פרסום ושיווק

זרמון מסיים את הרומן הבינ"ל: רשת DDB העולמית מחפשת בישראל נציג חדש

משרד הפרסום שילם לרשת DDB לאורך השנים סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור ההתקשרות הבינלאומית. זרמון: "כבר שנים ששיתוף הפעולה עם DDB לא נושא פירות"
משה בנימין |  7
DDB (צילום מתוך אתר DDB Worldwide)
רשת הפרסום DDB העולמית מחפשת אחר נציג חדש בשוק הישראלי במקום משרד הפרסום של אילון זרמון - כך נודע לאייס. לאחרונה החלה הרשת בגישושים ראשוניים בקרב משרדי פרסום מקומיים, בשלב זה עדיין ללא נציג מקומי, אלא באמצעות פנייה מעבר לים. 
השותפות בין זרמון ל-DDB עמדה על כ-7 שנים, ותחילתה עוד בתקופת זרמון גולדמן, בה המשרד הוחזק בשותפות על ידי הדר גולדמן ואילון זרמון שנפרדו בשנת 2012. החיבור בין הצדדים הסתכם בייצוג בלבד ולא תורגם בשום שלב לרכישת מניות על ידי הרשת הבינלאומית. לאייס נודע עוד כי הפרידה הרשמית בין הצדדים התרחשה במהלך השנה החולפת, ביוזמת זרמון עצמו שחש כי החיבור שלו עם הרשת העולמית חסר את ערך המוסף המסחרי שלו הוא ציפה. בשיחה עם אייס אומר זרמון כי ״כבר שנים ששיתוף הפעולה עם DDB לא נושא פירות ונראה לנו שבעידן המודרני והדיגיטלי אין ערך לאפיליאיישן ישן מסוג זה״.
בין השורות, התגובה של זרמון מרמזת למעשה לעסקה הלא משתלמת בין הצדדים, אותה הוא החליט לסיים. לאייס נודע כי משרד הפרסום שילם לרשת DDB לאורך השנים סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור ההתקשרות הבינלאומית, השימוש בשם ולמעשה הזכות לשמש כנציגם בישראל. הסכום ששילם זרמון נקבע כנגזרת ממחזור הפעילות מדי שנה בהיקף אחוזים שסוכם בין הצדדים.
כעת כאמור, נציגי רשת הפרסום מחפשים אחר נציגות חדשה בישראל. עם זאת, התוצאות של שיתוף הפעולה עם זרמון בישראל ודבריו בשיחה עם אייס עשויות להקשות על סיכוייה למצוא פרטנר חדש, למרות ההיענות והנכונות הטבעית של משרדים מקומיים לחבור לשם בינלאומי. על פניו נראה שישנן 3 סיבות לחבירה שכזו: הסיכוי לקבל תוספת עבודה באמצעות הרשת הבינ"ל (לקוחות/ תקציבים חדשים), אפשרות לרכישה עתידית על ידי הרשת - EXIT וחשוב לא פחות - האגו - התהדרות בניחוח החו"לי של חבירה לרשת בינלאומית בעלת עשרות סניפים. 
האלטרנטיבות שעומדות בפני הרשת הבינלאומית במידה וזו מחפשת אחר משרד בסדר גודל דומה לזה של זרמון אינן רבות. בתוך 20 הגדולים נותרו 2 משרדים בלבד שאינם מקושרים לרשת בינלאומית כלשהי: ברוקנר יער לוי בעשירייה הראשונה ופרסום אברהם בעשירייה השנייה. עם זאת, בקרב העשירייה השלישית עשוים להיות משרדים נוספים שמפגינים נתוני צמיחה ועשוים להיות על הכוונת של DDB, או דווקא השחקנים הבכירים מתחום הדיגיטל בישראל - בחירה שמגלמת בתוכה גם הישענות על השם הטוב של תעשיית הדיגיטל/טכנולוגיה בישראל, למרות שענף הפרסום המקומי ידע ימים טובים יותר גם בגזרה זו.

תגיות DDB | זרמון | פרסום
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חבל
    יורם 07/06/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שאנשים מנצלים כל הזדמנות להכפיש וללכלך לאילון זרמון יש הרבה זכויות בענף הפרסום גם אם הקו שלו והדרך שלו לא תמיד מקובלת וראויה. יש להפריד בין האיש לבין הטעם האישי.
    סגור
  • 6.
    לא ידעתי שזרמון עוד קיים
    אישביצה 06/06/2016 23:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה הוא עובד מבית אבות?!
    סגור
  • 5.
    סנטו מסיים את ההתקשרות עם סנטה
    ראובן הגאון 06/06/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יכול להיות שעולה כתבה שאינה מספרת על מדד סנטו.
    סגור
  • 4.
    זרמון גומר? לא אימפוטנט? (ל"ת)
    הדר 06/06/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    משרד פחחח! תמיד היה, תמיד יהיה (ל"ת)
    א' 06/06/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יש מי שלא סיים רומן עם זרמון ?
    שולה 06/06/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל מי שמתקרב לאיש הרע הזה גומר רע. זה משרד שאין לו יותר זכות קיום.
    סגור
  • 1.
    אחי אתה דינוזאור אמיתי. (ל"ת)
    חבר של אילן 06/06/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור