שיווק ופרסום

מחקר של זניט: פרסום בסושיאל יעבור את הפרינט ב-2020

2020 תהיה שנת המפנה בה הסושיאל יותיר את שוק העיתונות מאחוריו. כוחן של פייסבוק וטוויטר יגבר והן ירכזו כ-20% מכל הפרסום הדיגיטלי ב-2019, ולא רק סושיאל, זאת לעומת 1% כיום
משה בנימין |  1
פרסום בסושיאל (צילום אייס)
מחקר חדש של חברת המדיה הבינלאומית זניט מבשר רעות עבור תעשיית העיתונות. על פי המחקר, הפרסום בתחום הסושיאל - רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד צפוי לעקוף את ההוצאה לפרסום בתחום העיתונות עד לשנת 2020. 
נתוני הצמיחה השנתיים של הפרסום בסושיאל עומדים על כ-20% מדי שנה ועד 2019 הם צפויים להגיע לשווי של 50.2 מיליארד דולר, לעומת שווי צפוי של 50.7 מיליארד דולר בשוק העיתונות. כאמור, על פי זניט, 2020 תהיה שנת המפנה שבה הסושיאל יותיר את שוק העיתונות מאחוריו. מטבע הדברים, כוחן של הרשתות החברתיות הבולטות פייסבוק וטוויטר יגבר והן ירכזו כ-20% מכל הפרסום הדיגיטלי ב-2019 (לא רק סושיאל), זאת לעומת 16% כיום. 
האנליסטים של זניט מסבירים במחקר כי "האימוץ ההולך וגובר של טכנולוגיות המובייל הועיל לפלטפורמות הסושיאל והן ניצלו זאת כדי להטמיע את עצמן לחיי היומיום של המשתמשים. עבור רבים, סביבת הסושיאל היא נקודת המרכז של חייהם ומקור החדשות המרכזי. פרסומות ברשתות חברתיות מצליחות להשתלב בפיד החדשות באופן טבעי וחלק והן הרבה יותר אפקטיביות מאשר פורמטים מפריעים כגון באנרים, במיוחד במכשירים סלולריים". 

שוק הפרסום יציב

הצמיחה הדו ספרתית בתחום הסושיאל מגובה על ידי יציבות של שוק הפרסום כולו, כאשר הצמיחה הגלובלית צפויה לעמוד על 4.4% ב-2017, שיעור דומה לצמיחה בשנת 2016. בזניט מציינים שגידול זה נרשם למרות אי ודאות פוליטית שמקורה בבחירות בארה"ב ופרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. הצפי לשנים הבאות עומד על 4.4% גם ב-2018 ו-4.1% ב-2019. 
נתון מעניין נוסף שעולה מן המחקר מגלה כי צמיחת הפרסום בוידאו באינטרנט, שאף הוא רושם גידול דו ספרתי של 18% לא מתקרב לשוק הטלוויזיה ולא מצליח לפגוע בו. עד 2019 צפוי תחום הוידאו באינטרנט לעמוד על 35.4 מיליארד דולר גלובלי, זאת לעומת צפי של 25 מיליארד דולר בלבד לתחום הרדיו. בזניט מסבירים כי "הפרסום בוידאו באונליין נהנה אף הוא מהחדירה הגוברת של מכשירי המובייל החכמים וכן מההתפתחות והשיפור בחיבורי פס רחב ומסכים בשימוש אישי. זה הופך ונהיה מקובל יותר ויותר עבור מפרסמים להשתמש בוידאו באונליין כערוץ משלים לטלוויזיה, אך ברוב המקרים אין זה הופך לערוץ מחליף במקום הטלוויזיה. אפילו ב-2019, הפרסום בוידאו אונליין יהווה פחות מחמישית (18%) מנתח השוק של הוידאו בטלוויזיה".   
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדבר היחיד שמדהים בזה
    סונזיה 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא שזה לא קורה כבר עכשיו. כי זה אמור.
    סגור