פרסום ושיווק

הכי קריאייטיבים בישראל: משרד הפרסום באומן בר ריבנאי הוא הזוכה הגדול בתחרות הקקטוס

לאחר פגרה של שנתיים, תחרות הפרסום הישראלית חזרה בפורמט משודרג ובאווירה חגיגית כשהמפרסמים לקחו חלק בהליך השיפוט. יו"ר האיגוד אמיר גיא: "בניגוד לשנים עברו כל קקטוס שהוענק הערב הוא קקטוס ראוי ומכובד. נגמרו הימים של חלוקת קקטוס זהב המונית לעבודות ״רפאים״, ״יזומות״ או קריאטיב נטול לקוח" 

משה בנימין |  12
באומן בר ריבנאי. קקטוס 2015 (צילום נדב כהן יונתן)
משרד הפרסום באומן בר ריבנאי מחזק את החותמת על יכולות הקריאייטיב שלו כשנבחר הערב (יום ה) למנצח הגדול של תחרות הקקטוס שקמה לתחייה מחודשת באירוע נוצץ במועדון האומן 17. באומן בר ריבנאי גרף 26 פרסים, 13 פרסי כסף, 11 פרסי ארד ו-2 פרסי זהב שאחד מהם הוא גרנד קקטוס. החדשה המרעישה של הקקטוס השנה הוא מספר פרסי הזהב הנמוך באופן חסר תקדים. 3 פרסי זהב בלבד חולקו במהלך הערב שניים מהם לבאומן בר ריבנאי עבור פורום המשפחות השכולות לסרטון "אנחנו לא רוצים אתכם" פה והשני הוא פרס זהב שנבחר גם לגרנד קקטוס עבור קמפיין דנית בחוות בריאותא של ברנפלקס.
תחרות הקקטוס האחרונה התקיימה אי שם במאי 2012 ומאז לא התקיימה בעקבות חילוקי דעות בין כל הצדדים המעורבים: המפרסמים, הנהלת איגוד הפרסום ומשרדי הפרסום ואף אנשי הקריאייטיב שחתומים על העבודות שאמורות להיבחן. 3 שנים עברו, יו"ר איגוד הפרסום מודי כידון סיים קדנציה ובמקומו מונה לתפקיד אמיר גיא מבעלי אדלר חומסקי והתחרות חזרה בפורמט חדש - בשילוב המפרסמים שלקחו חלק בהליך השיפוט.
במקום השני בדירוג ניצב משרד הפרסום שזכה בתחרות הקקטוס האחרונה שנערכה ב-2012 - אדלר חומסקי עם 15 קקטוסים. 7 פרסי ארד, 7 פרסי כסף וזהב אחד שהיה אף הוא גרנד קקטוס עבור מהלך החוצות המוצלח של המשרד עבור חברת טמבור תראה מה שצבע יכול לעשות.
במקום השלישי בדירוג ניצב משרד הפרסום מקאן תל אביב עם 13 פרסים, 7 ארד ו-6 כסף, ללא זהב. גיתם BBDO סיים את הערב במקום ה-4 עם 8 זכיות: 5 בארד ו-3 בכסף. את החמישייה הפותחת סגר גליקמן נטלר סמסונוב עם 6 פרסים 3 ארד ו-3 כסף.
משרד הפרסום ענבר מרחב G זכה ב-4 פרסים: 2 בארד ו-2 בכסף, יהושע TBWA סיים את הערב עם 3 פרסים בלבד שלושתם ארד, כמו גם y&r ישראל שסיים את הערב עם 3 פרסים 2 כסף וארד. דחף זכה ב-3 פרסים גם כן, שלושתם ארד וכולם עבור החברה המרכזית למשקאות קלים במהלכי הפרסום לקוקה קולה. טוויסטד סיים את הערב עם 2 פרסים, ארד וכסף.
משרדי הפרסום שסיימו את הערב עם זכייה אחת הם פובליסיס, JWT, ברוקנר יער לוי, C, חברון זלצמן ואקליפטוס.


בסך הכל היו 16 משרדים שזכו ללכת הביתה עם קקטוס באמתחתם. המשרדים שבלטו בנפקדותם מרשימת הפרסים הם דרורי ארועטי ברמן, אברהם, זרמון DDB, שטרית מדיה גרופ, שמעוני פינקלשטיין ברקי, ליאו ברנט, לעומק התודעה, LEAD ופוגל אוגילבי.
בחלוקה לקטגוריות בלטה קטגוריית ה-FILM עם 44 פרסים. 5 פרסים חולקו בקטגוריית הדיירקט, 10 פרסים בקטגוריית הדיגיטל מובייל, 6 באינטגרייטד, 7 במדיה, 4 באאוטדור, 3 בפרינט, 7 בפרו בונו ו-3 ברדיו. בסה"כ חולקו הערב 90 פרסי קקטוס.
יו"ר איגוד הפרסום אמיר גיא אמר: "ברכות לזוכים. הזכיות מוכיחות שהענף צועד קדימה בקפיצות קוואנטום. המון זכיות לקמפיינים חדשניים ורעיונות של ניו מדיה וחדשנות ובצידם הברקות טהורות של תובנה וביצוע פשוט. בניגוד לשנים עברו כל קקטוס שהוענק הערב הוא קקטוס ראוי ומכובד. נגמרו הימים של חלוקת קקטוס זהב המונית לעבודות רפאים , יזומות או קריאטיב נטול לקוח. וכולי תקווה שכך ישאר. העבודות שזכו בזהב ובגראנד ראויות בהחלט גם לפרסים בינ ל יוקרתיים. אני מודה לסמנכ לי הקריאטיב הבכירים ששפטו ובעיקר מודה לאגוד השיווק שהרים את הקקטוס ביחד איתנו ולשופטיו על הרצינות והקפדנות שנקטו".

רשימת העבודות הזוכות



 

תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    קקטוס
    יריב עמית 08/06/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איי כואב!
    סגור
  • 8.
    ג'וי זה ג'וי זה לפחות זהב (ל"ת)
    נעשה כאן עוול 07/06/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אבל ממש ממש
    ממש 07/06/2015 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא.
    סגור
  • 7.
    שכחתם
    שכחתם 07/06/2015 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דפקו נפקדות - ראובני. 0 זכיות. ביזיון.
    סגור
  • 6.
    יש משרדי פרסום בישראל. אבל אין פרסום
    יש מדיה בלי אנשים 05/06/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפרסום של משרדי הפרסום קטן משנה לשנה. הקריאייטיב כבר לא רלבנטי כי הקמפיינים קטנים. משרדי הדיגיטל נמצאים בשוליים והקמפיינים בהתאם. גם המקום של הפרסום ככלי שיווקי ראשון נשחק עם השנים. ואולי זה טוב.
    סגור
  • 5.
    רוב הפיינליסטים זוכים
    רק בישראל 05/06/2015 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ויש כמובן עיוותים רבים נוספים ובכלל איזה רף התחרות מייצרת ונראה שזו יותר חגיגה לוקאלית של התעשיה שמנציחה בעיקר את הזכורות והאהובות.
    סגור
  • 4.
    פעם הבאה פשוט תמדדו עם סרגל בשירותים. חבל על ההפקה (ל"ת)
    ירין 05/06/2015 10:14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 3.
    אברהם אינו משרד
    המדקדקת בקטנות 05/06/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אלא חבורה של מעכרים דביקים וחסרי יכולת שפרסום ממש לא מעניינם. הם בכלל לא היו צריכים לגשת
    סגור
  • 2.
    קודם תשלמו כמו שצריך לאנשי הקריאייטיב ואז תאוננו על עצמכם (ל"ת)
    קופי-דה-לה-שמאעט 05/06/2015 07:44
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 1.
    אנחנו זכינו והענף כולו הפסיד
    טיפשות 05/06/2015 01:23
    הגב לתגובה זו
    11 1
    טמטום. אין מילה אחרת שיכולה לתמצת את הטקס המביך הזה. ענף במשבר קשה, שוב כשל במשימה החשובה באמת:הצגת ענף הפרסום הישראלי ככזה שלמרות כל הקשיים האובייקטיביים (קריסת המדיות המסורתיות, שחיקה ברווחיות, מפרסמים שחוששים לבלוט בתקופה של טרור צרכני ועוד) מצליח להתעלות ולהציג עבודה פרסומית טובה. לא, לא עבודה שמגיע עליה פרס נובל על הצלת האנושות או פוליצר על יושרה וחתירה לאמת ללא פשרות ואפילו לא אריה זהב בתחרות פרסום בינלאומית, מדובר בפאקינג פסלונים עלובים מצופים בצבע זהב. איך זה נראה מבחוץ כשבכירי הענף עצמו החליטו שרק ל3 עבוד ות מגיע את המקום הראשון? אירוע אחד בשלוש שנים. למה לא לחגוג אותו? תארו לעצמכם שבכדורגל, בכדורסל, בפרסי ישראל (סליחה על ההשוואה) היו מחליטים שלא לחלק את תארי האליפות, הגביעים והפרסים כי אף אחד מהמתמודדים לא עמד בסטנדרטיים בינלאומיים.
    סגור
  • אל תכפה את הרף הנמוך שלך על הענף
    אויויויי לא קבלת זהב 05/06/2015 10:23
    הגב לתגובה זו
    2 6
    טוב מאוד שמעט עבודות זכו בזהב כי רק למעט באמת הגיע. שלא כמו בטקסי עבר, הפעם סוף סוף היו סטנדרטים גבוהים ואני מקווה שכך ימשיך. אם התחרות תכבד את עצמה יכבדו אותה, כל הכבוד.
    סגור
  • אין לך מושג במה זכיתי
    טיפשות 05/06/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    (בדוק את הכותרת הקודמת הייטב, מר קריאייטיב פורץ דרך) זה לא קשור לכבוד שלי או של המשרד שלי. זה קשור לעתיד הענף כולו שחייב לשנות את מודל התמחור מאחוזים מהמדיה (שהופכים לפחות ופחות רלוונטיים) לתשלום על רעיון אני בישיבה. אפשר לסמס. איזה לקוח יסכים לשל על רעיונות של ענף שאפילו בכיריו לא חושבים שהם טובים דיים. קאפיש?
    סגור