פרסום ושיווק

כרטיסים למחלקה הראשונה: LEAD זכה בתקציב הפרסום של רשות שדות התעופה

ההחלטה על זכייתו של LEAD במכרז התקבלה רשמית הבוקר (יום ד') אך כבר לפני כשבועיים גורמים בשוק הפרסום רמזו כי כך מסתמן
משה בנימין | 
רמי יהודיחה (צילום מירית הוד)
משרד הפרסום LEAD מקבוצת אדלר חומסקי ובבעלות משותפת עם רמי יהודיחה, זכה בתקציב הפרסום של רשות שדות התעופה. ההחלטה על זכייתו של LEAD במכרז התקבלה רשמית הבוקר (יום ד') אך כבר לפני כשבועיים גורמים בשוק הפרסום רמזו כי כך מסתמן. 
המכרז על תקציב הפרסום של רשות שדות התעופה, בהיקף של כ-10 מיליון שקלים יצא לדרכו בדצמבר 2015. בשנה החולפת תקציב הפרסום עמד על כ-13 מיליון שקלים על פי יפעת בקרת פרסום, ובפועל בכ-6 מיליון. שנת 2013 היתה שנת השיא מבחינתה של הרשות עם הוצאה של כ-35 מיליון שקלים, בפועל - כ-15-17 מיליון שקל. בשנים 2013 ו-2014 טופל התקציב על ידי אדלר חומסקי כך שבפועל התקציב יטופל על ידי קבוצת אדלר חומסקי לפחות ל-4 שנים רצוף, עם הזכייה של LEAD. 
המכרז, וכך גם העבודה בפועל, התייחס להקמתו של הטרמינל החדש ברמון. משרדי הפרסום נדרשו להציג בפני רשות שדות התעופה פתרונות אסטרטגיים וקריאייטיביים עבור נמל התעופה בן גוריון וכן עבור השדה הבינלאומי החדש המוקם בדרום. המכרז נבנה כך שהמתמודדים בו יוכלו לקבל נקודות בונוס בציון ביחס ישר להצגת פתרונות הקריאייטיב. לכאורה, סעיף זה גרם לכך שרבים ממשרדי הפרסום ויתרו על ההתמודדות בתואנה כי מדובר בדרישות גבוהות מדי שיגררו עלויות גבוהות ביחס לסיכויי הזכיה.
אמרו וקיימו - בסופו של דבר, למרות התקציב הלא נמוך של רשות שדות התעופה, רק 2 משרדים ניגשו למכרז: ענבר מרחב G ו-LEAD שגם היה זה שזכה.  יש לציין עוד, כי רשות שדות התעופה היא תאגיד סטטוטורי ופועלת כמעין חברה חצי ממשלתית. בידיה האפשרות לבחור לעבוד עם לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) לצד משרד פרסום מהמגזר הפרטי, בתמהיל עליו היא מחליטה. כך לדוגמה היה בשנים האחרונות, כאשר הנטייה היא לשים את רוב התקציב במשרד הפרטי כפי שהיה עם LEAD. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה