שיווק ופרסום

"הרגע המכונן היה הכתבה ב-CNET: הרעיון הופץ, השרתים קרסו וחיינו השתנו לעד"

אור עופר, שבגיל 33 עומד בראש Similar Web, מחברות ניטור המידע הגדולות בעולם., ב-Under40 בהתחלה ממרתף בת"א, ההורים האמנים ואדם סינגולדה. כנסו
משה בנימין |  5
אור עופר (צילום יח"צ)
מדור Under40 מארח השבוע את המנכ"ל והמייסד של SimilarWebאור עופר. החברה שהוקמה על ידי עופר וניר כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ב-2007 פיתחה שירות ניתוח תנועת גולשים לאתרים ואפליקציות שמציג ניתוח מפורט של תנועה, בהסתמך על טכנולוגיה שמורכבת מאיסוף נתוני מדגם של מאות מיליוני משתמשים והסכמי דטה עם חברות ISP מרחבי העולם. 
החברה הפכה במהרה לאחת מענקיות המידע העולמיות בתחום המדידה של העולם הדיגיטלי. בשנה שעברה התרחבה גם לתחום המובייל ופיתחה מוצר שמנטר מידע על היקפי ודפוסי שימוש באפליקציות. פרט למשרדים בתל אביב מחזיקה כיום החברה במשרד בלונדון, בניו יורק ובקייב ולאחרונה החליטו על גיוס 100 איש נוספים.
המשקיעים המרכזיים בחברה כיום הם יוסי ורדי, גיגי לוי ומשה ליכטמן. הלורד דיוויד אליאנס,  שנמנה על עשירי בריטניה, קבוצת נאספרס הדרום אפריקאית המשמשת בין היתר גם כבעלים של טנסנט, מבעלי הרשת החברתית הגדולה בסין ואחת חברות האינטרנט הגדולות בעולם. מבין לקוחותיה המרכזיים נמנות חברות ענק גם בתחום המידע כמו גוגל, טאבולה, איביי ואאוטבריין, ובשבועות האחרונים נחתמה עסקת שיתוף פעולה נרחבת עם נייקי העולמית.
1. עבודה: "חלום שהתגשם. אבל כמו כל חלום גרנדיוזי, הוא התגשם בדרך ליעד המקורי שלו. SimilarWeb היא בעצם דרגית האינטרנט מספר אחת בעולם. ה"פיפל מיטר" האינטרנטי אם תרצו. כל יום הוא פסגה חדשה. אנחנו אחרי גיוסים מרשימים, השקעות מרשימות עוד יותר ובכלל, התרחבות מאסיבית בשנתיים וחצי האחרונות. העבודה אצלי היא ממש לא עבודה. היא מה שאני אוהב לעשות ובוחר להאמין שאני יודע לעשות.
"התחלנו ממרתף קטן בתל אביב, כמו בסיפורים. הגשנו את עצמינו לתחרות סטארטאפים כאשר בקושי עברנו קורס למתחילים א ביזמות. וניצחנו. לא יודע איך, וניצחנו. יוסי ורדי השקיע בנו את המאה אלף הראשונים והפכנו במהרה לחברה בצמיחה. העבודה היא נפלאה כי אנחנו מייצגים את ישראל בכל מקום בעולם, את האפשרות להעסיק את האנשים המבריקים ביותר בשוק וגם סתם כיף. לפעמים זה חשוב. סתם כיף.
2. בית: גדלתי במשפחה "רגילה" עם אחים "רגילים" ואווירה "רגילה". ההורים שלי לא החסירו ממני דבר אבל הייתי רחוק מלהיות ילד אמיד. ההורים הם שניהם אמנים בחסד. המשרד שלי כיום עמוס ביצירות שלהם. ממזוזות ועד תמונות. מאיורים ועד קישוטים. ניסיתי לגרום להם להתרחב פעם אבל זה לא הלך. רציתי שיגשימו את החיים שלי ויהפכו להיות אימפריה של תכשיטים באינטרנט. רציתי להביא אותם לכל בית בעולם. זה לא צלח. הם פשוט לא רצו. הם רוצים ליצור הנאה או שלא ליצור בכלל. אני לעומת זאת יוצר בהנעה.
3. ילדות: נולדתי והתגוררתי במושב 'צור הדסה' ליד ירושלים. הייתי מה שנקרא "ילד מחונן". לא הייתי חנון אבל התחלתי לתכנת בגיל מאוד צעיר. לא, לא היו לי משקפיים וגשר כמיטב הקלישאה, אפילו הרגשתי שאני נראה די סביר, אבל כן למדתי בבית הספר לילדים מחוננים בשם "בויאר" בירושלים. בגיל 14 יחד עם חבר מהמושב הרמנו את אחד ה-BBS  המצליחים באזור ירושלים שהפך להיות תחנת ממסר מודמית למלא חברים. ( BBS  היה הדרך אז ב-1995 לאנשים לתקשר אחד עם השני לפני שהיה אינטרנט) זה היה השיפוף הראשון שלי בעולם המחשבים בצורה רצינית. אחלה זיכרון ילדות.
4. לא יודעים עליי ש...אני אוהב לשחות ושוחה כל בוקר לפני העבודה. רק אני והמציל.
5. הישג: החברה כמו שהיא נראית היום. לא ייאמן, אבל כל יום חדש הוא שיא חדש. מכל היבט שהוא.
6. רגע מכונן: הכתבה הראשונה שיצאה על החברה בבלוג המפורסם ובאתר הטכנולוגיה הבריטי - CNET. פרסום בלילה נתון הביא להפצת רעיון "SimilarWeb" בכל העולם. השרתים שלנו קרסו וחיינו השתנו לעד. רגע מכונן נוסף הוא ההשקעה הראשונה שלנו מיוסי ורדי.
7. רגע מביך: אין משהו שראוי לאזכור. כנראה אני מדחיק.
8. מודל לחיקוי: אדם סינגולדה מייסד טאבולה. גבר גבר.
9. חלום: שיהיה בניין SimilarWeb ואז נתחיל למצוא טיפול לבעיות העולם.
10. מתחרים: אפליקציית APP ANNIE במובייל ואלקסה באתרי המחשב. מתחרים ראויים.
וטיפ קטן לסיום: לוקח שנים להפוך להצלחה בין לילה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אור איש נעים ועובד קשה
    ליאור 06/2015/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש הרבה סוגים של ניהול. לא כל מנהל צריך להיות חבר של כל העובדים. נכון, יש חברות ישראליות רבות שמטשטשות את הגבולות, אבל ממה ששמעתי על אור מעובדים שלו, הוא דורש הרבה ומאיץ את החברה קדימה. לפעמים זה לא לרוחם של כולם אבל כשחוטבים עצים - שבבים ניתזים. אור חוטב עצים מצוין שמייצר ערך רב עבור המשקיעים. ברמה האישית, יצא לי לא פעם לשבת איתו. סך הכל איש נעים, ישר ומאוד דוגרי. לכן, מגיבים יקרים, ככל הנראה לא התמודדתם עם אתגרי ניהול והקמת חברה גדולה. שימרו את הערס למקומות אחרים. עלה והצלח אור.
    סגור
  • 3.
    אפס יחסי אנוש
    מרגו 06/2015/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בן אדם מוצלח כנראה אבל דוחה ברמות בפן האישי. הוא מזלזל בכל היקום סביבו ומתנהג לאנשים סביבו כאילו כולם מבזבזים לו את הזמן. פגישת עבודה אחת הספיקה לי כדי להבין שאני לא רוצה שום קשר איתו. אני לא רואה איך בן אדם כל כך מרוכז בעצמו יכול להיות מוצלח לאורך זמן, אם כי מאחלת לו כל טוב. לא פלא שהוא לבד. יצור דורסני
    סגור
  • 2.
    א י ז ה ח ת י ך
    יפה היפה 06/2015/04
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מי זה הדבר הזה
    סגור
  • תודה אמא :] (ל"ת)
    אור 06/2015/04
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    משתמש באתר 06/2015/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא ידעתי שאתם כאלו צעירים, סחטן! ומשפט הסיום היה חכם להפליא: "לוקח שנים להפוך להצלחה בין לילה." אהבתי. בהצלחה!
    סגור