פרסום ושיווק

אדלר זכה בתקציבי פיאט ואלפא: "יעבדו בריטיינר קריאייטיב"

למרות התקציב הגדול שנפל בחלקו של אדלר, בקבוצת סמל"ת שומרים לעצמם את המרכיב המרכזי של פעילות הפרסום בישראל, במונחים כספיים - רכש המדיה. סמל"ת משלמת למשרדיה ריטיינר חודשי לניהול הקריאייטיב מבלי לעובר דרך המתווכים השונים בדרך
משה בנימין |  1
איל חומסקי (צילום טקס האפי 2014)
יבואנית מותגי הרכב סמל"ת שנפרדה לאחרונה ממשרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן מעבירה את תקציב הפרסום של פיאט ואלפא רומיאו לידי משרד הפרסום אדלר חומסקי. הבחירה באדלר מגיעה לאחר סדרת פגישות שערכה סמל"ת בראשות המנכ"ל אורי להב עם מספר משרדי פרסום במה שלהגדרתו לא נחשב כמכרז כפי שבענף הפרסום נוטים להגדיר.
אדלר יקבל לידיו את חלקו של דרורי ארועטי ברמן לאחר שזה עבד עם סמל"ת מעל לעשור. לדברי להב "פגשנו מספר משרדי פרסום, גדולים יותר ופחות מכל מיני עולמות והתרשמנו מהכל. לבסוף החלטנו שאדלר חומסקי הוא המשרד המתאים הן מבחינת יכולות קריאייטיביות והן מבחינת כח האדם שלו והיכולת שלו לשתף איתנו פעולה ולעבוד איתנו".
נכון לעכשיו מערך הפרסום של סמל"ת כולל את LEAD (אף הוא מקבוצת אדלר חומסקי) שמטפל בסובארו, ירושה מימי יפנאוטו שהעבירה אליו את התקציב, לפני שזו נמכרה לסמל"ת לפני 3 שנים, וזו החליטה להשאיר את LEAD במערך. פיאט ואלפא רומיאו יעבדו עם אדלר חומסקי, כמו גם מותג הרכב לנצ'יה למרות שבימים אלו הוא לא כולל פעילות פרסומית, אך במידה ויוחלט שכן, אדלר יהיה זה שיקבל לידיו את התקציב.
בנוסף, קבוצת סמל"ת תחל לשווק בישראל את מותגי הרכב שהוחזקו בידי חברת מכשירי תנועה: ג'יפ, קרייזלר ודודג' אך אלו צפוים ללכת למשרד אחר ולא בהכרח לאדלר או LEAD. מנכ"ל סמל"ת, להב אומר לאייס עוד כי "העובדה ש-LEAD מקבוצת אדלר עובד עם סמל"ת לא הוסיפה למשרד נקודות זכות יוחדות, הבחירה בו הגיעה לאור היכולות שלו והתפיסה שלנו שהוא יכול להיות יצירתי מספיק כדי לנהל את התקציב שיכלול בקרוב דגמים חדשים שצפויים לשנותא ת פני המותג".
עם זאת, למרות התקציב הגדול שנפל בחלקו של אדלר, בקבוצת סמל"ת שומרים לעצמם את המרכיב המרכזי של פעילות הפרסום בישראל, במונחים כספיים - רכש המדיה. על פי מדיניות החברה משרדי הפרסום שעובדים עימו אינם מנהלים את רכש המדיה שמבוצע על ידי יחידה פנימית בחברה. סמל"ת משלמת למשרדיה ריטיינר חודשי לניהול הקריאייטיב מבלי לעובר דרך המתווכים השונים בדרך.
להב למוד הניסיון עבד בעבר עם חברות מדיה כגון יוניברסל, מדיה-קום ויוניון ולדבריו "אם אני קונה לבד כנראה שאני חושב שאני קונה יותר טוב, כשאני קונה ישירות ומדלג על כל מי שבדרך". על ההסכם מול משרדי הפרסום אומר להב: "לא אכנס להסכמים החתומים שלנו אבל משרדי הפרסום יודעים שהם לא קונים מדיה עבורנו ואם יש עמלה כלשהי המשולמת בחזרה - היא צריכה להגיע אלינו". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קונים לבד ומשלמים בהתאם... (ל"ת)
    תם עידן היפעת 19/07/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור