שיווק ופרסום

פטפוטי ביצים: איך מעלים מודעות לסרטן האשכים באוסטרליה? מפיקים סרט פורנו

קרן אוסטרלית הפועלת להעלאת המודעות לסרטן האשכים חיפשה דרך לפנות אל קהל היעד שלה, חברת הפקות סרטי פורנו גילתה עניין, והשאר היסטוריה
ליאור נאור | 
פורנו פרו-בונו (צילום יח"צ)
כשמחקרים הראו עד כמה נפוץ סרטן האשכים בקרב צעירים באוסטרליה, החליטה קרן מקומית, הפועלת להעלאת המודעות בנושא, לפעול. המטרה הייתה להגיע אל קהל היעד (צעירים בגילאי 20 עד 30) בדרך שתניע אותם לפעולה, ולא רק תספק להם מידע כללי, שלרוב נשכח במהירות.
היעד הזה הוביל את הקרן לרעיון, במסגרתו נוצר שיתוף פעולה עם חברת הפקות סרטי פורנו, ויחד הפיקו השניים סרט בשם "Game of Balls". על פניו מדובר בסרט פורנו לכל דבר, עם שחקנים אוסטרלים המוכרים מהז'אנר, רק שהפעם יש ל"סצנות" בו מטרה נוספת.
הרעיון מאחורי המהלך של הקרן היה, שאם היא "תתפוס" את הקהל בסיטואציה אינטימית, הסבירות שהוא אכן יבדוק את עצמו באותו הרגע גבוהה מאוד, זאת בניגוד למודעה בעיתון, למשל, שהאפקטיביות הפרקטית שלה נמוכה. הסצנה בסרט מתחילה "רגיל", אך במהלכה פונה השחקנית למצלמה ומציעה ש"אם אנחנו כבר משחקים באזור הזה, בואו נעשה בדיקה קטנה", ולמעשה היא מדגימה על הפרטנר שלה איך לבצע בדיקה ולזהות תסמינים העלולים להצביע על חשד לסרטן. בנוסף, הוקם אתר אינטרנט ייעודי, תחת הכתובת playwithyourself.org, שמספק מידע הסברתי נוסף.
הסרט שוחרר בסמוך לעליית העונה החדשה של "משחקי הכס" באוסטרליה, כאשר מלבד פרסומו בכמה אתרי פורנו פופולאריים, לא בוצע כל צעד יח"צ נוסף. משהתגלה הדבר על ידי התקשורת המקומית, הפך הקמפיין לסנסציה, כאשר עד כה זכה "Game of Balls" לכמעט 2 מיליון צפיות וגופי תקשורת רבים מסביב לעולם סיקרו את המהלך. 

 

Play with Yourself | Case Study from M&C Saatchi Sydney on Vimeo.


בקרן האוסטרלית אומרים כי בעקבות הסרט חלה עלייה חדה במספר הגברים שביקשו להיבדק. ג'יימי מורגן, מייסד הקרן שהחלים בעצמו מסרטן האשכים, אמר כי הוא זוכר עד כמה היה נבוך לבצע את הבדיקה, כאשר הוא חשד שמשהו אינו קשורה ולכן רצה לשבור את הקרח מול היעד שלו.
תגיות פורנו | פרסום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה