פרסום ושיווק

התייעלות ביוניליבר: נפרדים מראובני פרידן - יעבירו תקציבים לבאומן ומקאן

לאחר עשר שנים של פעילות משותפת, יונליבר נפרדת מהמשרד שטיפל במותגים קנור, קליק וגלידות שטראוס. המרוויחים יהיו באומן ומקאן
משה בנימין |  2
משה ראובני, זיו קורן, ניב חורש ואודי פרידן (צילום ראובן קפוצ'ינסקי)
לאחר עשור של עבודה משותפת, הרומן של יוניליבר וראובני פרידן מגיע לסיוומו לאחר החלטת התאגיד לסיים את ההתקשרות עם משרד הפרסום. הפרידה מראובני פרידן היא פועל יוצא של התייעלות החברה שתקציביה טופלו בשנים האחרונות ב-3 משרדי פרסום: ראובני פרידן, באומן בר ריבנאי ומקאן תל אביב. 
היציאה של ראובני פרידן ממערך הפרסום של יוניליבר תוביל להעברת המותגים שטופלו במשרד: קליק, קנור וגלידות שטראוס ל-2 המשרדים שנותרו במערך: מקאן תל אביב ובאומן בר ריבנאי. ביוניליבר מסבירים כי "הפרידה נובעת מהחלטה לרכז את משאבי הפרסום והמדיה שלה בכדי לנהלם בצורה יעילה יותר". המועד הרשמי של סיום העבודה המשותפת נקבע לחודש ספטמבר. 
חלקו של ראובני פרידן בנתח הפרסום של יוניליבר הוא הקטן מבין 3 משרדי הפרסום ועמד על כ-6 מיליון שקלים. בנוסף המשרד, כמו גם באומן בר ריבנאי, אינו רוכש את המדיה עבור יוניליבר ומי שכ עושה זאת היא חברת המדיה של קבוצת מקאן - יוניברסל. 
מה הולך לאן: ההערכות הן שתקציב הפרסום של קליק יועבר למקאן תל אביב מכיוון שבאומן בר ריבנאי מטפל בתקציבי החטיפים של שטראוס-עלית, וזאת למרות שלמקאן יש בעיה מכיוון אחר - מותגי ליימן שליסל. תקציב נוסף שצפוי לעבור לידי מקאן הוא זה של קנור למרות העובדה שהמשרד מטפל במותגי אסם - שוב קונפליקט קל שלא אמור להוות מכשול. 
הרעיון המרכזי במהלך הפרידה מראובני שגם כך לא רוכש עבור יונליבר את המדיה, הוא החסכון בעלות הריטיינר החודשי עבור הטיפול ב-3 המותגים. גורמים בעולם השיווק מוסרים לאייס כי המהלך של יוניליבר מובן על סמך איבוד נתח השוק שלה בשנים האחרונות במספר גזרות. במקביל תקציב הפרסום הכולל של התאגיד נחתך באופן משמעותי ועומד כיום על כ-30 מיליון שקלים, נמוך יחסית לעומת שנים עברו.
ההסטוריה של ראובני פרידן ויוניליבר כוללת גם מחלוקות בין הצדדים בדגש על העובדה שראובני מטפל במותג התה ויסוצקי שמציף את המדיה בשנתיים האחרונות, כאשר מותג התה של ליפטון, מבית יוניליבר מוחזק במקאן.
ניב חורש, מנכ"ל משותף בראובני פרידן אמר לאייס: "אנחנו מודים ליוניליבר על עשור של פריצות דרך משותפות: מהשקת axe  בישראל, בניית המותג מגנום והחזרת השף של קנור ועד למהלך השקת קליק לייבל, שנבחר כקמפיין החודש של איגוד הפרסום ואיגוד השיווק. בהצלחה ליוניליבר בהמשך הדרך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ניב חורש חייב להפליץ בסוף פוק קטן...
    מנור 02/2015/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רולידר מהלך החודש...אתה כאילו גאה במהלך הזה. נחמד ותו לא. חורש אבל חייב לסיים עם הסרחה. תגיד תודה היה כיף ביי מה אתה מכניס את זה בסוף?
    סגור
  • 1.
    הכי אפקטיבי
    יורם 02/2015/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעשות עבודה גרועה ולאבד לקוחות. המשך יבוא
    סגור