שלי ב-2 רבדים - הראשון, יעד משותף שלי ושלהם להגדלה מתמדת של כלל השוק בו אנחנו נמצאים. השני, הגדלת נתח השוק על חשבונם. אני סבור כי תחרות מנצחים אך ורק בבידול משמעותי וחד, ועל כך אנו עמלים באופן שוטף.
11. אנדר רייטד ואובר רייטיד: מכירות דיגיטליות לעסקים קטנים ובינוניים - ללא שקיפות. בעבר ניתן היה למכור לבעל עסק קטן/בינוני מוצר בדיגיטל בשיח הנמצא באזור של \"יופי של מוצר הוא בטח ייתן לך יופי של עבודה, תקנה ויהיה בסדר\". אובר רייטד? מכירות דיגיטליות לעסקים קטנים ובינוניים - בשקיפות מלאה. בעולם החדש בעל עסק בוחן את התועלת שלו מכל מוצר אל מול ההשקעה, רק על ידי הקניית כלים מדידים ושקופים אליהם בעל העסק נגיש בצורה עצמאית, יכול לבחון אותם בזמן אמת, ניתן להגיע איתו לשותפות ארוכת טווח.
וטיפ לסיום: את הטיפ שלי אתן בתחום ניהול. להשקפתי המפתח להצלחה בכל עסק נמצא בניהול הכולל שיטה ודרך מסודרת ומדויקת - זה מתחיל בבנייה נכונה של חזון, מטרות, שיטה, בקרה, ובהקפדה על הפרטים הקטנים ללא קיצורי דרך.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צבוע
    מושית 02/2015/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד סתום מפלאפון
    סגור
  • 3.
    אתה תותח!
    מושית 01/2015/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עשית דרך מדהימה ואתה איש מלא אמביציה וחלומות שאותם אתה מגשים במרץ. תמשיך להצליח! גאה בך מאד! מושית
    סגור
  • 2.
    מחמאה
    ענת גרובר 01/2015/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרון, אתה אדם נדיר ומדהים. שמחה שעשית צעד כזה והנך מצליח. לא מפתיע. מאחלת לך ולדותפייך הצלחה רבה.
    סגור
  • יפה אבל למה אין גם נשים שעשו שינוי כזה
    יפה 01/2015/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שעברו משכירה לעצמאית והקימו משהו מ 0 , יש הרבה כאלו
    סגור
  • 1.
    שאפו
    רינה שינברג 01/2015/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרון היקר, איזה כייף לקרוא על הישגיך בשנים האחרונות. המשך ועלה והצלח.
    סגור
  • בעעע
    רינה הלקקנית בתחת 02/2015/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיימת ללקק לשרון את התחת כדי שייתן לך עבודה???
    סגור