שיווק ופרסום

בגמר על מכרז מאוחדת: מקאן, באומן, ענבר מרחב G, גיתם BBDO וליאו ברנט

מחוץ לגמר נותרו אדלר חומסקי, y&r ישראל, JWT ישראל ו-LEAD. על פי יפעת בקרת פרסום, התקציב של מאוחדת ב-3 השנים האחרונות נע בין 7 ל-12 מיליון שקל בפועל
משה בנימין |  3
צביקה הדר בקמפיין מאוחדת (צילום יח"צ. יוטיוב)
מכרז הפרסום של קופת חולים מאוחדת עובר לשלב הבא. היום (יום ב') קיבלו מספר משרדים הודעה על העפלתם לשלב הגמר של המכרז.
לאייס נודע כי המשרדים שיופיעו בגמר הםף מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, ענבר מרחב G (שטיפל בתקציב ב-3 השנים האחרונות) וליאו ברנט. מחוץ למכרז נותרו אדלר חומסקי, y&r ישראל, JWT ישראל ו-LEAD שלא ימשיכו לשלב הבא. 
הפעם האחרונה שמשרדי הפרסום הגדולים מצאו עצמם בהתמודדות ישירה על תקציב קופת חולים לא הייתה לפני הרבה זמן. קופת חולים כללית היתה זו שהעמידה את כולם בשורה, לפני פחות משנה, וכולם היו שם. אל הגמר העפילו 3 משרדים: גליקמן נטלר סמסונוב שסיכן (ולבסוף גם הפסיד) את תקציב לאומית שבו טיפל בזמנו, ראובני פרידן ופובליסיס. בהחלטה מפתיעה היה זה פובליסיס שגרף את כל הקופה וזכה בתקציב השמן של כללית. מאוחר יותר זכה ראובני פרידן (שכמו גליקמן התמודד במקביל על לאומית) בתקציב הפרסום של קופ"ח לאומית. 
על פי יפעת בקרת פרסום, התקציב של קופת חולים מאוחדת ב-3 השנים האחרונות נע בין 7 ל-12 מיליון שקל בפועל, בממוצע. ב-2012 עמד התקציב על 23.8 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-10 מיליון שקלים, ב-2013 עמד התקציב על כ-18 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-7.5 מיליון שקלים וב-2014 עמד התקציב על כ-28.8 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. ב-2014 הקופה הגדילה את נתח הטלוויזיה בתמהיל המדיה שהגיע כמעט למחצית מתקציב הפרסום. 
בין תנאי הסף שהציבה מאוחדת להתמודדות על המכרז היו: ניסיון מוכח של 5 שנים לפחות
בניהול משרד בתחום הפרסום, או בעלי מניות עיקריים המשמשים כמנהלים ומחזיקים בניסיון מוכח של 10 שנים לפחות בתחום הפרסום. בנוסף, ניסיון מוכח בשנתיים האחרונות במתן שירותי פרסום לגוף בעל פריסה ארצית בכל התחומים הנדרשים במכרז זה. עם זאת, הסעיף החשוב ביותר וזה שיהוה מכשול עבור כל המשרדים שאינם נמנים על 20 הגדולים בישראל (לפי יפעת) הוא טיפול בתקציבי פרסום בסך כולל של 50 מיליון שקל בשנה, בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 , על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון.
עוד דורשת הקופה מהמתמודדים רקורד של טיפול בשני גופים עם תקציב פרסום שנתי בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 של 25 מיליון שקל לפחות כל אחד, לפי מחירי יפעת. במאוחדת הציבו דרישה של ערבות בנקאית אוטונומית ובלתי מותנית של בנק ישראלי בסך 100 אלף שקלים.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תעשיה מטומטמת
    אייל 06/2015/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתבזה במכרז קטן יחסית, מוציאה עשרות אלפי שקלים כדי לספק את תאוות ״ישחקו הנערים לפנינו״. מילא אם היו בוחרים שניים, מילא אם היו משלמים הוצאות למפסידים. טיפשים תתעוררו
    סגור
  • 2.
    יהב
    הב הב 06/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלב נובח לא נושח
    סגור
  • 1.
    5 מתמודדים זה לא גמר זה שלב הבתים
    רופא אליל 06/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אני בטוח שרק טוב יוצא מהמכרז הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, בפתרונות שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
    סגור