פרסום ושיווק

המטרה הושגה? 85% מהרשת נגד סרט ה"יהודון" של ועד מתיישבי השומרון

מתקפת הימין הותירה את השמאל המבולבל, אך האם המטרה הושגה? אילון זרמון: "הסרטים שותלים 'קוקיז' אצל המתלבטים". והאם המשטרה תתערב?
משה בנימין |  1
היהודון של הדר שטירמר. מתוך הסרטון של ועד מתיישבי השומרון (צילום צילום מסך)
חודש ויומיים לפני הבחירות נראה כי האגף הימני בקשת הפוליטית, מחליט לחמם את האווירה עם סרטונים שלוחצים חזק על העצבים והרגשות של הציבור הישראלי. מצד אחד קמפיין הליכוד הציג סרטון שמציג את אנשי דעאש בדרכם לירושלים - סרטון שהיה הופך ודאי לשיחת היום המובילה - אם לא הסרטון של ועד מתיישבי השומרון שגנב לו את התואר וההצגה מרחיקת הלכת בסרטון שהציג את אנשי השמאל הקיצוני בישראל בדמותו של "יהודון" תאב בצע שמוכן להיות כלי השרת של האנטישמים והנאצים והילחם בעמו עבור בצע כסף. 
2 הסרטונים הועלו אמש (יום שבת) לרשת והשתלטו על השיח הציבורי. בדיקה של חברת הניטור Vigo עבור אייס, פחות מ-24 שעות לאחר העלאת הסרטונים לאוויר מגלה כי סרטון דעאש של הליכוד זכה עד עכשיו לכ-50 אלף צפיות מול 40 אלף צפיות לסרטון של ועד מתיישבי השומרון. ברמת המעורבות של הקהל, הליכוד מובילה בהיקף ניכר עם 15 אלף לייקים, 2,000 תגובות ו-2,000 שיתופים. סרטון הדר שטירמר של ועד מתיישבי השומרון יצר סערה במרחב הציבורי אך הסתפק ב-500 לייקים, 300 תגובות ו-300 שיתופים בלבד.
לדברי טל רביב, מנכ"ל Vigo, "מלחמת הסרטונים ברשת עלתה מדרגה נוספת, אבל בעצם לא מחדשת לנו דבר: שוב עולים סרטונים קיצוניים שכמותם לא נראו עוד, ושוב אותם המתלוננים מתריסים ומאיימים בפנייה ליועץ המשפטי, ובינתיים הסרטונים ממשיכים לצבור פופולריות ולהיות מדוברים על ידי כל. כמו הסרטונים הקודמים, גם אלה יגיעו למהדורות החדשות ולמאות אלפי צפיות לפני שיורדו בהתנצלות, וימתינו לסרטונים הקיצוניים יותר שיגיעו אחריהם. צפו לתגובות של כחלון והרצוג בשעות הקרובות".
 

אי אפשר לומר שתגובת קהל הגולשים אינה צפויה. על פי Vigo, הסרטון של ועד מתיישבי השומרון זכה לכתף קרה מצד קהל הגולשים: 5% מקהל הגולשים העניקו לו את תמיכתם האוהדת, 10% התייחסו אליו באופן ענייני ואינפורמטיבי ו-85% מהקהל התנגדו לו. במקרה של הליכוד, 25% מקהל הגולשים תמכו וצידדו בסרטון, 10% הגיבו אליו באופן אינפורטיבי/ענייני ושאר הגולשים - 65% מתוך אלו שהשתתפו בשיח עליו התנגדו לו.
התומכים המובילים בסרטון של הליכוד, מקרב הפרסונות הפוליטיות היו הח"כים יולי אדלשטיין ומירי רגב. סרטון ועד מתיישבי השומרון טרם זכה לגילויי אהדה מצד דמויות פוליטיות מוכרות, לפחות לא באופן גלוי. בקרב המתנגדים המובילים לסרטון של הליכוד נמנים הח"כים זהבה גלאון, מיקי רוזנטל, נחמן שי, איציק שמולי, עומר בר לב, המועמדים לכנסת רויטל סויד ומוסי רז, וראש השכ"ב לשעבר יובל דיסקין. במקרה של ועד מתיישבי השומרון המתנגדים הבולטים הם סויד, רז, ח"כ מיכל רוזין וחברת מועצת עיריית תל אביב מטעם מרצ, גבי לסקי.
 

 
לדברי הפרסומאי אילון זרמון, "2 הסרטים משיגים את מטרתם ושותלים 'קוקיז' במוחם של אותם אנשים שמתלבטים. הם מוסיפים להם מנה של דמוניות על השמאל, וזוהי בדיוק המטרה שהיוצרים להשיג. בעניין הנושא של האם זה מוסרי, או האם הם עברו את הגבול או לא? אני חושב שהם סרטים לגיטימיים במערכת בחירות. הם אמיצים ונראים בדיוק כפי שהם תוכננו להיות. השיח הסטרילי/רכילותי קרי בקבוקים או גלידות וכד' לא יכול לנצח מערכת בחירות. שיח של הפחדה סביב נושא עתיד המדינה וכדומה יושב בדיוק על הרגש הישראלי/יהודי, שהייתי אומר גם באיזשהו מקום גטואי ולכן לאורך כל ההסטוריה של מערכות הבחירות הוא היה אפקטיבי".
זרמון מוסיף עוד כי "כרגיל השמאל היה צריך להעלות את זה לפני הימין אבל שוב הוא פספס את ההזדמנות ונפל לתוך מלכודת הימין של הצחוק. הימין לקח את המומנטום  וההובלה והתחיל עם סרטי הפחדה. לצקצק עכשיו בלשון ולהגיד 'עברתם את הגבול' - יש בזה משהו תבוסתני ולא ווינרי, בלי להעליב אף אחד".
על ניהול הקמפיין של הליכוד יש לזרמון רק דברים טובים לומר. לדבריו "במבחן התוצאה הקמפיין הוא טוב מאוד. הם מכתיבים את האג'נדה והודפים בקלילות מדהימה ומרשימה כל 'שערורייה' והם מכתיבים מתי יש לדבר ברצינות, מתי להפחיד ומתי לא, והם מנהלים את מערכת הבחירות הזאת עד כה ביד רמה כאשר כל השאר מגיבים למה שהם עושים".
על הסרטון המדובר של ועד מתיישבי השומרון אומר זרמון: "קהל היעד שלהם זה מחנה הימין והם ניסו להעצים את האמירה המבעבעת שהשמאל הוא כמו היהודים הגלותיים עם השנאה העצמית והתבוסתנות שמוכנים למכור את נשמתם לשטן תמורת כמה גרושים וזוהי אמירה של הימין הקיצוני לא מעט שנים. אני לא מבין על מה מתרגשים כאן - הם אומרים את זה בחדשות, בראיונות ובכל מיני מקומות ואני חושב שהתגובות על כך שזה עבר את הגבול נובעות מהעובדה שהימין ממשיך להבקיע גולים ואילו השמאל מגיב ברפיסות ולא מייצר אג'נדה במקום לדבר על בקבוקים ושטויות שמתאימים למדור הרכילות של ליאורה. לדעתי כרגע זה לא כוחות".
תגובת השמאל הראשונה לסרטוני הימין הגיעה מצד מרצ והפעם לא בצורה של סרטון תשובה אלא דווקא בכלים שמרניים יותר. יו"ר צעירי מרצ תומר רזניק הגיש לפני היום תלונה במשטרה נגד הליכוד וועד מתיישבי השומרון בגין הסתה. 
לדברי רזניק, "כששמעתי אמש את 3 היריות בסרטון הליכוד לא יכולתי להימנע מזיכרון רצח רבין. ב-95 נתניהו עמד על המרפסת בכיכר ציון וב-2015 הליכוד בראשותו מפיץ סרטוני הסתה. הלקח כלל לא נלמד, ראש הממשלה מתפרק כליל מאחריותו הממלכתית ולא ניתן שיתירו את דמם של מצביעי השמאל".
 
"זו מקהלה מתוזמרת", הוסיף רזניק, "שמטרתה להפחיד ולהרתיע את מתנגדי השלטון ולהופכם ללא לגיטימיים. במשחק הציני הזה הופרו כל כללי המשחק ומופנית הסתה פרועה תוך שימוש ציני בדימויים אנטישמיים. אני קורא למשטרת ישראל להפעיל את כלי האכיפה הנמצאים בידה ולעצור את ההסתה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    8 שנים עם המילה 'קוקיז' - יאללה להתקדם (ל"ת)
    גיל 15/02/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    8 שנים עם המילה 'קוקיז' - יאללה להתקדם (ל"ת)
    גיל 15/02/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור