שיווק ופרסום

לא רק שאוורמה: חברת עוגיות טורקית הקפיצה מכירות בעשרות אחוזים, ובחינם

ישראלים - תלמדו מ-Ulker שפתחה חשבונות אינסטגרם, יצרה בהם פעילות תוכן אינטראקטיבית וגרמה לזינוק של 850% במספר העוקבים
ליאור נאור | 
ביסקרים (צילום צילום מסך)

בזמן שאתם מחמיאים לדודה המארחת ומנסים ללעוס משהו שאמור להיות לשון ברוטב, בלוג הדיגיטל digitalbuzzblog מפרסם סיפור מעניין על מהלך שיווקי מאחת ממדינות האזור - טורקיה. מדובר על חברה בשם Ulker המחזיקה במותג עוגיות קטן הנקרא Biskrem. החברה רצתה להגדיל את החשיפה למוצר שלה והיא הצליחה לעשות זאת במינימום עלות.

לצורך המהלך, פנתה החברה אל אפליקציית אינסטגרם, פתחה בה 17 חשבונות ויצרה בהם משחק אינטראקטיבי בן 6 שלבים. המשחק שילב את כל יכולות האפליקציה המובנות: מיקום, תיוג, וידאו, שליחת הודעות וכו', וכך למעשה, חסכה Ulker עוד כסף, כיוון שלא הייתה צריכה להשקיע בפיתוח.


ואם אין לי תקציב? (צילום מסך מאתר Ulker)

המשחק שיצרה החזיר את המשתמשים אחורה בזמן, לתקופה בה עוד לא החל שיווק העוגיות - אי שם בשנת 1991, כשמטרת השחקנים היא "להביא" את המוצר "מהעתיד" לאותה השנה.

המשתתפים במשחק היו צריכים לענות על שאלות טריוויה אותן הציג "חייזר" מהעתיד, לאסוף רמזים שהוחבאו בתמונות, תיוגים ומיקומים ש-Biskrem פרסמה, כשמענה נכון זיכה את אותם ברמז, שעזר להם לצלוח את השלב הבא במשחק.
במידה ומשתתף השיב תשובה שגויה הוא יכול לבקש רמז מה"חייזר", ולשם כך היה עליו שלוח לו סרטון וידאו, בו הוא מחזיק חבילת עוגיות.

יש רמז בטעם שוקולד?  (צילום מסך מאתר Ulker)


ההשקעה העיקרית של Ulker הייתה ניהול החשבונות אותם פתחה, ולמעשה היא כמעט ולא נדרשה להשקעה כספית נוספת. אך מנגד, אפקטיביות הקמפיין, הייתה גבוהה מאוד.
מכירות העוגיות עלו בעשרות אחוזים, מספר העוקבים אחר Biskrem באינסטגרם עלה ב-850%, הפרסומים השונים של החברה זכו  בסך הכל, לכמעט עשרת אלפים לייקים, וכן המותג Biskrem זכה ל-9,658 אזכורים חיוביים בתגובות שונות. בנוסף, משתתפי המשחק המציאו האשטגים רבים הקשורים למותג, ובכך הגדילו לו עוד את החשיפה.
אז בפעם הבאה שהלקוח מבקש ממכם מהלך דיגיטל חכם, אך מאשר תקציב של 5 שקלים, אל תתרגזו, פשוט תטבלו את העוגייה הנכונה בקפה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה