שיווק ופרסום

האם אדלר חומסקי משתלט על בריקמן? מעביר את המשרד לבניין אלקטרה - וצפוי למזג את פעילותו

(עדכון) מיזוג בריקמן לתוך אדלר הוא בין השאר פועל יוצא של התחייבויות מדיה שיש לבריקמן למדיה-קום בהיקף של כ-5 מיליון שקלים. טל בריקמן: "המידע אינו נכון. אין לנו חוב כזה למדיה-קום, אלא רק על הפעילות השוטפת, וזה רחוק מ-5 מיליון שקלים"
משה בנימין |  6
אייל חומסקי גדעון בריקמן (צילום ירון יצחקוב; איתי ישראלי)
(עדכון אחרון: 11/02/16, שעה 17:00) משרד הפרסום אדלר חומסקי צפוי להטמיע לתוכו את פעילות משרד הפרסום בריקמן - כך טוענים גורמים בשיחות עם אייס. בימים אלו מקצה אדלר חומסקי מספר חדרים עבור עובדי בריקמן במשרדו בבניין אלקטרה, כהכנה למיזוג עתידי של פעילות בריקמן באדלר חומסקי.  
בשנת 2011 נוצר המגע הראשון בין קבוצת אדלר חומסקי לבריקמן כשזו רכשה את האופציה לרכישת 25% ממניות המשרד, עם אופציה להגדלת ההחזקה ל-49%. במסגרת מהלך הרכישה, ככל הנראה בסופו של דבר על 10%, החל בריקמן לרכוש מדיה דרך מדיה-קום, חברת המדיה של אדלר חומסקי. במרוצת השנים קיבל בריקמן אשראי לרכש מדיה מאדלר חומסקי עבור לקוחותיו ועניין זה הוא מה שמוביל את הצדדים למהלך ההטמעה הנוכחי.
על פי גורמים בכירים בשוק הפרסום, עסקאות רכש המדיה הובילו את בריקמן לחוב של כ-5 מיליון שקלים - שיכוסה באמצעות הטמעה הדרגתית של פעילות המשרד לתוך אדלר, ללא העברת תשלום מצד אדלר לבריקמן. מנגד, במשרד הפרסום בריקמן מכחישים את האמור וטוענים כי "המידע אינו נכון והחוב הקיים הוא אך ורק על פעילות שוטפת ורחוק מ-5 מיליון שקלים". 
המסלול שנרקם בין הצדדים אמור לנקות מהדרך מוקשים עתידיים ל-2 המשרדים, כל אחד לגופו. 'בריקמן' שאמנם לא מצוי בסכנה קיומית כלשהי, הוא לא משרד שנהנה משולי רווח גבוהים, כמו רבים בעשיריה השלישית של הענף. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפעילות של המשרד ב-2015 עמד על כ-130 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. אדלר חומסקי מצידו, מעוניין לראות את החוב משולם ולשם כך הוא צריך את בריקמן חי ובועט, כאשר במקביל זה יאפשר לו להגדיל במקביל את פורטפוליו הלקוחות שלו.  
יש לזכור כי רק לאחרונה הגיע אדלר חומסקי לפשרה משפטית מול משרד הפרסום פוגל אוגילבי, שרכש דרכו מדיה באמצעות מדיה קום ונקלע לחובות ענק ללא אפשרות פיננסית לכסות אותם. פעילותו של פוגל, שהיה חייב לאדלר חומסקי כ-10 מיליון שקלים (ולשמעוני פינקלשטיין עוד כ-5 מיליון שקלים), הוטמעה לתוך אדלר חומסקי וכמעט כל עובדי המשרד נאלצו לסיים את דרכם, כולל המנכ"ל ניר פרח.
המקרה של בריקמן דומה ושונה, שכן מצד אחד גם כאן מדובר בחוב מדיה שמכוסה באמצעות השתלטות על הפעילות, אך במקרה של בריקמן מדובר במשרד שאיתנותו הפיננסית אינה מוטלת בספק ובנוסף אדלר חומסקי משמש בו בימים אלו כשותף בהיקף של 25%, בשונה מפוגל אוגילבי בו לא היתה לו מעורבות כלשהי. עם זאת, הצפי הוא שחלק מעובדי בריקמן ייאלצו לסיים את דרכם לאור המהלך שיוביל לקיצוץ בתפקידים כפולים - רובם בגזרה האדמיניסטרטיבית.
החדרים הפנויים אליהם צפוים להיכנס עובדי בריקמן, הם פועל יוצא של הקיצוץ בכח האדם של אדלר חומסקי בשנה החולפת. המשרד קיצץ למעלה מ-60 משרות בהתאם לירידה בפעילותו ולמען ייעול הפעילות. 
משרד הפרסום בריקמן שהוקם לפני יותר מ-25 שנים, הוא אחד הוותיקים בענף. הוא הוקם על ידי גדעון בריקמן שאליו הצטרף בהמשך בנו טל בריקמן, שכיום משמש כרוח החיה בעסק. המשרד פועל שנים רבות כשהוא משמר אופי שמרני וסולידי. על לקוחותיו נמנים מספר לקוחות נאמנים שרצים איתו שנים ארוכות, כגון צומת ספרים, שופרסל, יעקבי, סימנס, קונסטרוקטה, רשת מלונות רימונים ועוד. 
 

תגובות


טל בריקמן, מבעלי משרד הפרסום בריקמן, אמר לאייס: "המידע לא נכון. הדבר היחיד שנכון הוא שנשב צמוד לאדלר חומסקי כי הם שותפים שלנו ועל כך אנחנו מדברים. אין לנו חוב של 5 מיליון שקלים למדיה-קום, אלא רק על הפעילות השוטפת, וזה רחוק מ-5 מיליון שקלים". לדבריו, "יתכן שבעתיד, הכניסה לבניין אלקטרה תוביל להעמקת שיתוף הפעולה". 
אורי עיני, מנכ"ל ושותף באדלר חומסקי, אמר: "אין תגובה". 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    זו תהיה בניה מחדש שתתאים למציאות המשתנה. (ל"ת)
    התחלה חדשה 12/2016/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כשיש נשמות טובות מי צריך אשראי.... (ל"ת)
    אלי 02/2016/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    גדעון
    האיש עם היונים 02/2016/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אוי גדעון' נעם די קליינע פעקלע און גיי אהיים. פארמאכט דה מכולת, דו ביסט א קליגער מענטש! (אודר דיינער זין - נישט אי אי אייי).
    סגור
  • 3.
    האמת
    אלעד 02/2016/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר שנתיים שבריקמן מסתבך והולך והפך למשרד בהפסד. עצוב שעוד משרד ותיק כבר לא מוצא את דרכו והולך ודועך לקראת סגירה.
    סגור
  • 2.
    מעניין
    נעמי 02/2016/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואלה כיף באדלר
    סגור
  • 1.
    בריקמן זה בדיחה לא מצחיקה
    דוביד'ל 02/2016/11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אני ממש לא מצליח להבין איך הוא שרד כל השנים. צימוקי תקציבים, צומת ספרים, שבמילא עובד על ריטיינר לא גבוה. עם שופרסל, הוא אפילו לא גלגל חמישי: יש להם את גיתם ואת אדלרחומסקי. כל פעם שהם רצו להסתלק מ"מנחם בגין 7" היה אדון בריקמן נוסע להתחנן על פירורים מהעוגה. הגיע זמן פנסיה, גדעון. וטל, שיודע היטב להתבטל- יהיה עכשיו זמן בשפע.
    סגור