פרסום ושיווק

מכרז LG: הקוריאנים יחליטו בין אדלר חומסקי למקאן?

בשבוע שעבר הציגו המשרדים בפני החברה מצגת אסטרטגיה ומדיה. המצגות נערכו בפני חדר שבו למעלה מ-15 נציגים קוריאנים והיחידים שזומנו להמשך משא ומתן שבו נידונו התנאים המסחריים, ולעתיד גם יידרשו להציג מצגת קריאייטיב, הם אדלר ומקאן
משה בנימין | 
טלוויזיית LG (צילום יח"צ)
המכרז על תקציב הפרסום של חברת האלקטרוניקה LG שיצא לדרכו לפני כחודש מתקדם לישורת האחרונה. מתוך 4 המשרדים שניגשו להתמודדות: אדלר חומסקי, ראובני פרידן, יהושע TBWA ויוניברסל מקאן, נראה כי אדלר ומקאן הם השניים שנותרו במירוץ - כך נודע לאייס.
בשבוע שעבר זומנו המשרדים להציג בפני החברה מצגת אסטרטגיה ומדיה. בשונה ממותגי אלקטרוניקה אחרים, החברה הקוריאנית מעורבת מאוד בכל שלבי המכרז, משלב המצגות ועד למשא ומתן הכספי. המשרדים המתמודדים הציגו בפני חדר שבו למעלה מ-15 נציגים קוריאנים והיחידים שזומנו להמשך משא ומתן שבו נידונו התנאים המסחריים, ולעתיד גם יידרשו להציג מצגת קריאייטיב, הם אדלר ומקאן שמבחינתם ניגשים למכרז מדיה שבו מתמודדת חברת הרכש של הקבוצה - יוניברסל. 
גורמים בענף הפרסום המעורים בפרטי המכרז אמרו לאייס כי למרות שנציגי LG החליטו להתקדם במגעים עם שני המשרדים, ייתכן כי ההחלטה הסופית צפויה להתקבל רק בעוד מספר שבועות, כך על פי החלטת הנציגים מקוריאה. מנגד המהירות שבה הוחלט לדון על הפרטים המסחריים משנה במעט את התמונה.
עוד נודע לאייס כי בשלב זה נבחנת אופציה נוספת לפיה הקוריאנים יבחרו להוציא את חלק הסלולר של תקציב LG מידי יהושע TBWA ולהעבירו למשרד אחר, כאשר שאר מותגי החשמל בקטגוריות השונות כגון מקררים, טלוויזיות, מכונות כביסה, שואבי אבק וכו' יישארו בידי יהושע המטפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות. בענף יודעים לציין כי בין יבואני LG בישראל ליהושע TBWA נרקמו יחסי עבודה ואמון טובים ומשרד הפרסום זוכה להערכה רבה - נתון שיכול לעמוד לטובתו בניסיון להשאיר בידיו חלקים מהתקציב. 
כמו בקטגוריות נוספות בשוק הפרסום הישראלי, גם בתחום האלקטרוניקה/מוצרי חשמל, משרדי הפרסום הגדולים נדרשים למצוא את המסלול שיאפשר להם לטפל בלקוחות מתחרים בעת ובעונה אחת. מצד אחד, תקציב הפרסום של LG שעמד ב-2016 (עד לנקודה זו) על כ-23 מיליון שקלים במחיר מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום, הוא משימה שהקוריאנים והיבואנים בישראל מעדיפים להפקיד בידי המשרדים הגדולים שיכולים להתמודד עם היקף העבודה הרב ומנגד גם להציע מחירי מדיה תחרותיים. מצד שני, רוב המשרדים האלו כבר מחזיקים באמתחתם מותגי חשמל מתחרים.
על דרך זו ניתן להצליב בין LG המשווקת בין השאר קו מזגנים למזגני אלקטרה המטופלים באדלר חומסקי וכן למותג הסלולר ג'יני מבית פלאפון המטופל באדלר חומסקי. מקאן אף הוא לא חף מתקציבים מתנגשים שכן קבוצת מקאן מטפלת במותג פנסוניק המשווק טלוויזיות ועוד וכן בתקציב הפרסום של מזגני טורנדו - זו גם הסיבה שהקבוצה אינה מתמודדת תחת הכובע של מקאן תל אביב.     
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה