שיווק ופרסום

"היה לי מזל שמצאתי תחום שיושב בדיוק על היתרונות שלי ועוקף את רוב החסרונות"

רגע לפני שהוא יוצא מקטגוריית ה-Under 40, יהורם דוידי, מהפלנרים הוותיקים של ענף הפרסום וב-4 השנים האחרונות שחקן דומיננטי בחברת המיתוג פירמה מתארח במדור. על הילדות בירושלים של לפני האינתיפאדה, הרגע המכונן ב-1998, החיים על הבמה ועוד
משה בנימין |  10
יהורם דוידי (צילום יח"צ)
יהורם דוידי נמצא באזור המיקוד של ענף הפרסום כבר 13 שנים. את 4 השנים האחרונות הוא עשה בחברת המיתוג פירמה במה שמסתמן כאבולוציה טבעית של פלנר שהחל את דרכו בלימודי פרסום ב'הבצפר' ועבר בין השאר גם בשלמור אבנון עמיחי, בתקופת השיא של המשרד.
בשנה האחרונה הוא משמש כסמנכ"ל פיתוח מותגים בפירמה שמטפלת בכמה מהלקוחות הגדולים בישראל בקטגוריות רבות כגון: מסעדנות, אקדמיה, טכנולוגיה, תקשורת, אופנה, מוצרי צריכה, בילוי ופנאי ועוד. הוא בן 39, נמצא בזוגיות ובמקביל לניהול המוקפד והמדוקדק, ובניית האסטרטגיה המותגית לכמה מהלקוחות הגדולים בישראל הוא מנסה לשמור על שריר האילתור והספונטניות חי ובועט. הוא גדל בירושלים, העתיק את חייו לתל אביב והתאהב בה ובטוח שמודלים ומצגות זה שטויות - העיקר התוכן. 
1. עבודה: "היה לי מזל שמצאתי תחום שיושב בדיוק על היתרונות שלי ועוקף את רוב החסרונות. הצורך ללמוד המון על המון, להכיר כל הזמן אנשים חדשים ואתגרים חדשים, התענוג בלקפוץ לתוך בעיות ולצאת מהצד השני עם משהו חדש ביד, האור בעיניים של מי שצריך את הפתרון הזה ומקבל אותו, הזכות (באמת!) להוביל אחרים בתוך הדרך הזאת -  זה דבר נפלא. חוץ מזה, זה תחום שמשתנה ושאתה משתנה בתוכו בלי הפסקה".
2. בית: "עשיתי דרך. משכונה קטנה חצי יהודית חצי ערבית, בירושלים של לפני האינתיפאדה, לימודים בפנימיה בישוב קטן (המשפחה שלמה ואוהבת, תודה), עבודה עם קבוצות נוער בסוכנות היהודית, תארים בבר אילן - מסלול שנראה ברור - ואז המעבר החד לענף ולתל אביב, והאהבה הלא נגמרת אליה (היא לא בועה. נושא לשיחה שלמה). במילים של חבר קרוב, עדיין ירושלמי: הִתְלַבְלַבְתַ לגמרי".
3. ילדות: "זוכר את עצמי הולך פעם אחת בדרך לבית ספר, כיתה ג' או ד', חושב שאם היה בא מלאך ונותן לי משאלה אחת, הייתי מבקש לשון חדה. הוא שמע".
4. לא יודעים עליי ש..."העיסוק העיקרי הנוסף שלי הוא בדיוק הפוך מהעבודה: אלתור על במה. זה פורמט של הופעה מול קהל, שקורה live וממש מהר וכל פעם אחרת ובלי שום אפשרות לתכנן או לחשוב מראש. כשזה עובד, זה אורגזמה לשחקנים וקורע לקהל. כשזה לא עובד - טוב, בלי סיכון אין כיף".
5. הישג: "הישגים של העובדים שלי הם ההישגים הכי גדולים שלי. לכוון אנשים בדרך, ואז לתת להם להמריא - אין סיפוק גדול מזה".


6. רגע מכונן: "סוף 1998, בן דוד שהוא גם חבר קרוב ואיש קריאייטיב נפלא מבקש ממני לתרגם מאמר על "תפקיד מעניין ומרכזי בעולם הפרסום" שנקרא פלנינג. אחרי שתרגמתי הוא אמר - נראה לי שמתאים לך. לקח לי קצת זמן להבין, אנד דה רסט איז היסטורי".
7. רגע מביך: "אחרי שסיימנו עבודה אסטרטגית ללקוחה, היא ביקשה שנכניס לה את זה לתוך מודל מותגי מסויים. איזה מפתח או פירמידה או משהו. ניגשתי לחפש את את המודל הזה בנחישות, והתוצאה הראשונה בגוגל היתה מאמר, שיצא בשצף נגד כל המודלים ובכלל נגד התפיסה שרוצה אותם. הסתבר, ששלוש שנים לפני כן, זה אני שכתבתי אותו".
8. מודל לחיקוי: "אין מודל קבוע ומעולם לא היה לי מושג של הערצה. יואל הופמן מרתק אותי, ותמיד פותח דברים שהם איפשהו בין הנפש למחשבה ואי אפשר לתת להם מילים".
9. חלום: "לשרוק חזק בלי האצבעות, מיומנות שנותנת לך אדג' אמיתי. בלי קשר, פגשתי לאחרונה את מנהלת האסטרטגיה של גוגל מניו יורק ואת האסטרטג הראשי בעולם של סירק דה סוליי. קרקס, אני אומר לכם".


10. מתחרים: "התחרות האמיתית היא מול הקצב של העולם. תמיד יש מישהו מתוחכם יותר, מתקדם יותר, מישהו שמסוגל לשמוט את הקרקע מתחת לכל הקונבנציות שלך. זה אחד הדברים שמחזיקים אותי ערני. אני מקווה".
טיפ לסיום: "כשמרגישים בגוף או בלשון את התנועה הקטנה הזאת של לקפוץ קדימה או להגיד משהו אינסטינקטיבית - אז לא לעצור. באותו רגע, זה בדיוק מה שצריך להיעשות או להיאמר".
ועוד משהו קטן לפני הסוף, מה אנדר רייטד? "משחקים. הם כלי נהדר לפריצת דרך אמיתית, ושילוב הנאה עם אתגר הוא האנרגיה הכי מקדמת".

מה אובר רייטד? "מודלים, מצגות וקדושת הפורמט. העיקר הוא התוכן והרעיון".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מלך! הבנאדם הכי נכון ונבון!
    מרטין 02/2019/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא הרבה פוגשים אנשים טובעם וחריפים כאלו. איש נדיר.
    סגור
  • 8.
    אוהבת ונהנית לקרוא את המדור הזה.
    יפית הוס 07/2015/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מהנה לקרוא ולשמוע התפתחות של אנשים, דעות, תהליכים ועוד - מזדהה מאוד עם האמירה ללמוד המון, לפגוש אנשים ולהכנס לאתגרים חדשים. זה כיף גדול בצד הקושי. ואין ספק ,היכולת לאלתר היא אורגזמה בכל תהליך - החשיבה המהירה והלשון החדה! מוכר :)) בהצלחה!
    סגור
  • 7.
    מוכשר לאין סוף, וגם מתלבש יפה (ל"ת)
    ugly kid joe 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    בן שלנו
    LA-MAMA 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מוכשר מיום בו נולדת. בן אציל נפש רוח ומעש
    סגור
  • מיכלי חיבוק ענק! מתגעגעת! (ל"ת)
    שירה (ליאון) יצחק 07/2015/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ועוד לא התחלת... (ל"ת)
    בן דוד 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    מה הקטע עם הכאפייה? (ל"ת)
    אופיר 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 3.
    דוידי אתה מלך ומלאך אמיתי! (ל"ת)
    שי 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    חבל.. משרדי הפרסום חייבים למשוך אותו חזרה (ל"ת)
    הלך לאיבוד במותגים 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 1.
    זה האיש הכי חמוד וחכם בענף (ל"ת)
    ליגה לא פירמה 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור