שיווק ופרסום

קורצת לקהל היהודי: אחרי ההעפלה לצ'מפיונס - מכבי ת"א במו"מ לעבודה משותפת עם מקאן

עדות נוספת לגישת הניהול החדשה במכבי - הקבוצה שהעפילה לשלב הבתים בצ'מפיונס, מחפשת פרטנר חזק לצידה במטרה לכבוש נתח בקרב קהל פוטנציאלי בחו"ל
משה בנימין |  3
ערן זהבי (צילום באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א)
הנה בשורה שחובבי הכדורגל במשרד הפרסום הגדול בישראל ישמחו לשמוע. לאייס נודע כי אלופת ישראל בכדורגל מכבי תל אביב נמצאת במגעים ראשוניים עם מקאן תל אביב
המגעים בין הצדדים החלו לאחר פנייה מצד מכבי למקאן. הגישוש של מכבי בקרב משרד הפרסום הגדול בישראל, שעשוי להפוך לשיתוף פעולה מלא בין הצדדים, הוא נדבך נוסף שמעיד על גישת הניהול החדשה במכבי, שרואה את הדברים כמתבקש ממעמדה החדש, בפריזמה רחבה שכוללת גם דגש על ההיבט התקשורתי, לרבות בגזרת השיווק והפרסום.
אחרי שהקבוצה העפילה בשבוע שעבר לשלב הבתים בליגת האלופות, ותתמודד בחודשים הקרובים מול צ'לסי, דינמו קייב ופורטו, זוכה ותזכה לסיקור תקשורתי נרחב והפוטנציאל שלה להפוך לקבוצה שיהודים באירופה ובארה"ב יזדהו איתה יכול להיות מתורגם לזינוק במכירת מרצ'נדייז בנסיון להפוך לקבוצה הכדורגל של יהודי העולם. במצב הנוכחי החשיפה של מכבי טומנת בחובה גיוס קהל חדש למועדון שכבר היום נחשב לגדול בישראל במונחי קהל אוהדים.
הפזילה המסחרית לחו"ל מצריכה מבחינתה של מכבי פרטנר חזק ומוביל כדוגמת מקאן שנחשב על פי רבים בענף הפרסום למכבי תל אביב של התעשייה - שיכול לספק לה הן את השירותים המבוקשים והן צוותי חשיבה עם גישה מקורית. 
מבחינה ניהולית עברה מכבי מהפכה בשנים האחרונים, מאז עברה לבעלותו של המיליארדר היהודי-קנדי מיץ' גולדהאר. את הקבוצה מנהל מרטין ביין והמנג'ר המקצועי הוא ג'ורדי קרויף. העפלה לשלב הבתים תכניס לקופת המועדון כ-80 מיליון שקלים
החיבור בין קבוצות כדורגל למשרדי פרסום אינו מפותח, לא בעולם וקל וחומר בישראל. עם זאת, קבוצות פאר כדוגמת מנצ'סטר יונייטד עובדות בצמוד לסוכנויות חיצוניות כגון משרד הדיגיטל SapientNitro שנשכרה ב-2011 כדי לגבש לקבוצה אסטרטגיה מותגית חדשה בדיגיטל ובסושיאל. בליגת העל הישראלית היה נסיון של שיתוף פעולה בין עירוני רמת השרון למשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי שהציע לקבוצה מיזם שיווקי תחת הקונספט של מנוי הפוך - הענקת מנוי חינם לאוהדי הקבוצה שעליו ישלמו דווקא למשחקים שאליהם לא יופיעו. הניסיון הזה לא נחל הצלחה.
הקבוצה המקבילה של מכבי תל אביב בגזרת הכדורסל עובדת אף היא עם משרד פרסום, לא אחר מאשר באומן בר ריבנאי, שבינו לבין מקאן יש דם רע לאחרונה בעקבות מעברו של נדב פרסמן למקאן. במקרה של מכבי כדורסל מדובר בעסקה במודל של בארטרים ללא תקציב מדיה משמעותי ובהתאם לפרויקטים המזדמנים. 
משרד פרסום אחד בישראל שבטוח לא יוכל לטפל במכבי במידה והמגעים עם מקאן לא יבשילו לכדי מעשה הוא אדלר חומסקי שנחשב למשרד מובהק של אוהדי הפועל תל אביב (למעט אמיר גיא). בנוסף, איל חומסקי, אחד ממייסדי ובעלי המשרד הוא חלק מבעליה של קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים ואורי עיני שותף נוסף הוא אחד מאוהדיה המובהקים של הפועל תל אביב בכדורגל. במידה ואכן מכבי תל אביב כדורגל תחתום על חוזה עבודה עם מקאן, יחכה לה טל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב שאוהד את הקבוצה כאחרון הילדים הצורחים ביציע. 
ממקאן תל אביב לא נמסרה תגובה. במכבי תל אביב סירבו להתייחס לידיעה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ומכבי חיפה עובדים עם לם מרגלית... (ל"ת)
    מפרגן 09/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חבל רק שעמית משיח לא מבין כלום בכדורגל (ל"ת)
    אילן שילוח על הקווים 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אמממממ....
    רמי חאליס 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ג'ורדי הסגיר את אנה פרנק, אני יודע את זה, אתם יודעים את זה.
    סגור