שיווק ופרסום

יהושע, מקאן ואדלר יתחרו על תקציב הפרסום של עיריית ת"א

המכרז שגרר תגובות רבות וביקורת מצד הענף הגיע לישורת האחרונה. כזכור, "סעיפי המריבה" עסקו בהיקפי הפעילות בפייסבוק וגוגל בשנים האחרונות
משה בנימין | 
עיריית תל אביב (צילום דוד שי, רישיון CC BY-SA 3.0 ויקימדיה)
מכרז הפרסום של עיריית תל אביב נכנס לישורת האחרונה עם 3 משרדים בשלב הגמר: אדלר חומסקי, יהושע TBWA ומקאן תל אביב
כפי שנחשף לראשונה באייס, מכרז הפרסום של עיריית תל אביב גרר תגובות רבות וביקורת בקרב משרדי הפרסום הגדולים. הסעיף הבעייתי שגרם לחלקם להעלות סברה שהמכרז מכוון למידותיו של מקאן תל אביב בלבד, דרש מהמשרדים הוצאה לפרסום של 2 מיליון שקל בפייסבוק ו-2 מיליון שקל בגוגל בכל אחת מהשנתיים האחרונות: 2015 ו-2014.
בבדיקה ראשונית עלה כי אף לא אחד מהם מצליח לעמוד בתנאי זה בפייסבוק, בשנת 2014, למעט מקאן תל אביב. לטענתם, ב-2014 טרם נרשם הזינוק המשמעותי בהוצאה לפרסום בפייסבוק כפי שהוא בא לידי ביטוי כיום, או לפחות בשנת 2015 שבה למשל הם מצליחים לעמוד בתנאי זה. עוד דרשה העירייה כי במשרד הפרסום יועסקו 2 עובדים המוגדרים כ-Google Partners - סעיף נוסף שהקשה על מספר משרדים להשתלב במכרז.
בעיריית תל אביב לא נותרו אדישים לטענות מצד שוק הפרסום, וגורמים מטעמה אף הצהירו כי היעד שהציבה העירייה מכוון להתמודדות של לפחות 10 משרדים. מאוחר יותר העירייה גם עברה למעשים והחליטה להגמיש את תנאיה: סעיף העובדים המוגדרים כ-Google Partners בוטל ובנוסף הוחלט על שינוי מהותי בהגדרת המונח "חברת בת" מבחינת משרדי הפרסום המתמודדים. על פי תנאי הסף של המכרז המקורי, כפי שגם הוסבר על ידי העירייה במענה לשאלות ההבהרה של המשרדים - "המילים "המשתתף במכרז" יקראו המשתתף במכרז או חברה בת בלבד של המשתתף במכרז. "חברה בת" בסעיף זה - חברה אשר למשתתף במכרז לפחות 51% מהון המניות המונפק של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה