שיווק ופרסום

המטרה: הפרדה בין השקעה בקמפיין טוב לבזבוז כסף על תכנים שלא עושים עבודה

נחשפתם לתוכן שיווקי באורך דקה? סיכוי גבוה שתחזיקו בדעה חיובית כלפיו ותחזרו לצרוך תוכן לגבי אותו מותג - כך עולה מדוח שפורסם ב-AdWeeK
גיא גלין |  1
טרל אוונס. קמפיין הסופרבול של Wix (צילום יח"צ)
אחת האירוניות הגדולות בעולם הדיגיטלי היא שלמרות העובדה שתוכן וקמפיינים נהיו יותר מתוחכמים ואינטראקטיביים, הבעיות של מדידת החזרי השקעה מבחינת השפעת הקמפיין, נותרו בעינן. דוח חדש של חברת Chartbeat, שפורסם באתר AdWeeK מנסה לענות על השאלה כיצד ניתן למדוד השפעה של תוכן אינטרנטי בדרך להפעלת הלקוחות?
משווקי מדיה מתמודדים עם אתגרים שהופכים ליותר ויותר מורכבים בעולם שלנו, בכל הנוגע להחזר השקעה על קמפיין פרסומי. אחת השאלות שעולות בנוגע להשפעה של קמפיין, היא זמן החשיפה, כאשר משווקים שואלים את עצמם כמה הגדלת זמן החשיפה של הצופה הופך למשמעותי בהנעת  הלקוחות שלהם לרכישה?
על מנת לתת מענה לשאלה, הדוח של Chartbeat שופך אור על כמה זמן חשיפה רב יותר לתוכן מהווה מדד חשוב ובעל ערך לפיתוח או חיזוק תפיסות חיוביות של הצופה קלפי מותג מסוים. הדוח בוחן את זמן החשיפה של המשתמש לקמפיין כמדד ההשפעה המשמעותי ביתור בשיווק במדיה הדיגיטלית. זהו מדד שיכול לעזור למפרסם להבין את הדינאמיקה על איך וכיצד הקמפיין הדיגיטלי בתוכן וגם בתצוגה, מובנים ללקוח ומניעים אותו לפעולה.
לפי AdWeeK, זמן צפייה ארוך יותר של משתמש בסרטון תוכן מעיד על מידת תשומת הלב לה זוכה הקמפיין. הדוח טוען כי בדרך זו המפרסם יכול להבין בזמן אמת מה עובד בקמפיין שהשיק ומה זקוק לתיקון שיפור, זאת על בסיס אחוזי הגדלת זמן הצפייה בתוכן שלו. ככל שזמן הצפייה ארוך יותר מצד הלקוחות, הדבר מעיד על כך שישנו סיכוי סביר שהלקוחות יחזרו לצרוך תוכן ומידע נוסף לגבי אותו מותג או קמפיין.
כמו כן, למרות שזמן צפייה לא בהכרח יביא להחזר השקעה מיידי מבחינת מכירות, אבל הוא כן ייטמע יותר טוב בזיכרון של הצופה. סטטיסטית, ככל שהלקוח משקיע יותר זמן בצפייה בתוכן שהמשווק מציע לו, ישנו סיכוי סביר שהוא יפתח רגשות סימפטיים כלפי המותג. הדוח טוען כי 48% מהצופים שבאו באינטראקציה עם תוכן שיווקי יותר מדקה, החזיקו בדעה חיובית כלפיו, בעוד 33% שצפו באותו תוכן, השקיעו פחות מ-15 שניות צפייה החזיקו באותה דעה חיובית כלפי המותג.
מדידה של זמן פעיל בצפייה בתכנים על ידי לקוחות, יכול לעזור למשווק להפריד בין השקעה בקמפיין טוב, לבזבוז כסף על תכנים שלא פוגעים במטרה. אימוץ סוגיית זמן מדידה משפיע על האופן בו מפרסמים יכולים לבחון את החזרי ההשקעה שלהם, כאשר גם מותגים מרכזיים מגלים שמדידת תשומת הלב של הלקוח מהווה מדד חזק שיכול להתאים למטרות הקמפיין שלהם ולאורך רב יותר מבחינת החזרי ההשקעה.
תגיות AdWeek
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ציטוט השנה
    גאונים 03/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "זמן צפייה ארוך יותר של משתמש בסרטון מעיד על מידת תשומת הלב לה זוכה הקמפיין"
    סגור